Domů     Zajímavosti
Poučení škol z distanční výuky: rozvoj elektronizace a tlak na menší objem učiva

komerční sdělení

Téměř rok byly české školy kvůli pandemii koronaviru zavřené. Kromě zřejmých negativ to přineslo i pozitiva. Školy tlačí na rychlý rozvoj elektronizace, s informačními systémy učí i ty nejmenší žáky. Ministerstvo školství zase slibuje, že vzdělávací programy zeštíhlí.

Čísla covid pozitivních každý den rostou a odborníci mluví o tom, že je Česko na prahu čtvrté vlny. I když politici tvrdí, že plošné uzavírání škol nehrozí, kvůli karanténám studentů uzavírá hygiena třídy nebo i celé školy denně.

Distanční výuka ukázala na největší bolesti českého školství: technickou zaostalost a příliš obsáhlé vzdělávací plány, které zahlcují studenty obrovským množstvím údajů. Ministerstvo školství i mnozí ředitelé se tak pustili do změn, které mají české vzdělávání modernizovat.

Na IT vybavení škol už vláda uvolnila přes miliardu korun. Evropská unie v rámci národního plánu obnovy připravila další miliardy korun. Kromě nákupu počítačů ale školy investují nově i do informačních systémů, které jim mají práci na dálku usnadnit.  „Sledujeme zvýšený zájem o komplexní řešení. Školy už vědí, o co se mají zajímat, a dokážou přesně popsat své požadavky.

Zejména chtějí najít jednotný kanál pro komunikaci s rodinou a žáky,“ říká Roman Vejražka ze společnosti Unicorn, která nabízí systém Edookit.

Informační systémy umožňují výuku na dálku, sdílení materiálů i testování studentů pomocí propracovaných kvízů. Jejich prostřednictvím lze snadno komunikovat s rodiči žáků i samotnými studenty. Stále více škol po covidu na podobné systémy najíždí.

A ty, které s nimi pracují už delší dobu, začaly používat i dosud nepoznané funkce. Navíc s nimi učí i ty nejmenší děti. „Po covidu jsme zavedli účty i dětem na prvním stupni, dnes s těmito systémy pracují žáci od třetí třídy.

A zvažujeme, že je rozšíříme i na prvňáky, sice ještě neumí číst, ale vidíme, že práce na počítačích je jim blízká,“ říká ředitel Základní školy Strážnice Risto Ljasovský.

Na Základní škole Slovan Kroměříž také už léta využívají školní systém Edookit. Do té doby, než byla zahájena distanční výuka, ale pracovali jen s některými funkcemi. Díky tomu ubylo papírování a zbylo více času na výuku.

Další kroky chystá také samotné ministerstvo školství, s odkazem na distanční výuku uvedlo, že chce změnit vzdělávací programy tak, aby se děti nemusely učit tolik informací. Kvůli přehlcení i méně důležitými údaji totiž nemohou zůstat u žádného tématu delší dobu, což má za následek, že se nenaučí nic pořádně.

Související články
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
Pohádky, které dnes známe a milujeme, jsou oproti svým původním verzím jen slabými odvary. Jádra mrazivých nebo lechtivých příběhů, z nichž kdysi povstaly, v nich nicméně přetrvávají dodnes.   Lidové pohádky bývaly lechtivých motivů, vulgarit a jadrného humoru plné. Vyprávěli si je totiž hlavně dospělí, třeba pro zpestření dlouhých zimních večerů. K proměně těchto často velice nekompromisních a […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz