Domů     Technika
Pilotem letadla na zkoušku: jak se stát pilotem za 1 hodinu
Martin Macourek
od Martin Macourek 26.8.2020

komerční sdělení

Pilotáž letadla je stále považována za cosi výjimečného až nedosažitelného. Desítky nadšenců do létání tak mají představu, že dokud neinvestují desítky tisíc korun a stovky hodin studia letecké teorie, nemají šanci se posadit do kokpitu malého letadla a stát se, alespoň na chvíli, pilotem.

Proto vznikl koncept, díky kterému to není nic nereálného – studentem letecké školy se můžete stát třeba jen na hodinu a být tak pilotem letadla na zkoušku.

Zájemci se bez jakýchkoli předešlých zkušeností dostanou do kokpitu a nic už tak nebrání tomu, aby si splnili svůj sen a třeba i změnili život.

Tisíce nadšených fanoušků letectví, kteří se s Pilotem na zkoušku proletěli, jsou jasným důkazem toho, že tohle rozhodnutí padlo na úrodnou půdu.

Jak to celé probíhá?

Pilot na zkoušku nejprve projde briefingem v délce 30 až 60 minut. Během něj se dozví, jak se letadlo ovládá, co znamená který ukazatel na palubní desce, jak se plánuje trasa letu, kontroluje počasí a jak se řeší neobvyklé situace.

reklama

Spolu s instruktorem pak provede předletovou kontrolu letounu, nastaví palubní přístroje, poslechne si, jak kapitán komunikuje s řízením letového provozu, nejen pro povolení vzletu, a pak už ho čeká samotný let, kde má vyjma vzletu a přistání stroj plně pod kontrolou.

Na závěr pak přichází poletový rozbor, při kterém se zhodnotí průběh celé akce a je prostor na všechny otázky, které pilota na zkoušku jen napadnou. Kromě vzpomínek si účastník odnese i průkaz o absolvování letu.

Pro některé účastníky jde jen o jednorázový nevšední zážitek, pro mnohé z nich je to první krok k získání opravdového pilotního průkazu, ale našli se už i tací, pro které byla zkušenost nečekaným startem nové kariéry. V řadách absolventů jsou totiž i kapitáni velkých dopravních letadel.

reklama
Související články
Pátrání po ztraceném miniaturním zdroji radioaktivního césia 137 dokázalo v uplynulých dnech vytížit úřady a záchranné složky v západní Austrálii. Zdroj nebezpečného beta a gama záření se po intenzivním nasazení záchranářů a hasičů a speciálních přístrojů nakonec našel, ale alarmující incident bude i nadále vzbuzovat řadu otázek. Na vývoji řešení, které by pomohlo záchranářům v […]
Svět nebude v blízké budoucnosti bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, ale zároveň se bude potýkat s nedostatkem lithia potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 poptávka podle analýzy Benchmark Minerals Intelligence několikanásobně vzroste a vytvoří se deficit 1,8 megatun ročně. Tomuto problému by se podle ředitele výzkumu Toyoty Motor Corporation Gilla […]
Pomocí malé skřínky byl schopen manévrovat modelem lodičky, a to bez jakéhokoliv viditelného spojení. Vědecké kouzlo, které Nikola Tesla předvedl v Madison Square Garden vyvolalo senzaci. Jeho bezdrátové ambice ale byly mnohem větší. Nadšený profesor představoval druhákům pokrokový přístroj. Grammovo dynamo, které si nechal na Polytechnickou školu ve Štýrském Hradci v Rakousku přivézt až z Paříže, bylo vybaveno […]
Společnost Honda podepsala smlouvu o výzkumu a vývoji s japonskou kosmickou agenturou Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) týkající se „systému oběhu obnovitelné energie“, který má dodávat elektřinu pro zachování funkčnosti životního prostoru a různých systémů lunárních vozítek. Na základě této smlouvy agentura JAXA pověří společnost Honda, aby nejprve provedla koncepční studie a poté do konce […]
Německo se opět přiblížilo k dlouhodobé ekologičtější náhradě za ruský zemní plyn a uhlí. Německá energetická společnost RWE s norskou státní energetickou firmou Equinor oznámily, že v příštích několika letech v Německu vybudují vodíkové elektrárny a velkokapacitní produktovod pro dodávku paliva, uvedla to CNN. Dohoda je součástí německé snahy do roku 2030 postupně vyřadit všechny […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz