Už brzy bychom se mohli dočkat mnohem lehčích a menších baterií, vhodných především pro pohon elektromobilů, nebo vozidel s hybridním pohonem. Zejména u těch je třeba rychlé nabití, aby byly znovu připraveny k provozu. Přitom prý jde o celkem jednoduché technologické změny ve výrobě běžně používaných lithium-iontových baterií.
Tyto baterie dnes najdeme i ve spoustě dnešních elektronických přístrojů, jako v mobilech či přenosných počítačích. Vědci při svém výzkumu použili počítačovou simulaci, aby modelovali pohyb iontů a elektronů v elektrochemických obvodech baterií. Zjistili, že samotný pohyb iontů uvnitř obvodů je extrémně rychlý. Ale co je tedy ve výsledku brzdí? Pak přišlo překvapení. Problémem se ukázaly kanálky na povrchu elektrolytu, jimiž ionty proudí. Model nové baterie je sestaven tak, aby ionty vstupovaly přímo do mikroskopických kanálků. Pomocí nové technologie mohou být baterie nabity za méně než 20 sekund. V těchto bateriích je novým materiálem fosforečnan železnato lithný. Jeho použitím se odstraní i neblahá vlastnost dnešních lithiových baterií, kterou je jejich přehřívání. Právě to je nepříjemné například u baterií v noteboocích. Nové baterie navíc neztrácejí během času svoji kapacitu ani při dlouhodobém používání a jsou plně provozuschopné i po tisícovkách nabíjecích cyklů. Nové baterie by se mohly začít průmyslově vyrábět už během dvou až tří let.