Železnice v arktickém ledu extrémní lidské úsilí

Kanada je zemí, která patří ke kolébkám vlakové dopravy. Vždyť třeba kanadská pacifická železnice patří dlouhodobě ke snům mnoha kluků, kterým láska k vláčkům vydržela často až do dospělosti. My si však tentokrát povíme o jiné trati, která je ještě o něco extrémnější.

Tahle železnice nese název Ontario Northland a její druhý název, „arktický polární expres“, vás utvrdí v tom, že rozhodně není pro bábovky. I odlehlé osady severního Ontaria je čas od času třeba zásobovat, což byl hlavní důvod, proč se naši předkové do výstavby tratě vlastně pouštěli. Zanechali nám tak dědictví, které je sice praktické, ale o které je třeba se starat. A to je obzvláště v zimním období dosti náročné.

Trať Ontario Northland začala být budována počátkem 20. století, přičemž hlavním cílem byl ekonomický rozvoj oblastí okolo jezer Timiskaming a Nipissing. Šlo zkrátka o to, aby byly osady kolem těchto jezer infrastrukturou propojeny s civilizací na jihu provincie. Výstavba tratě však měla ještě další výhodu v tom, že při ní prospektoři našli cenné zásoby drahých kovů, mimo jiné zlata, stříbra, mědi a niklu. Díky dostupnosti po železnici navíc bylo snadnější začít v oblasti těžit dřevo.

Na kanálu Viasat Explore bude k vidění nový dokumentární seriál s všeříkajícím názvem Železnice v arktickém ledu, který diváky provede životními osudy lidí, kteří se rozhodli spojit s ontarijskou železnicí svůj pracovní, ale potažmo i osobní život. Nikdo totiž neví, zda a kdy se vrátí z nebezpečné mise, kterou se v ledové pustině stává například i „pouhé“ řízení vlaku. V místech, kde teploty klesají pod -40 stupňů Celsia, je totiž už samotné přežití nejisté. A když se pak dostanete do cíle i s celým vlakem, je to rozhodně důvod k oslavě.

V zimním Ontariu však krutost počasí nezažívají jen posádky vlaků, ale například i traťoví inspektoři a v neposlední řadě party dělníků a opravářů, kteří musejí v rekordním čase opravit zničenou trať i tehdy, když jim právě počasí nepřeje. A na tisíci kilometrech zmrzlé tundry je stále co opravovat, takže si chlapi už na začátku tuhé zimy toužebně přejí, aby co nejdřív přišlo jaro.

My můžeme osudy zaměstnanců kanadské železnice sledovat z pohodlí svého domova už na začátku léta. Premiéra šestidílného seriálu začíná na Viasat Explore už 16. června ve 21:45.

 

Trailer:

 

Rubriky:  Technika
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce
reklama

Související články

Odpadní termoplasty se stávají novým materiálem pro stavebnictví

Odpadní termoplasty se stávají...

Při výrobě a zpracování plastů vznikají různé polymerní typy odpadů, pro které zatím...
Když se z UFO vyklube raroh…

Když se z UFO vyklube raroh…

Na záběrech z dronu z roku 2016 byl v americkém státě Utah zachycen...
Uhlíkové nanotrubičky – současnost, budoucnost a komerční potenciál

Uhlíkové nanotrubičky – současnost,...

Uhlíkaté materiály jsou v současné době studovány jak v oblasti základního...
Sonda v nesnázích: Americký InSight brzy přestane fungovat

Sonda v nesnázích: Americký...

Již dva a půl roku trvající mise na Marsu bude pro americkou robotickou...
Virtuplex pomáhá rodinám s vážně nemocnými dětmi

Virtuplex pomáhá rodinám s vážně...

I virtuální realita může pomoci dobré věci. Důkazem je česká...
Technologie známá „z kriminálek“ odhalí zločince

Technologie známá „z kriminálek“...

Dostat i z té nejrozmazanější fotky rozpoznatelnou podobu pachatele, to...
Vědecký přístav uprostřed oceánu: Jak bude vypadat výzkumná loď Earth 300?

Vědecký přístav uprostřed oceánu:...

Architektonické studio Iddes Yachts, které obvykle tvoří luxusní lodě pro bohaté...
Hasiči budou mít nové pomocníky

Hasiči budou mít nové pomocníky

V posledních letech se na první příčky popularity na poli technologie dostaly...
Nové technologie pro budoucnost jaderné energetiky

Nové technologie pro budoucnost...

Využívání energie z jádra se stalo přirozenou součástí energetického...
Jak se bránit internetovým vyděračům?

Jak se bránit internetovým...

Byť je virtuální svět od toho reálného v mnohém odlišný, leccos však oba mají...

Nenechte si ujít další zajímavé články

Kolik měří nejvyšší člověk světa?

Kolik měří nejvyšší člověk světa?

Podle statistik patří Češi mezi tři nejvyšší národy na světě. Vyšší jsou už...
Na počtu terapií se rok pandemie výrazně nepodepsal

Na počtu terapií se rok pandemie...

Na pražské klinice asistované reprodukce IVF CUBE v nejbližších dnech...
7 nejstarších měst světa

7 nejstarších měst světa

Dávní obyvatelé sem přišli už před několika tisíci let. A jejich...
Muž, který přežil nemožné

Muž, který přežil nemožné

Dnes jsme si pro vás připravili speciální díl o muži z Chorvatska, který...
Jak se žije s mikroplasty?

Jak se žije s mikroplasty?

Jsou všude kolem nás, i když je nevidíme, ničí naši planetu a ohrožují životy...
Odpadní termoplasty se stávají novým materiálem pro stavebnictví

Odpadní termoplasty se stávají...

Při výrobě a zpracování plastů vznikají různé polymerní typy odpadů, pro které zatím...
Římané doplatili na nepozornost: Nepřátele zmátli příchodem říčním korytem

Římané doplatili na nepozornost:...

Římský císař Flavius Ilulius Valens (328–378) nechává v roce 378 n. l. pochodovat své vojáky...
Leváci VS praváci: Kdo měl v minulosti navrch?

Leváci VS praváci: Kdo měl v...

Inuité pokládali leváky za čaroděje, v Japonsku mohl muž opustit...
Vážky: Duhové královy hmyzí říše

Vážky: Duhové královy hmyzí říše

Elegantní stvoření, která mezi slunečními paprsky tančí nad hladinami rybníků tak...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.