Domů     Technika
Pilotem letadla na zkoušku: jak se stát pilotem za 1 hodinu

komerční sdělení

Pilotáž letadla je stále považována za cosi výjimečného až nedosažitelného. Desítky nadšenců do létání tak mají představu, že dokud neinvestují desítky tisíc korun a stovky hodin studia letecké teorie, nemají šanci se posadit do kokpitu malého letadla a stát se, alespoň na chvíli, pilotem.

Proto vznikl koncept, díky kterému to není nic nereálného – studentem letecké školy se můžete stát třeba jen na hodinu a být tak pilotem letadla na zkoušku.

Zájemci se bez jakýchkoli předešlých zkušeností dostanou do kokpitu a nic už tak nebrání tomu, aby si splnili svůj sen a třeba i změnili život.

Tisíce nadšených fanoušků letectví, kteří se s Pilotem na zkoušku proletěli, jsou jasným důkazem toho, že tohle rozhodnutí padlo na úrodnou půdu.

Jak to celé probíhá?

Pilot na zkoušku nejprve projde briefingem v délce 30 až 60 minut. Během něj se dozví, jak se letadlo ovládá, co znamená který ukazatel na palubní desce, jak se plánuje trasa letu, kontroluje počasí a jak se řeší neobvyklé situace.

Spolu s instruktorem pak provede předletovou kontrolu letounu, nastaví palubní přístroje, poslechne si, jak kapitán komunikuje s řízením letového provozu, nejen pro povolení vzletu, a pak už ho čeká samotný let, kde má vyjma vzletu a přistání stroj plně pod kontrolou.

Na závěr pak přichází poletový rozbor, při kterém se zhodnotí průběh celé akce a je prostor na všechny otázky, které pilota na zkoušku jen napadnou. Kromě vzpomínek si účastník odnese i průkaz o absolvování letu.

Pro některé účastníky jde jen o jednorázový nevšední zážitek, pro mnohé z nich je to první krok k získání opravdového pilotního průkazu, ale našli se už i tací, pro které byla zkušenost nečekaným startem nové kariéry. V řadách absolventů jsou totiž i kapitáni velkých dopravních letadel.

Související články
Společnost Honda představila robota vybaveného umělou inteligencí, který zlepšuje náladu dětí během dlouhodobé léčby a přináší revoluci do nemocniční péče. Ve Fakultní nemocnici Virgen del Rocío v Seville se odehrává revoluce v péči o malé pacienty. Společnost Honda zde ve spolupráci s místními odborníky představila robota „Haru“, navrženého speciálně pro děti podstupující dlouhodobou léčbu. Haru […]
Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila jubilejní miliontý bateriový systém. V současnosti se pracuje na dvou montážních linkách s celkovou kapacitou 1 500 kusů denně. Kapacita se pohybuje mezi 55 a 91 kWh (využitelná 52 až 86 kWh) a vedle vozů Škoda Enyaq a Elroq se tyto komplety montují také do […]
V dubnu 2024 vyzval Bílý dům vědce, s výhledem na plánovanou přítomnost astronautů a posléze i lidských základen na Měsíci v rámci mise NASA Artemis, aby vytvořili standard lunárního času. Skutečnou otázkou však není: „Kolik hodin je na Měsíci?“, ale „Jak rychle tam plyne čas?“ Čas, který ukazují hodiny, dokáže nastavit každý časoměřič, je to […]
Technika 2.12.2024
Vodíkové vozy nejsou na silnicích příliš obvyklé, Toyota v nich ale vidí vedle elektromobilů alternativu pro ekologickou mobilitu budoucnosti. Důležitým aspektem je také bezpečnost. Tu zajišťuje speciálně zkonstruovaná nádrž, která musí vydržet tlak až 700 barů. Tvoří ji proto tři pláště. První obal je plastový, který zabraňuje unikání plynu, druhý je kompozit s uhlíkovými vlákny […]
Technika 28.11.2024
Toyota předvedla koncepční model, který počítá s využitím vodíku, který se odpařuje z nádrže během jízdy. Dosud se odpařený vodík vypouštěl do atmosféry, aniž by se využil. Koncept firma předvedla během závěrečného závodu ENEOS Super Taikyu Series 2024, kterého se účastní s vozem GR Corolla H2 Concept, což je GR Corolla na kapalný vodík. V […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz