Domů     Technika
Pilotem letadla na zkoušku: jak se stát pilotem za 1 hodinu

komerční sdělení

Pilotáž letadla je stále považována za cosi výjimečného až nedosažitelného. Desítky nadšenců do létání tak mají představu, že dokud neinvestují desítky tisíc korun a stovky hodin studia letecké teorie, nemají šanci se posadit do kokpitu malého letadla a stát se, alespoň na chvíli, pilotem.

Proto vznikl koncept, díky kterému to není nic nereálného – studentem letecké školy se můžete stát třeba jen na hodinu a být tak pilotem letadla na zkoušku.

Zájemci se bez jakýchkoli předešlých zkušeností dostanou do kokpitu a nic už tak nebrání tomu, aby si splnili svůj sen a třeba i změnili život.

Tisíce nadšených fanoušků letectví, kteří se s Pilotem na zkoušku proletěli, jsou jasným důkazem toho, že tohle rozhodnutí padlo na úrodnou půdu.

Jak to celé probíhá?

Pilot na zkoušku nejprve projde briefingem v délce 30 až 60 minut. Během něj se dozví, jak se letadlo ovládá, co znamená který ukazatel na palubní desce, jak se plánuje trasa letu, kontroluje počasí a jak se řeší neobvyklé situace.

Spolu s instruktorem pak provede předletovou kontrolu letounu, nastaví palubní přístroje, poslechne si, jak kapitán komunikuje s řízením letového provozu, nejen pro povolení vzletu, a pak už ho čeká samotný let, kde má vyjma vzletu a přistání stroj plně pod kontrolou.

Na závěr pak přichází poletový rozbor, při kterém se zhodnotí průběh celé akce a je prostor na všechny otázky, které pilota na zkoušku jen napadnou. Kromě vzpomínek si účastník odnese i průkaz o absolvování letu.

Pro některé účastníky jde jen o jednorázový nevšední zážitek, pro mnohé z nich je to první krok k získání opravdového pilotního průkazu, ale našli se už i tací, pro které byla zkušenost nečekaným startem nové kariéry. V řadách absolventů jsou totiž i kapitáni velkých dopravních letadel.

Související články
Svět se mění… Elektrifikuje se Severní Amerika, Evropa i Čína. Musejí. Statisíce vědců ze všech koutů planety přicházejí se znepokojivými čísly. Jenže v blízké budoucnosti nebude nutné bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, zároveň se budeme potýkat s nedostatkem lithia, potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 podle analýzy Benchmark Minerals Intelligence […]
IPEX AI Contact Center představila svou vlajkovou loď Omnichannel spolu s virtuální asistentkou Alex, speciálně vyvinutou umělou inteligencí. Cloudová aplikace Omnichannel reprezentuje jednotné řešení pro zefektivnění komunikace firem s jejich zákazníky za pomoci AI. Společnost tak svými službami pokládá pevné základy pro vytváření synergie lidské práce s umělou inteligencí. IPEX působí na trhu již od […]
V době spuštění obsadil 40. příčku mezi pětistovkou nejvýkonnějších superpočítačů světa. Teď český superpočítač Salomon definitivně opouští datový sál IT4Innovations národního superpočítačového centra, které je součástí VŠB – Technické univerzity Ostrava. Výzkumných projektů bylo za dobu provozu Salomonu v období 15. září 2015 až 13. prosince 2021 celkově 1 085, spotřebovaly celkem 1 024 milionů jádrohodin výpočetního času a […]
Čínské technologické firmy byly do značné míry zaskočeny průlomem v oblasti generativní umělé inteligence. Byť by své zaspání rády dohnaly, státní regulace a ne zcela dobře se vyvíjející čínská ekonomika jsou jim v tom překážkou. V listopadu, rok po vydání aplikace ChatGPT, se poměrně neznámý čínský start-up dostal na první místo žebříčku, který hodnotí schopnosti […]
Génius Santini po sobě zanechal řadu architektonicky podivuhodných a nádherných staveb. Všechny jeho majestátní budovy, ale i drobné kapličky mají jedno společné – jsou plné mystických odkazů a tajemných symbolů…   Striktně geometrické tvary v geniálních dílech Jana Blažeje Santiniho-Aichela (1677–1723) často odkazují ke konkrétním číslům a mystice, nicméně žádná stavba není tolik plná symbolů jako […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz