Domů     Zajímavosti
7 tipů, jak si získat a udržet důvěru klienta

komerční sdělení

Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu. A ve vztahu sklienty to platí dvojnásob.

Jenže získat si důvěru klientů, a hlavně si ji udržet, není úplně jednoduché. Sepsali jsme pro vás 7 tipů, které vám pomůžou sbudováním dlouhodobých vztahů s klienty. .

1. Poznejte své klienty a jejich hodnoty

Jak chcete klientovi nabídnout to nejlepší řešení, když ani neznáte jeho potřeby a problémy? Proto se hned od začátku ptejte klienta, jaké jsou jeho představy a očekávání.

2. Mluvte jazykem klienta

S prvním bodem úzce souvisí i způsob, jakým budete s klientem komunikovat. Někdo si potrpí na přesné výrazy a termíny, jiný s vámi bude mluvit jako s kamarádem u piva. Vaším úkolem je způsob mluvy klienta rozpoznat a přizpůsobit se.

Díky tomu bude komunikace pro zákazníka přirozenější a snadněji si s vámi vybuduje důvěru.

3. Buďte upřímní

Může to znít jako klišé, ale je to tak. Není nic horšího, než když za vidinou akvizice nového klienta odkýváte všechny jeho požadavky, i přesto, že nejsou reálné. Proto je důležité s klientem mluvit na rovinu, a to i vpřípadě, že to nebude vždy příjemné. Díky upřímnému jednání si k vám vybuduje důvěru.

4. Co slíbíte, splňte

Pokud klientovi řeknete, že podklady pošlete ve čtvrtek, tak je ve čtvrtek skutečně odešlete. Ukažte mu, že jste konzistentní a spolehliví vtom, co děláte.

Jestli chcete mít jistotu, že na žádný ze svých slibů nezapomenete, využijte projektový nástroj. Díky projektovému nástroji budete mít všechny své úkoly a projekty pod kontrolou.

Vyzkoušet můžete třeba Lamael, nástroj vám mohou výrobci upravit přesně na míru. 

5. Poskytněte skvělý zákaznický servis

Vysoká úroveň zákaznického servisu bezpochyby přispívá k budování vztahů s klienty. Dobrým zákaznickým servisem ukážete klientovi, že mu v případě potřeby poskytnete radu, budete reagovat na jeho potřeby a pomůžete mu vyřešit problém.

6. Komunikujte s klienty 

Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém, je otevřená komunikace s klienty způsob, jak předejít ztrátě důvěry. Buďte transparentní, poskytujte jasné a přesné informace a nevyhýbejte se konfrontaci.

7. Zveřejňujte reference 

Případové studie a reference od spokojených zákazníků jsou ideálním způsobem, jak získat důvěru potenciálních klientů a posílit důvěru těch stávajících.

Proč je důležité budovat s klienty důvěru?

Bez důvěry budete jen těžko budovat dlouhodobé vztahy. Navíc dobré vztahy založené na důvěře vám můžou v podnikání přinést celou řadu dalších výhod:

Loajalita klientů: Pokud vám zákazník důvěřuje, s největší pravděpodobností k vám bude loajální, bude u vás opakovaně nakupovat a nebude mít potřebu hledat jiné možnosti u konkurence.

Pozitivní reference a doporučení: Spokojení klienti, kteří důvěřují vašemu produktu nebo službě, vás s radostí doporučí dalším lidem.

Vyšší ochota platit za hodnotu: Klienti, kteří vám důvěřují, jsou ochotní za vaše produkty nebo služby zaplatit vyšší cenu.

Těchto 7 tipů vám pomůže s klienty vybudovat vztah, který bude založený na vzájemné důvěře a loajalitě. A přesně takové vztahy jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu v podnikání.

Zdroj foto: Dragana Gordic / Shutterstock.com

Související články
Asi nejslavnějším psem, který se ztratil a zase našel cestu domů, je kolie Lassie, hrdinka několika filmů. Ovšem i spousta psích páníčků může vylíčit, jak se jejich psí mazlíček ztratil a zase se s nimi šťastně shledal poté, co urazil někdy až těžko uvěřitelnou vzdálenost. Podle odborníků pomáhá psům s hledáním cesty domů hned několik […]
Vesmír Zajímavosti 14.2.2025
Ve filmu Andělé a démoni natočeném podle thrilleru Dana Browna s Tomem Hanksem v hlavní roli ukradnou teroristé antihmotu, aby s její pomocí vyhladili Vatikán. Ačkoliv se vědci chystají antihmotu přepravovat náklaďákem po Evropě, filmová situace naštěstí nastat nemůže. Přepravované množství bude příliš malé na to, aby vyvolalo rozpoznatelnou explozi. Přesto si přeprava žádá pečlivou […]
Latence v řádu mikrosekund, rychlost přenosu dat 1 terabit za sekundu, mobilní síť čtyřikrát rychlejší než úder blesku – zní to jako hudba budoucnosti? Zatím ano, technologie 6G je ale momentálně ve vývoji, aby změnila realitu bezdrátové komunikace. Kdy ji můžeme čekat a proč ji vůbec potřebujeme? Přibližně každých 10 let sledujeme nástup nové generace mobilních […]
O tom, že lidé byli v jednom psychologickém pokusu ochotni udělovat druhému člověku překvapivě vysoké šoky jste již pravděpodobně slyšeli. Dnes si ale o Milgramově experimentu povíme trochu jinak – dozvíte se i to, co se běžně neříká. Předně se běžně neříká, že se nejednalo o experiment, ale o experimenty a míra poslušnosti se v nich dosti […]
Neurovědcům a neurologům z univerzit v australském Sydney se podařilo potlačit u myší instinkt utéct a schovat se před nebezpečím. Zjistili, že při tom spolupracují dvě oblasti mozku. Doufají, že by tato zjištění mohla do budoucna pomoci potlačovat úzkosti a posttraumatickou stresovou poruchu u lidí. Když nad sebou myši spatří rýsující se stín dravce, instinkt […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz