Domů     Technika
Pilotem letadla na zkoušku: jak se stát pilotem za 1 hodinu

komerční sdělení

Pilotáž letadla je stále považována za cosi výjimečného až nedosažitelného. Desítky nadšenců do létání tak mají představu, že dokud neinvestují desítky tisíc korun a stovky hodin studia letecké teorie, nemají šanci se posadit do kokpitu malého letadla a stát se, alespoň na chvíli, pilotem.

Proto vznikl koncept, díky kterému to není nic nereálného – studentem letecké školy se můžete stát třeba jen na hodinu a být tak pilotem letadla na zkoušku.

Zájemci se bez jakýchkoli předešlých zkušeností dostanou do kokpitu a nic už tak nebrání tomu, aby si splnili svůj sen a třeba i změnili život.

Tisíce nadšených fanoušků letectví, kteří se s Pilotem na zkoušku proletěli, jsou jasným důkazem toho, že tohle rozhodnutí padlo na úrodnou půdu.

Jak to celé probíhá?

Pilot na zkoušku nejprve projde briefingem v délce 30 až 60 minut. Během něj se dozví, jak se letadlo ovládá, co znamená který ukazatel na palubní desce, jak se plánuje trasa letu, kontroluje počasí a jak se řeší neobvyklé situace.

Spolu s instruktorem pak provede předletovou kontrolu letounu, nastaví palubní přístroje, poslechne si, jak kapitán komunikuje s řízením letového provozu, nejen pro povolení vzletu, a pak už ho čeká samotný let, kde má vyjma vzletu a přistání stroj plně pod kontrolou.

Na závěr pak přichází poletový rozbor, při kterém se zhodnotí průběh celé akce a je prostor na všechny otázky, které pilota na zkoušku jen napadnou. Kromě vzpomínek si účastník odnese i průkaz o absolvování letu.

Pro některé účastníky jde jen o jednorázový nevšední zážitek, pro mnohé z nich je to první krok k získání opravdového pilotního průkazu, ale našli se už i tací, pro které byla zkušenost nečekaným startem nové kariéry. V řadách absolventů jsou totiž i kapitáni velkých dopravních letadel.

reklama
Související články
Věda se spojuje, aby byla silnější. Němci to pochopili už před první světovou válkou, když vznikla Společnost Maxe Plancka. V Česku vědecké klastry a interdisciplinární instituce začaly vznikat teprve nedávno, ale výsledky se už dostavují. Svoje interdisciplinární instituce má už každé významnější město, například Praha, Brno, Ostrava. Před devíti lety myšlenka spojit tři vědecká centra […]
Informační a komunikační technologie se staly základním stavebním kamenem, který formuje naše každodenní životy i způsob, jakým pracujeme a podnikáme. Od prvních počítačů až po současné cloudové služby a umělou inteligenci prošla oblast ICT zásadní proměnou. Pojďme si posvítit na to, kde všude se ICT technologie využívají.  Co je ICT?  ICT je zkratka pro informační […]
První ložiska, tedy součásti, které snižují tření, lidstvo využívalo už v antice. A vývoj stále pokračuje. Na moderních hydrostatických ložiscích pracují odborníci na tribologii z Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně. Přišli na to, jak udělat ložiska energeticky až o pětinu úspornější.   Využití by vylepšená technologie mohla najít ve velkých obráběcích strojích, divadelních točnách […]
Celoevropský společný podnik EuroHPC (EuroHPC JU) vyhlásil výběrové řízení na dodavatele nového kvantového počítače konsorcia LUMI-Q, který bude umístěn v České republice a propojen se superpočítačem KAROLINA. Národní superpočítačové centrum IT4Innovations, které je součástí VŠB – Technické univerzity Ostrava, se tak stane domovem prvního českého kvantového počítače. Kvantový počítač konsorcia LUMI-Q bude založený na supravodivých […]
Společnost OpenAI na sklonku ledna značně pozměnila „pravidla hry“. Ze svých zásad totiž odstranila zákaz týkající se poskytování umělé inteligence armádám. Proč? Kvůli prevenci! Spolupráci s Pentagonem navázalo „dítko“ Elona Muska a Sama Altmana v polovině ledna, a to konkrétně v oblasti kybernetické bezpečnosti. Projekt, do kterého společnost prozatím zapojila je však ryze preventivní – […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz