Domů     Zajímavosti
Velkoformátový tisk – jak vám pomůže v marketingu a reklamě

komerční sdělení

Je to formát, uznale pokyvujeme hlavou, pokud se někdo správně zachová. Za skutečně hrdinské činy bychom jej teoreticky mohli titulovat „velkoformát. Ve světě reklamy a vizuálního marketingu představují technologie velkoformátového tisku stále populárnější a dostupnější způsob, jak dát o sobě vědět i mimo svět digitálních médií. .

Co si představit pod pojmem velkoformátový tisk? Jde o metodu, která umožňuje vytvářet tiskové produkty o rozměrech větších než 1 metr čtvereční (někdy se za velkoformátový tisk považuje vše od rozměru A3 výše).

Tato technologie se v posledních letech stává stále populárnější, zejména v oblasti reklamy a vizuálního marketingu se označuje za „výhodný tisk“. Proč?

Moderní tiskové technologie dovolují potisknout celou škálu materiálů (od papíru přes textilie až po plastové či magnetické fólie), a to voděodolnými světlostálými inkousty, které se vyznačují dlouhou životností i šetrností k životnímu prostředí.

Spolu s rychlou digitální přípravou podkladů tak můžete v relativně krátkém čase vytvořit velké reklamní plochy, které budou mít vaši zákazníci neustále na očích – a to vše za velmi příznivé ceny vpřepočtu na velikost plochy a trvanlivost tisku.

Výhody velkoformátového tisku 

Velkoformátový tisk nabízí celou řadu výhod, které z něj činí cenný nástroj pro reklamu a vizuální marketing. Pojďme se seznámit s těmi nejhlavnějšími:.

– Velké rozměry – jistě, jde o zřejmou výhodu, přesto ji nelze neuvé Velkoformátový tisk zkrátka umožňuje docílit větší pozornosti a dosahu než kupříkladu tisk letáků.

Velkoformátové tiskoviny jsou ideální pro propagaci produktů nebo služeb na veřejných místech, jako jsou ulice, stanice metra nebo autobusy – ale i přímo na samotných vozidlech (nejen MHD) nebo výlohách, či dokonce podlahách v komerčních prostorech.

– Vysoká kvalita obrazu – i velkoformátový tisk může produkovat obrázky s vysokou kvalitou a rozlišením (pochopitelně relativně k velikosti a pozorovací vzdálenosti). To umožňuje vytvořit poutavá a atraktivní reklamní sdělení.

– Rychlost a flexibilita – velkoformátový tisk je relativně rychlý a flexibilní To umožňuje podnikům rychle reagovat na aktuální potřeby a příležitosti. Výroba tiskových produktů v krátkém čase umožňuje rychle reagovat na aktuální události nebo příležitosti.

Použití velkoformátového tisku v reklamě a marketingu 

Jak už jsme výše zmínili, potisknout lze v zásadě téměř cokoliv (materiál) téměř čímkoliv (typ inkoustu). Níže uvádíme nejzajímavější aplikace v reklamě a marketingu:

Tisk samolepek 

Pořád se pohybujeme ve světě velkoformátového tisku, máme tedy na mysli zejména polepy velkých rozměrů:

– Polepy výloh – mají široké využití a kromě samotných výloh budou dobře vypadat na jakémkoliv hladkém povrchu. Lze je potisknout jakýmkoliv motivem včetně fotorealistické grafiky a mohou mít neuvěřitelnou životnost až 10 let.

– Polepy aut – využijte reklamní plochy, za které nemusíte platit – plochy vašich vlastních vozidel. Tisk samolepek na auta se kromě rovných ploch dá aplikovat i na oblé, nebo dokonce výrazně zakřivené Polepit tak lze prakticky celé vozidlo včetně oken (pochopitelně s výjimkou čelního), na která se používají speciální děrované samolepky.

– Polepy podlah – podlaha nebo venkovní vodorovné plochy představují další ideální místa pro vaši reklamu. Velkoformátové podlahové samolepky lze vyříznout do libovolného tvaru a opatřit protiskluzovou laminací pro zvýšení bezpečnosti.

– Polepy nábytku a kanceláří – ideální, pokud chcete zaujmout originálním interiérem komerčních prostor, firmy nebo veřejné Prezentace vašich produktů, příběh firemní značky či jakékoliv grafické nebo fotorealistické motivy lze díky tisku samolepek přenést na zdi, tapety, sklo i nábytek.

Tisk plakátů 

Tisk plakátů představuje jeden z nejběžnějších způsobů použití velkoformátového tisku v reklamě. Plakáty lze použít k propagaci produktů, služeb, událostí nebo dalších sdělení. Rozlišení fotografií pro velkoformátový tisk plakátů je velmi vysoké, čímž je zaručená excelentní kvalita výsledného obrazu.

Samozřejmě lze jít v případě méně náročných projektů i opačnou cestou a zvolit ekonomické varianty tisku na běžný papír – jejich výhodou bývá kromě ceny i expresní rychlost výroby.

Tisk reklamních plachet, bannerů a roll-upů 

Bannery jsou velkoformátová reklamní sdělení a mohou být velmi efektivní pro zasažení širokého publika. Roll-upy se hodí pro každou firemní akci – snadno se používají, velmi pohodlně přenášejí a obsahují velký banner, který v případě potřeby snadno vyměníte. Tím odpadá nutnost znovu pořizovat celý roll-upový set.

Velkoformátový tisk je stále dostupnější technologií, která může být cenným nástrojem pro reklamu a marketing – od zvýšení povědomí o značce po zvýšení prodejů a návštěvnosti. Správným výběrem velkoformátového tisku a jeho použitím můžete výrazně zvýšit účinnost svých marketingových kampaní.

Zdroj foto: guruXOX / Shutterstock.com

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz