Domů     Zajímavosti
7 tipů, jak si získat a udržet důvěru klienta

komerční sdělení

Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu. A ve vztahu sklienty to platí dvojnásob.

Jenže získat si důvěru klientů, a hlavně si ji udržet, není úplně jednoduché. Sepsali jsme pro vás 7 tipů, které vám pomůžou sbudováním dlouhodobých vztahů s klienty. .

1. Poznejte své klienty a jejich hodnoty

Jak chcete klientovi nabídnout to nejlepší řešení, když ani neznáte jeho potřeby a problémy? Proto se hned od začátku ptejte klienta, jaké jsou jeho představy a očekávání.

2. Mluvte jazykem klienta

S prvním bodem úzce souvisí i způsob, jakým budete s klientem komunikovat. Někdo si potrpí na přesné výrazy a termíny, jiný s vámi bude mluvit jako s kamarádem u piva. Vaším úkolem je způsob mluvy klienta rozpoznat a přizpůsobit se.

Díky tomu bude komunikace pro zákazníka přirozenější a snadněji si s vámi vybuduje důvěru.

3. Buďte upřímní

Může to znít jako klišé, ale je to tak. Není nic horšího, než když za vidinou akvizice nového klienta odkýváte všechny jeho požadavky, i přesto, že nejsou reálné. Proto je důležité s klientem mluvit na rovinu, a to i vpřípadě, že to nebude vždy příjemné. Díky upřímnému jednání si k vám vybuduje důvěru.

4. Co slíbíte, splňte

Pokud klientovi řeknete, že podklady pošlete ve čtvrtek, tak je ve čtvrtek skutečně odešlete. Ukažte mu, že jste konzistentní a spolehliví vtom, co děláte.

Jestli chcete mít jistotu, že na žádný ze svých slibů nezapomenete, využijte projektový nástroj. Díky projektovému nástroji budete mít všechny své úkoly a projekty pod kontrolou.

Vyzkoušet můžete třeba Lamael, nástroj vám mohou výrobci upravit přesně na míru. 

5. Poskytněte skvělý zákaznický servis

Vysoká úroveň zákaznického servisu bezpochyby přispívá k budování vztahů s klienty. Dobrým zákaznickým servisem ukážete klientovi, že mu v případě potřeby poskytnete radu, budete reagovat na jeho potřeby a pomůžete mu vyřešit problém.

6. Komunikujte s klienty 

Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém, je otevřená komunikace s klienty způsob, jak předejít ztrátě důvěry. Buďte transparentní, poskytujte jasné a přesné informace a nevyhýbejte se konfrontaci.

7. Zveřejňujte reference 

Případové studie a reference od spokojených zákazníků jsou ideálním způsobem, jak získat důvěru potenciálních klientů a posílit důvěru těch stávajících.

Proč je důležité budovat s klienty důvěru?

Bez důvěry budete jen těžko budovat dlouhodobé vztahy. Navíc dobré vztahy založené na důvěře vám můžou v podnikání přinést celou řadu dalších výhod:

Loajalita klientů: Pokud vám zákazník důvěřuje, s největší pravděpodobností k vám bude loajální, bude u vás opakovaně nakupovat a nebude mít potřebu hledat jiné možnosti u konkurence.

Pozitivní reference a doporučení: Spokojení klienti, kteří důvěřují vašemu produktu nebo službě, vás s radostí doporučí dalším lidem.

Vyšší ochota platit za hodnotu: Klienti, kteří vám důvěřují, jsou ochotní za vaše produkty nebo služby zaplatit vyšší cenu.

Těchto 7 tipů vám pomůže s klienty vybudovat vztah, který bude založený na vzájemné důvěře a loajalitě. A přesně takové vztahy jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu v podnikání.

Zdroj foto: Dragana Gordic / Shutterstock.com

Související články
Ve stájích koně za miliony, stejně tak auta na parkovišti. K tomu francouzské jídlo, francouzské pití, petanque a několik VIP osobností. Peugeot pozval na statek Dvůr Hoffmeister pár vyvolených – instagramové výherce „O den s ambasadory“. A tak tu byl Peugeot 208 i Adam Mišík, Peugeot 308 a operní pěvkyně Andrea Kalivodová, Peugeot 408 a […]
Suché akademické definice říkají: Priming je experimentální rámec, ve kterém zpracování počátečního stimulu ovlivní odpověď na stimul následující. Jak tuto obtížně stravitelnou větu pochopit? Představte si, že uvidíte na dovolené v Maroku varování před hady. Jdete si tak křovinatou krajinou v podhůří Atlasu, když v tom sebou trhnete – zahlédli jste hada! Vzápětí se ale zasmějete – jednalo […]
Vědci připravili „vakcínu“ pro včely, která by je měla ochránit před pesticidy, a podle prvotní studie se zdá, že funguje. Výsledky, které byly zveřejněny v časopise Nature Sustainability, ukazují, že hydrogelové mikročástice podávané čmelákům a včelám ve vodě s cukrem vedly k o 30 % vyšší míře přežití u jedinců, kteří byli vystaveni smrtelným dávkám […]
V posledních letech stále více Čechů ukládá své úspory do zlata. Rychle roste obliba nákupů zlata na internetu, v možnostech jeho úschovy jsou Češi spíše rezervovaní. Většina drobných investorů má tak drahý kov stále doma. Zlato je dnes možné koupit v kamenných prodejnách nebo online. A právě nákup po síti Češi poslední dobou stále více upřednostňují. „Nejvíce obchodů […]
I když žijí ve stejných podmínkách, mají manželky tendenci žít déle než jejich manželé, a i obecně se ženy dožívají vyššího věku než muži. Proč tomu tak je? Podle odborníků za tím stojí hned několik důvodů. V České republice činí střední délka života u žen přibližně 82 let a u mužů 76 let. Podle předpovědi […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz