Domů     Technika
Peugeot: Ekologická výzva současnosti
Jan Zelenka 31.7.2020

Recyklace. Trendové slovo současnosti, které se automobilky učí používat. A implementovat. Protože do roku 2060 bude na Zemi žít asi 10 miliard lidí a protože OECD odhaduje, že se zdvojnásobí množství používaných surovin, aby se udrželo tempo růstu, bude nezbytné používání materiálů kompatibilních s cirkulární ekonomikou. Podmínkou bude je opětovně využít a recyklovat jako celá auta.

K ekologické politice se zavázala i značka Peugeot, která chce optimalizovat využívání zdrojů a upřednostňovat je při výrobě. Už teď se používá v průměru 31 % recyklovaných a přírodních materiálů. U vlajkové lodi značky – Peugeotu 508 – se objevuje asi 80 polymerových dílů.

Jde třeba o přírodní konopná vlákna ve vedení zajišťujícím odmrazování čelního skla nebo recyklovaný polypropylen ve spojlerech nebo v prostoru pro ukládání rezervního kola.

Ohromující design 508 SW GT

To povyšuje 508 i 508 SW (kombi) na vyšší úroveň. Ve spojení s verzí GT jde o mimořádné auto, tím spíš s naftovou jednotkou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou. Na kombi určitě.

Nabídku nafty, dvou benzínů už teď doplňuje  ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem 52 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie jeuložená pod sedadlem ve 2. řadě.

Nová platforma

A k tomu skupina PSA, kam Peugeot patří, oznámila dokončený vývoj nové elektrické platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), která postupně nahradí multi-energy platformy. Počínaje rokem 2023 tak vozy skupiny (Peugeot, Citroën, DS a Opel) budou poskytovat dojezd na elektřinu 400 až 650 km.

Díky eVMP a optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, takže celková energie uložená od baterie bude 60 až 100 kWh. Čeká to i budoucí modely 508.

 

reklama
Související články
Věda se spojuje, aby byla silnější. Němci to pochopili už před první světovou válkou, když vznikla Společnost Maxe Plancka. V Česku vědecké klastry a interdisciplinární instituce začaly vznikat teprve nedávno, ale výsledky se už dostavují. Svoje interdisciplinární instituce má už každé významnější město, například Praha, Brno, Ostrava. Před devíti lety myšlenka spojit tři vědecká centra […]
Informační a komunikační technologie se staly základním stavebním kamenem, který formuje naše každodenní životy i způsob, jakým pracujeme a podnikáme. Od prvních počítačů až po současné cloudové služby a umělou inteligenci prošla oblast ICT zásadní proměnou. Pojďme si posvítit na to, kde všude se ICT technologie využívají.  Co je ICT?  ICT je zkratka pro informační […]
První ložiska, tedy součásti, které snižují tření, lidstvo využívalo už v antice. A vývoj stále pokračuje. Na moderních hydrostatických ložiscích pracují odborníci na tribologii z Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně. Přišli na to, jak udělat ložiska energeticky až o pětinu úspornější.   Využití by vylepšená technologie mohla najít ve velkých obráběcích strojích, divadelních točnách […]
Celoevropský společný podnik EuroHPC (EuroHPC JU) vyhlásil výběrové řízení na dodavatele nového kvantového počítače konsorcia LUMI-Q, který bude umístěn v České republice a propojen se superpočítačem KAROLINA. Národní superpočítačové centrum IT4Innovations, které je součástí VŠB – Technické univerzity Ostrava, se tak stane domovem prvního českého kvantového počítače. Kvantový počítač konsorcia LUMI-Q bude založený na supravodivých […]
Společnost OpenAI na sklonku ledna značně pozměnila „pravidla hry“. Ze svých zásad totiž odstranila zákaz týkající se poskytování umělé inteligence armádám. Proč? Kvůli prevenci! Spolupráci s Pentagonem navázalo „dítko“ Elona Muska a Sama Altmana v polovině ledna, a to konkrétně v oblasti kybernetické bezpečnosti. Projekt, do kterého společnost prozatím zapojila je však ryze preventivní – […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz