Domů     Zajímavosti
Vybíráte trekové boty? Tyto rady se vám budou hodit

komerční sdělení

Dokážete si představit svůj botník bez trekových bot? Asi těžko. Právě tato obuv je nesmírně důležitá, protože právě v takovýchto botách se tradičně vyráží do přírody na výlety i delší túry. Mnohdy je nosíme denně.

Pohyb po nezpevněných cestách je v nich mnohem bezpečnější a pohodlnější. Vybrat správné boty tohoto typu nemusí být vždy jednoduché. je třeba se řídit hned několika důležitými aspekty. My se na některé podíváme podrobněji v následujících řádcích.

Náročnost terénu v hlavní roli

V první řadě je třeba si dobře rozmyslet, kam v takových trekových botách budete chodit. Důležité je myslet hlavně na:

celkovou členitost terénu,

délku samotných výletů,

hmotnost zátěže,

počasí, jež bude panovat.

Jestliže budete brát v potaz tato kritéria, podaří se vám nakonec zvolit boty, v nichž vám bude příjemně. Obecně platí, že čím je náročnější terén, tím pevnější boty se vyplatí vybrat. Na vícedenní trasy je třeba vybírat boty maximálně odolné vodě, které disponují membránou a minimem švů.

Materiál svršku boty

V současnosti se treková obuv vyrábí z mnoha různých materiálů. My se podíváme na tři nejznámější variace.

Kůže

Právě kůže představuje jakousi klasiku. Vyznačuje se maximální odolností vůči mechanickému poškození a také vodě. Počítat je u kůže třeba se sníženou prodyšností. Po výletě si kožené boty zaslouží naprosto dokonalé vysušení.

Kůže s membránou

Jestliže zvolíte boty, které kombinují kůži s membránou, můžete si být jistí nepromokavostí. Pro aktivní turistiku se jedná o vynikající volbu.

Syntetické materiály

Určitě stojí za zmínku také syntetika. Tyto materiály se vyznačují vcelku solidní mechanickou odolností. Nezbytná je u nich impregnace. Vybírat můžete kombinace textilie a membrány.

Určitě je u trekových bot zapotřebí myslet na voděodolnost. nepromokavost.

První vlastnost je schopnost odolat tlaku vody a díky nepromokavosti nedojde k propuštění vody a vlhkosti skrze materiál.

Zdroj obrázku: adriaticfoto / Shutterstock.com

Související články
Americká kosmická agentura NASA využije vodíkové vozidlo Toyota Lunar Cruiser pro svou nadcházejí pilotovanou misi na Měsíc. Šestikolové vozítko pro jízdu po povrchu umožní vědcům ještě detailnější průzkum zemské družice. Zapojení lunárního křižníku je jedním z hlavních bodů dohody o spolupráci, kterou NASA uzavřela s Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru JAXA. Projekt stavby lunárního křižníku […]
Někteří sociologové a psychologově tvrdí, že žijeme v éře postfaktické, tedy v době, kdy jsou fakta a racionalita upozaděny a prim hrají emoce. Že na tom něco je, ukazuje letmý pohled na sociální sítě, kde mnohdy vládne agresivita, často zabalená do potrhlých konspiračních teorií. Začátkem května oběhlo internet virální video, ve kterém šedesátiletý Peter Abbott […]
Výrok Billa Gatese zněl jasně. Výroba mléčných produktů má až příliš vysokou uhlíkovou stopu. Aby tuto skutečnost zvrátil, rozhodl se podpořit kalifornský start-up, jež hodlá klasické máslo nahradit umělým. Společnost Savor ze San Jose využívá k výrobě tuku podobného živočišnému termochemický proces, který by měl být levný a zároveň energeticky nenáročný. „Vycházeli z faktu, že […]
Co se stane, když si dva bratři vezmou dvě sestry a mají dvě děti? Normálně by děti byli bratranci, ale co když otcové jsou dvě identická dvojčata a matky také dvě identická dvojčata? Pak podle genetiky jsou vlastně sourozenci a ne bratranci. Vědci jsou dvojčaty fascinováni odjakživa. Už multižánrový vědec Francis Galton v roce 1875 […]
Žijeme v době plastové jako generace „plastic people“, v barevném, naleštěném a nerozbitném. Zatímco z kdysi zázračného produktu se stal veřejný nepřítel číslo jedna, dnes ho bereme na milost. Plasty ale nejsou zlo. „Špatnou reklamu plastům dělají obalové výrobky s krátkou dobou použitelnosti, ale především lidské chování, jak s nimi nakládáme…“ řekl nám ředitel Ústavu makromolekulární chemie […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz