Domů     NOVINKY
Láhev Perrier vzdává hold francouzské vědě. Vyhrajte dárky od světového designéra Philippe Starcka
Jan Zelenka 11.4.2024

Světoznámá značka minerální vody Perrier představila novou exkluzivní limitovanou edici své ikonické zelené lahve. Jejím autorem je legenda francouzského designu Philippe Starck, který u příležitosti 160. výročí založení značky vdechl lahvi novou podobu ve svém nezaměnitelném minimalistickém, ale elegantním stylu.

foto: Perrier

Ikonický kapkový tvar zelené lahve Perrier zůstává od vzniku společnosti stejný a stal se symbolem značky. Kromě toho už více než 100 let vydává Perrier limitované edice ve spolupráci s nejznámějšími světovými umělci své doby, kteří lahev přetvořili v umělecké dílo.

A tak kdysi s lahví spojily své jméno legendy jako Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac, Jean Carlu, Jean Gabriel Domergue, Takashi Murakami.

Philippe Starck, foto: archiv

A teď naposledy i Philippe Starck, který se u příležitosti 160. výročí založení Perrier inspiroval při hledání konceptu designu pro limitovanou edici lahve vědou, a především pak čočkou, kterou vymyslel francouzský vědec Augustin-Jean Fresnel.

Hlavním motivem designu se staly jemné vroubky po obvodu téměř celé výšky lahve.

Fresnelova čočka byla vyvinuta na začátku 19. století pro použití v námořních majácích a výrazně pomohla zlepšit jejich funkčnost. Od té doby nachází uplatnění v mnoha oblastech osvětlení. Právě původní návrh světla majáku Starck vtiskl do výsledného designu, který pracuje s hrou světla odrážejícího se od lahve po dopadu na její povrch.

Co na novou limitovanou láhev říkají přední čeští designéři?

Michal Froněk

Je z mnoha důvodů logické, že se firma Perrier obrátila na nestora designu P.Starcka, který v globálním světě kreativity tvoří již od konce 80. let. Starck je tvůrce silných příběhů, které propojuje se svým designem.

Starck umí evolučně posunout všeobecně znamý předmět do nových souvislostí. Starck je ale i mistr elegance a estetiky, takže jsem přesvědčen, že se jeho nový objekt bude líbit. Zkrátka se mu to opět povedlo.

Rony Plesl

Dlouhodobě obdivuji vytříbené logo a celkovou image značky PERRIER, která pevně stojí na silné tradici a nadčasovosti, nepodléhající módním trendům. Nová skleněná lahev naprosto ctí tyto hodnoty a velice kultivovaně k nim přidává výraz typický pro osobnost Philippa Starcka.

Vytříbený, hapticky příjemný tvar kapky s horizontálními kruhy je pro mě symbolem úcty ke značce v kombinaci s hrdostí designéra. A tak to má být….

Aleš Najbrt

Mám rád jednoduché věci i jednoduchá přesná řešení. Proužky na lahví jsou nejen elegantní, ale i funkční. Díky nim se lahev dobře drží. Rád si připíjím vínem, ale dnes to bude minerálka. 

Co je Perrier

Perrier je přírodní minerální voda obsahující pouze minerální soli a přírodní plyn. Neobsahuje cukr, kofein a je bez kalorií. Zdroj pramene se nachází ve Vergèze v oblasti Gard v jižní Francii. Voda Perrier byla poprvé představena v roce 1863. Místní doktor Louis Perrier koupil pramen, na kterém provozoval lázně a zároveň prodával stáčenou vodu.

Později pramen prodal Johnu Harmsworthovi, bratrovi mediálních magnátů Lorda Northcliffa a Lorda Rothmera, který se do Francie přijel zdokonalovat v jazyce. Harmsworth prodal lázně, přejmenoval pramen na Source Perrier a začal stáčet vodu do ikonických zelených lahví.

Voda Perrier je dostupná v 750, 330 a 200 ml lahvích a 330 ml plechovkách napříč světem. Kromě čisté perlivé či jemně perlivé varianty jsou k dostání také ochucené verze.

Na český trh se dostane několik desítek kusů tohoto unikátního návrhu v podobě dárkového boxu. Milovníci moderního designu budou moci získat exkluzivní láhev v soutěžích na sociálních sítích Perrier cz.

Do distribuce skleněnou verzi dát neplánujeme, ale v příštím roce se design Philippe Starcka dostane na pulty obchodů na etiketách každé lahve vody Perrier,“ dodává Petr Mrázek, jednatel společnosti Le Patio Group, která je exkluzivním dovozcem Perrier do České republiky.

Soutěž

Pro čtenáře časopisu 21. STOLETÍ máme tři dárky do soutěže: mikinu, triko a tašku.

Stačí mít jen štěstí. Pošlete nám mail na adresu: 21.stoleti@rf-hobby.cz a do předmětu napište jen Perrier & Starck.

Mikinu vyhraje 21. doručený mail, triko 22. a tašku 23. mail. Soutěž končí 21. dubna ve 23.59 hod.

Hodně štěstí.

Ceny do soutěže:

Perrier x Starck mikina – 2400,- Kč

Perrier x Starck tričko – 1140,- Kč

Perrier x Starck tote bag – 500,- Kč

Související články
Australští vědci nedávno popsali nový druh sklípkance, který se řadí mezi největší a nejjedovatější pavouky na světě. Tento druh, pojmenovaný Atrax christenseni na počest jeho objevitele Kanea Christensena, byl poprvé zaznamenán již před dvěma desetiletími v okolí města Newcastle. Atrax christenseni, známý také pod přezdívkou „Big Boy“ (Velký chlapec), dosahuje délky těla až 9 centimetrů, […]
Říká se mu velbloud rostlinné říše, protože je suchovzdorný, což je při současných klimatických změnách u plodin nedocenitelnou vlastností. Čirok v naší zemi zatím málo známe, ale je pátou nejpěstovanější obilninou světa. Čirok je v České republice proti majoritním obilninám – pšenici, rýži a kukuřici, zatím okrajový, globálně však představuje významnou zemědělskou plodinu. Základem výživy […]
Dětská kreativita má své kořeny mnohem hlouběji v historii, než jsme si kdy mysleli. Nové výzkumy ukazují, že mnoho jeskynních kreseb z doby ledové mohly vytvořit děti. Tyto objevy mění naše představy o kulturním a společenském životě pravěkých komunit. Analýza jeskynního umění z doby mladého paleolitu, včetně kreseb v jeskyních Margot ve Francii a Las […]
Tým profesora Jana Havlíčka z katedry zoologie bude v rámci nového mezinárodního projektu zkoumat význam čichu novorozenců pro úspěšný začátek a udržení kojení. Úspěšné kojení je zásadní pro přežití, růst a zdraví dítěte. Světová zdravotnická organizace udává, že přibližně polovina matek na celém světě má potíže se zahájením kojení. Proto je po dobu prvních šesti […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz