Domů     Technika
Mercedes provedl první veřejný čelní náraz dvou elektromobilů
Jan Zelenka 23.11.2023

Mercedes-Benz uspořádal globálně vůbec první veřejný nárazový test dvou elektromobilů, aby prokázal bezpečnost těchto vozů v podmínkách, které se co nejvíce blíží reálným střetům na silnici.

Mercedes-Benz provedl první veřejný čelní náraz dvou elektromobilů. EQA se srazil s SUV EQS. Foto: Mercedes-Benz

Zatímco u standardních bezpečnostních testů, jako je Euro NCAP, naráží vozík o hmotnosti 1 400 kg polovinou své deformovatelné hliníkové přídě do zkoušeného vozu, test stuttgartské automobilky proběhl za mnohem přísnějších podmínek.

Model EQA o hmotnosti kolem 2,2 t a výrazně těžší luxusní vůz EQS SUV vážící tři tuny se střetly polovinou přídě, když měly oba na rychloměru 56 km/h. Výsledkem je mnohem těží náraz, než kolik vyžadují zákonné předpisy.

Přestože zveřejněná videa ukazují prudký střet, experti automobilky zhodnotili výsledky velmi pozitivně. Kabiny obou vozů zůstaly neporušené, u střešních sloupků nedošlo k deformaci a také dveře bylo možné otevřít. Vysokonapěťový palubní systém se v obou vozech samočinně odpojil.

Test sloužil jako demonstrace bezpečnosti elektrických aut a baterií. Foto: Mercedes-Benz

Muž a žena ze silikonu

Při testu byly využity nejmodernější figuríny, a to jak typického muže, tak velmi malé ženy – cílem bylo ověřit, že vozy nabízejí maximální bezpečnost osobám s rozdílnou postavou. Na sedadlo řidiče proto v obou elektromobilech „usedly“ ženské modely Hybrid III 5th Percentile Female s výškou 1,5 m a hmotností 49 kg – podle statistik je pouze pět procent žen na světě menších nebo lehčích.

Na sedadle spolujezdce se nacházela figurína Hybrid III 50th Percentile, jež hmotností 78 kg představuje průměrného muže.

Mercedes-Benz provedl test v Technologickém centru pro bezpečnost vozidel v Sindelfingenu, které je jedním z největších a nejmodernějších zařízení svého druhu na světě. Automobilka zde ročně realizuje až 900 crashtestů.

Oddělení pro výzkum nehod, založené v roce 1969, analyzuje dopravní nehody vozidel Mercedes‑Benz. Cílem je pochopit, jak k nehodám dochází a které bezpečnostní systémy jim mohly zabránit nebo snížit jejich závažnost.

Model EQA o hmotnosti kolem 2,2 t a výrazně těžší luxusní vůz EQS SUV vážící tři tuny se střetly polovinou přídě. Foto: Mercedes-Benz

Vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti je dlouhodobě jednou z klíčových vlastností vozů Mercedes-Benz, a platí to i pro stále populárnější elektromobily na českém trhu. Dle přehledu registrací Svazu dovozců automobilů v ČR 9/2023 je Mercedes-Benz za první tři čtvrtletí s 312 registrovanými elektromobily a 55% meziročním nárůstem na 5. místě celkově mezi všemi značkami v ČR.

Cílem bylo ověřit, že vozy nabízejí maximální bezpečnost osobám s rozdílnou postavou. Foto: Mercedes-Benz

Související články
Toyota dokončila první fázi výstavby svého „Tkaného města“ Woven City, tedy testovacího hřiště pro mobilitu. Spuštění první fáze je plánováno na podzim 2025. Výstavba budov první fáze byla dokončena v říjnu 2024. Souběžně s tím probíhá renovace bývalého závodu TMEJ Higashi-Fuji na výrobní centrum pro Woven City a byly zahájeny přípravné práce pro fázi dvě. […]
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
NOVINKY Objevy Technika 12.12.2024
Robotika opět pokročila na další úroveň. Vědci z Fakulty elektrotechnické ČVUT vyvinuli systém, díky kterému se humanoidní roboti mohou pohybovat mezi lidmi přirozeně a bezpečně. Třeba i hrát stolní hry. Tento přelomový algoritmus, nazvaný Harmonious, umožňuje humanoidům nejen reagovat na své okolí, ale také být empatickými společníky, kteří v reálném čase přizpůsobují své pohyby aktuálním […]
Společnost Honda představila robota vybaveného umělou inteligencí, který zlepšuje náladu dětí během dlouhodobé léčby a přináší revoluci do nemocniční péče. Ve Fakultní nemocnici Virgen del Rocío v Seville se odehrává revoluce v péči o malé pacienty. Společnost Honda zde ve spolupráci s místními odborníky představila robota „Haru“, navrženého speciálně pro děti podstupující dlouhodobou léčbu. Haru […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz