Domů     Zajímavosti
„Suchej únor” drží stále více Čechů
Jan Nováček 2.2.2022

Vydržet měsíc zcela bez alkoholu si letos vyzkouší až dva miliony Čechů. Motivuje je k tomu iniciativa „Suchej únor“, jež je zejména mezi mladými lidmi stále oblíbenější.

Podle lednového průzkumu, který pro značku přírodních pramenitých vod Natura uskutečnila agentura Ipsos, se do této akce plánuje zapojit dokonce každý třetí člověk ve věku 18 až 26 let. Průzkum však zároveň ukázal, jak moc lidé podceňují dodržování správného pitného režimu, a to zejména v zimě. Alespoň dva litry tekutin denně v zimním období vypije jen 40 % respondentů.

Podle lékařů by přitom měl denní příjem vody dosahovat nejméně dva až dva a půl litru dle věku a tělesné hmotnosti jedince. „V teplých letních měsících nás přirozená žízeň nutí pít častěji, sklouznout k nedostatku tekutin je proto paradoxně snazší v zimě.

Průzkum ukázal, že téměř 55 % respondentů v zimním období vypije denně jen 1,5 litru tekutin či méně. Každý osmý člověk dokonce nevypije ani litr tekutin za den,“ popisuje Jiří Kolář zodpovědný za značku Natura ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.

Pití si lidé hlídají hlavně kvůli zdraví, mezi nápoji vede voda

Více než polovina lidí (konkrétně 53 % všech oslovených), kteří si hlídají pitný režim i v zimě, uvádí jako hlavní motivaci prevenci možných zdravotních problémů. Zhruba 23 % pak dbá na zdravý životní styl celoročně a dostatek tekutin považují za jeho součást.

Roli ale hrají i diety, výdej tekutin při sportu či estetická stránka v podobě dostatečné hydratace pleti. Pro 13 % lidí je hlavní motivací k dodržování pitného režimu chuť jejich oblíbeného nápoje.

Často přitom může jít i o chuť vody, která je nejčastějším nápojem v běžném dni pro 60 % respondentů. V případě nejmladší generace ve věku od 18 do 26 let je dokonce voda nejoblíbenější u 70 % dotázaných.

Druhou příčku v celkovém žebříčku zaujímají teplé nápoje jako je káva a čaj, jež jsou nejčastější tekutinou pro 16 % lidí, slazené limonády pak tvoří hlavní nápoj pro 14 % osob.

Na podporu pitného režimu přichází Natura s udržitelnou soutěží. Vyhrát můžete Škodu Enyaq iV a další ceny

Dodržování pitného režimu i v zimě se letos Natura, jejíž lahve jsou vyráběny ze 100% recyklovaného PETu, rozhodla podpořit udržitelnou soutěží. Pod každým bílým víčkem vody Natura se skrývá kód, po jehož nahrání na web natura-soutez.cz lze každý den vyhrát jednu z mnoha udržitelných produktů.

Mezi denními cenami jsou sportovní batohy z udržitelného materiálu, nákupní tašky z recyklované bavlny, sady s opakovaně použitelnou kovovou slámkou, sportovní lahve či poznámkový blok A5 s tvrdými deskami z recyklovaného PET materiálu.

Kromě toho však nabízí soutěž Natura také možnost vyhrát šaty od známé návrhářky Josefíny Bakošové, které jsou vyrobené z udržitelných materiálů.

„Dlouhodobě se snažím snížit svůj dopad na životní prostředí skrze udržitelnou módu a ohleduplné chování k přírodě. Mám proto velmi blízko k tomu, co Natura dělá a jsem ráda, že se tato myšlenka může skrze novou soutěž dostat k ještě širšímu okruhu lidí,“ říká Bakošová.

Ohleduplná k životnímu prostředí je i hlavní cena soutěže, kterou je elektromobil Škoda Enyaq iV. Výherce českého vozu s nulovými emisemi bude vybrán na konci soutěže ze všech registrovaných kódů.

Související články
Má prazvláštní původ, přesto to dotáhla až k pověsti legendy. Nakolik je oprávněná, začala věda ale zjišťovat až dost pozdě. Vorvani, jediný zdroj ambry, byli tou dobou už na vyhubení. Výzkum nepomohl jen jim. Ukázalo se, že ambra má vlastnosti, které překonávají pouhé využití do parfémů. Ambra je sice surovina jednoznačně exotická, přesto k ní vede zajímavá, […]
Světelný zábavní park Winter Wonderland znovu otevřel. Na 30 000 m² přináší více než 200 nových zářivých instalací inspirovaných pohádkovými a fantasy příběhy. V ceně vstupenky jsou zároveň neomezené jízdy na desítkách zábavných a adrenalinových atrakcí. Zvídavé děti čeká v parku naučná stezka o přírodě a o původu nejznámějších pohádek. Yvetta Blanarovičová, Lejla Abbasová, Lucie Benešová, Ivana Korolová […]
„Co si myslíte o našem úžasném firemním večírku?“ Asi by vám dalo trochu přemáhání říci, že večírek byl příšerný. Váš skór na tomto pomyslném dotazníku spokojenosti s večírkem by byl totiž ovlivněn nevhodně formulovanou otázkou. Sugestivní otázky jsou jedním z problémů v dotaznících, kterých se chtějí jejich tvůrci vyvarovat. Když se jim to nepovede, může to vypadat třeba […]
Největší český výrobce letadel, společnost AERO Vodochody AEROSPACE, pojmenovala svůj nejmodernější cvičný letoun L-39 Skyfox. Název odkazuje na dlouholetou tradici úspěšných československých letounů, jako byly L-29 Delfín nebo L-39 Albatros, a zároveň vystihuje jedinečné vlastnosti nového cvičného stroje. Aero letoun L-39 Skyfox produkuje v sériové výrobě a letos navíc slaví 105. výročí od založení. Za tu […]
Značka Kia vyvinula jako první na světě automobilové příslušenství vyrobené za použití plastů vytěžených organizací The Ocean Cleanup z Velké tichomořské odpadkové skvrny (GPGP). poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility. Jedním z nejdůležitějších výstupů dosavadní spolupráce je rohož do zavazadelníku z plastů vytěžených z oceánu, kterou Kia v limitované edici uvede ve zcela novém modelu Kia EV3. Exkluzivní […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz