Malá firma z Nezvěstic u Plzně, která vyrostla do klíčového partnera mnoha firem, e-shopů i logistických center, tak by se dala popsat společnost Pematros. Nyní se třemi skladovými halami a tisícovkami regálů a jejich komponent skladem se řadí mezi největší prodejce regálových systémů v České republice a na Slovensku.
Co je dnes na regálových technologiích zajímavé, jak trh funguje a na co byste si měli při výběru správného řešení dávat pozor?
Za společností PEMATROS s.r.o. stojí Petr Matuš, který rád říká: “Od vzniku společnosti je kladen maximální důraz na spokojenost našich stávajících i budoucích zákazníků. Toho se snažíme docílit dodávkami vysoce kvalitních výrobků, ve smluvených termínech a maximální péčí o zákazníka”.
V následujících otázkách jsme jej důkladně vyzpovídali.
Dobrý den Petře, můžete nám vlastními slovy přiblížit, co všechno vaše firma nabízí a jaké služby zákazníkům poskytuje?
Jistě a moc rád – od založení firmy jsme začali s dodávkami nových regálových systémů od firmy Rosss. Postupem času jsme se snažili hledat další cesty, jak být úspěšní a zároveň nabízet potenciálním zákazníkům lepší služby, za lepší peníze a s krátkým horizontem dodání od objednávky.
Proto jsme se postupně začali věnovat také použitým regálovým systémům, kdy jsme začínali s výkupy po desítkách kusů, poté po stovkách a v současnosti vykupujeme ideálně velké celky v řádech tisíců dílů. .
Díky tomu nyní můžeme našim klientům nabízet širokou škálu nových i bazarových regálů s dodávkami včetně dopravy, montáže a výchozí revize = snažíme se nabízet komplexní služby, ze kterých si vybere každý.
Jaká byla inspirace pro založení firmy PEMATROS a jak se vyvíjela vaše vize od založení firmy?
Společnost jsme založili s mým kamarádem a naší hlavní motivací od samého začátku do současnosti byla ambice vybudovat společnost, která bude pro trh a konečné zákazníky přínosem. To se nám doufám daří a hodláme nepolevit v nastoleném trendu.
Co odlišuje vaše regálové systémy a dílenské vybavení od ostatní konkurence na českém trhu?
Zcela upřímně – nedodáváme žádné zázračné technologie, ale klasické regálové systémy, ať nové, či použité. Ovšem snažíme se nabízet opravdu lidský, slušný a seriózní přístup ke každému zákazníkovi, což nás posouvá dále a dále.
Věřím, že recenze od našich stávajících zákazníků jsou důkazem, že naše služby dávají smysl.
Jelikož nejsme výrobní společnost, nýbrž obchodní, tak se držíme zaběhnutých postupů, které nám zcela vyhovují.
Na jaké typy klientů se primárně zaměřujete a jak se vaše nabídka přizpůsobuje různým potřebám zákazníků?
Úvodem musím říci, že zákazníky absolutně nedělíme na velké / malé apod., ba naopak ke každému zákazníkovi se snažíme přistupovat, jako by to byl ten jediný v danou chvíli a není důležité, zda má zájem o regály v hodnotě 5 000 Kč nebo 1 000 000 Kč.
Jak zajišťujete, aby i použité produkty splňovaly vysoké standardy kvality?
Co se týká kvality a samotného stavu použitých regálů, tak se zaměřujeme na velké celky ze suchých skladů, kdy si regály osobně zkontrolujeme a poté při naší demontáži probíhá další kontrola tak, aby byla zajištěna kvalita a hlavně bezpečnost systémů, které poté dále úspěšně nabízíme.
Jaké jsou nejdůležitější faktory, na které je třeba se zaměřit při výběru regálových systémů?
Vždy se vychází z toho jaké skladové jednotky zákazník potřebuje uskladnit, jaký má prostor, jakou využívá manipulační techniku apod. U větších projektů se většinou provede analýza toků materiálu, obrátkovost materiálu a podle toho se poté navrhuje vhodné řešení pro každého zákazníka zvlášť.
U většiny výrobců není kompatibilita mezi různými systémy možná, a proto bych si dovolil doporučit o snahu mít sklad z jednoho systému, který poté můžete dle potřeby kombinovat.
V celé oblasti skladování dochází ke změnám pak především v oblasti automatizace, ale samotná regálová konstrukce je po dlouhé desítky let téměř beze změny – proč měnit něco, co dlouhodobě funguje…
V dnešní době je velká pozornost na ekologii. Podporujete ve vašem oboru udržitelnost a ekologický přístup?
To si myslím, že zcela určitě, a to tím, že cca 80 % našeho obratu tvoří použité regály – šetříme tak přírodu a její zdroje, což je dle mého názoru velká přidaná hodnota.
S jakými hlavními výzvami jste se při vedení firmy setkal a jaké období pro vás bylo nejnáročnější? Jak vaše společnost fungovala za doby covidu?
Za 10 let naší činnosti jsme se setkali s několika výzvami a asi největší byly, abychom se dokázali přizpůsobit potížím, které s sebou přinesl covid a poté válka na Ukrajině. Naštěstí jsme si dokázali najít cesty, jak být úspěšní i v této nelehké době.
A jaké máte plány pro rozvoj firmy do budoucna?
Základ máme již jasně daný a nyní se snažíme po malých krůčcích stále zlepšovat naše aktuální služby, rozvíjet naši nabídku použitých regálů a ještě více se prosazovat v Evropě, kde již sice několik let úspěšně působíme, ale stále jsou možnosti, jak dosahovat lepších výsledků.
Podle jakého kritéria vybírate zaměstnance a čeho si na vašich zaměstnancích nejvíce ceníte?
Máme několik základních aspektů, které jsou pro nás nejdůležitější – zručnost, ochota učit se novým věcem, komunikativnost, slušnost a ambice se posouvat dále. Celkově si u nás nejvíce cením party, kterou zde máme a ta vychází také z toho, že si zaměstnance opravdu důkladně vybíráme a zároveň věřím, že jim máme hodně co nabídnout.
Jakou jednu radu byste dal začínajícím podnikatelům, kteří chtějí vstoupit do podobného oboru, jako je ten váš?
Již několikrát jsem na něčím podobným sám uvažoval a došel jsem k závěru, že je jedno v jakém oboru se chystáte podnikat, ale pokud bych mohl mluvit za naši firmu, tak na úroveň, kde jsme nyní nás dostali primárně tyto faktory – slušnost, ochota, serióznost a také opravdu silná vůle, jelikož byly časy, kdy měl člověk chuť vše ,,zabalit,,.
Může to znít jako klišé, ale nám to na základě těchto ,,jednoduchých,, principů funguje.
Na závěr jedna více osobní otázka: Co vás na vaší práci nejvíce baví a motivuje? Máte při vedení firmy dostatek času na osobní život a zájmy?
Osobně mám opravdu dobrý pocit, když se ohlédnu na zpět a vidím tu dlouhou cestu, kterou člověk ušel jak osobně, tak profesně a to je pro mě opravdu naplňující. A naší největší motivací je i po 10 letech naše ambice, být lepší než ostatní a dosahovat toho poctivě!
Díky tomu, že naší firmě obětujeme hodně času, tak na koníčky zbývá času velice málo, ale pro sport a sportovní rybařinu se snažím nějaký čas vždy ušetřit.