Domů     Zajímavosti
Snaha o žádný nový plastový odpad
Jan Nováček 11.1.2023
V roce 2019 byla ekologická drogerie Frosch první značkou nabízející sprchové gely v obalech ze 100% recyklátu. Foto: Ivan Bandura

Přestože doba covidu přispěla k navýšení jednorázových plastových obalů, připomíná inovátor na poli výroby plastových obalů důležitost návratu k myšlence a realizaci jeho nenavyšování. A to nikde na naší planetě.

Společnost Werner & Mertz, výrobce ekologické drogerie Frosch, s každou novou inovací dokazuje, že to možné je..

Cíl této německé firmy je jasný. Vytvářet obalový materiál tak, aby nevznikal žádný nový plastový odpad. Společnost se zavázala, že do roku 2025 bude všechny své produkty prodávat pouze v obalech z jednotného druhu plastu a budou tedy 100 % recyklovatelné.

To je možné tehdy, budou-li produkty vyrobeny čistě z recyklátu ze spotřebitelských plastů. Inovativní stand-up pouches z jednotného materiálu zaručují 100% recyklovatelnost použitého plastu ve vysoké kvalitě.

Frosch je ekologickou volbou pro ekologické začátečníky, širokou obec přemýšlivých zákazníků, ale i pro zapálené ekologické experty.

Je důležité, aby byl ekologický nejenom obsah, ale i obal výrobku. Frosch navíc dokazuje, že přes používání přírodních složek je stejně účinný, jako ostatní značky založené na chemickém složení. Frosch se svými přírodními účinnými látkami sází na osvědčené domácí prostředky, jako je ocet, citron, levandule či soda, které zaručují rychlou biologickou rozložitelnost.

Ten, kdo má krbová nebo jiná kamna se skleněnými dvířky může vyzkoušet vysoce účinnou sílu například Frosch Čistič na kuchyně s přírodní sodou, který překvapí i při tomto úkolu.

– Výrobky neobsahují škodlivé látky jako jsou fosfáty, boráty, formaldehydy, EDTA nebo halogenové organické sloučeniny. Ilustrace: Frosch

„S přelomovými technologiemi pro třídění plastového odpadu je otázkou, proč není podíl recyklovaného plastu v obalech vyšší napříč všemi odvětvími. Odpověď je snadná, realizace stále záleží na člověku, jak velkou váhu dá, dopadu svého konání na naši planetu.

Recyklovatelnost obalů má smysl pouze tehdy, pokud lze recyklát kvalitně využít. V posledních letech se využití recyklátu v obalech příliš nezvýšilo, jak ukazují údaje v průzkumech. Bohužel, surová ropa, která se těší daňovým úlevám, je stále levnější než spotřebitelský recyklát, a proto mnoho společností nadále používá ve svých obalech primární plast.

Dobrovolnými závazky několika málo společností nelze dosáhnout cílů v oblasti ochrany klimatu. Zde je zapotřebí opatření ze strany vlády,“ říká Reinhard Schneider, majitel společnosti Werner & Mertz.

– Produkty Frosch jsou veganské, netestované na zvířatech. Samozřejmostí je udržitelná a energeticky úsporná výroba. Foto: Frosch

„Na značce Frosch se mi líbí mnoho věcí, jednak její portfolio, účinnost výrobků, ale především její zodpovědné chování. Aktivity podobně smýšlejících značek je potřeba podporovat. Nedělá ekologii pro ekologii, ale pro skutečnou pomoc planetě.

Pokud by se našlo více takových společností, byl by jejich hlas mocnější a určitě by přispěl k legislativním změnám, které jsou na cestě k ochraně životního prostředí nezbytné,“ uvádí Jiří Kerchler, marketingový ředitel společnosti Melitta ČR s.r.o., distributora značky Frosch pro český a slovenský trh.

„Iniciativa značky Frosch je zaměřená na povrchově aktivní látky na bázi obnovitelných evropských rostlin, chrání tím tak tropické regiony a zdroje a zároveň podporuje domácí biologickou rozmanitost. Frosch soustřeďuje svou pozornost na snášenlivost produktů s pokožkou a jen velmi šetrně používá konzervační látky a parfémované složky.

Všechny receptury jsou dermatologicky testovány. Je průkopníkem recyklovaného obalového materiálu a na své průhledné PET lahve používá ze 100 % recyklovaný materiál (plastový odpad),“ dodává Jiří Krechler.

„Za dobu své existence získala značka Frosch řadu ocenění a certifikátů, které dodávají váhu jejích slov a zodpovědného chování. Svůj přístup má založen na principu cirkulární ekonomiky – Cradle-to-Cradle, tzn.

výroba i životní cyklus výrobků jsou efektivní a současně nevytváří odpad,“ uvádí Anna Stoklasová, brand manažerka společnosti Melitta ČR s.r.o., distributora značky Frosch pro český a slovenský trh. V roce 2013 jsme byli první na světě kdo certifikoval úklidové produkty dle přísného Cradle to Cradle GOLD standardu.

Jedná se o neškodný a úplný návrat surovin zpět do přírody, technickou recyklaci materiálu bez snižování kvality použitého materiálu a jeho znovupoužití při výrobě nového výrobku. Produkty se zelenou žabkou na obale jsou ekologické během celého životního cyklu.

Zohledňujeme ekologické principy při výběru surovin a volbě dodavatelů, při práci s energiemi, obaly až po to, aby byly všechny produkty snadno biologicky odbouratelné a obaly zcela recyklovatelné a naše produkty tak nezanechávaly žádnou ekologickou stopu,“ dodává Anna stoklasová.

Čištění a zpracování spotřebitelského plastového odpadu je náročná disciplína a jeho využitelnost je tak omezená. Pro získávání čistého plastového granulátu v dostatečné kvalitě proto Werner & Mertz využívá přelomovou technologii vysokorychlostní laserové spektroskopie, kterou ve spolupráci s Werner &

Mertz vyvinula společnost Unisensor. Výsledky jsou jedinečné. Díky této inovativní technologii je společnost Werner & Mertz schopna vyrábět plastové obaly z recyklátu v takové kvalitě, která umožňuje jejich využití i pro kosmetiku, která podléhá přísným hygienickým standardům.

Vzniklý PET granulát byl testován nezávislou společností a vyhodnocen jako bezpečný pro kontakt nejen s kosmetikou, ale i potravinami. Díky této technologii společnost dosáhla až 80% podílu plastů ze spotřebitelských zdrojů ve svých plastových obalech a zde její cesta nekončí.

Obalový materiál všech produktů je postupně sjednocován a vzniklé produkty jsou tak kompletně recyklovatelné, včetně etikety, která je potištěna netoxickým, vodou omyvatelným inkoustem. Aktuálně recyklovatelnost produktů napříč celým portfoliem dosahuje obdivuhodných 74,3 % (2021, New Plastics Economy 2021 Recycling Study).

Štítky:
Související články
Zajímavosti 16.11.2025
Je to takový svatý grál v kosmetice. Krémů proti vráskám je na trhu spousta, některé pomáhají alespoň trošku, jiné jsou jen předražené tuky, ale stárnutí pleti tak jako tak nezastaví. Avšak vědci z čínského Kantonu přicházejí se zjištěním, které by mohlo pohled na kosmetiku proti stárnutí výrazně změnit. Badatelé v nové klinické studii testovali krém […]
Zajímavosti 15.11.2025
Stárnutí samo o sobě zastavit nelze, ale to, jakým způsobem bude probíhat, už ovlivnit možné je. Ukazuje to nová dlouhodobá studie vědců z Karolínského institutu ve Švédsku, kteří sledovali více než 2400 starších dospělých po dobu patnácti let. Výsledky naznačují, že kvalita stravy do značné míry určuje, jak rychle se v průběhu života začnou hromadit […]
Medicína Zajímavosti 14.11.2025
Tetování patří mezi nejstarší známé formy lidského umění, prokazatelně existuje už nejméně pět tisíc let. Jeho obliba nyní, zejména v západních zemích, opět vzrůstá, ovšem lékaři bijí na poplach, protože použité inkousty často obsahují karcinogeny, které mohou zvyšovat riziko rakoviny. Tetování může způsobovat i řadu dalších zdravotních komplikací. Lze jim předejít? Nejstarší tetování, celkem 31 […]
Historie Zajímavosti 14.11.2025
V dobách své největší slávy měla Římská říše 45 milionů obyvatel, z nichž milion žil v hlavním a největším městě, Římě. Bylo to rušné místo plné velkolepých chrámů a staveb, z nichž přecházel zrak, jehož ulicemi kráčeli krásně odění lidé. Ovšem pachy, které každodenní život v tomto velkoměstě provázely, už tak honosné rozhodně nebyly! Řím […]
Technika Zajímavosti 14.11.2025
Když dnes čínská automobilka BYD předvádí svou technologii, působí to, jako by automobilka přinesla do elektromobility vlastní blesk z nebes. Nabíjecí výkon až 1 megawatt – číslo, které ještě před pár lety patřilo spíš do sci-fi, teď běží před očima návštěvníků veletrhů e-Salon. Přepočet je jednoduchý a trochu absurdní: každou sekundu přibydou 2 kilometry dojezdu, […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz