Domů     Technika
Peugeot: Ekologická výzva současnosti
Jan Zelenka
od Jan Zelenka 31.7.2020

Recyklace. Trendové slovo současnosti, které se automobilky učí používat. A implementovat. Protože do roku 2060 bude na Zemi žít asi 10 miliard lidí a protože OECD odhaduje, že se zdvojnásobí množství používaných surovin, aby se udrželo tempo růstu, bude nezbytné používání materiálů kompatibilních s cirkulární ekonomikou. Podmínkou bude je opětovně využít a recyklovat jako celá auta.

K ekologické politice se zavázala i značka Peugeot, která chce optimalizovat využívání zdrojů a upřednostňovat je při výrobě. Už teď se používá v průměru 31 % recyklovaných a přírodních materiálů. U vlajkové lodi značky – Peugeotu 508 – se objevuje asi 80 polymerových dílů.

Jde třeba o přírodní konopná vlákna ve vedení zajišťujícím odmrazování čelního skla nebo recyklovaný polypropylen ve spojlerech nebo v prostoru pro ukládání rezervního kola.

Ohromující design 508 SW GT

To povyšuje 508 i 508 SW (kombi) na vyšší úroveň. Ve spojení s verzí GT jde o mimořádné auto, tím spíš s naftovou jednotkou 2,0 l (180 k). Jsou to prověřené motory, spolehlivé a málo žerou. Na kombi určitě.

reklama

Nabídku nafty, dvou benzínů už teď doplňuje  ještě výkonná plug-in hybridní verze s dojezdem 52 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie jeuložená pod sedadlem ve 2. řadě.

Nová platforma

A k tomu skupina PSA, kam Peugeot patří, oznámila dokončený vývoj nové elektrické platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), která postupně nahradí multi-energy platformy. Počínaje rokem 2023 tak vozy skupiny (Peugeot, Citroën, DS a Opel) budou poskytovat dojezd na elektřinu 400 až 650 km.

reklama

Díky eVMP a optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, takže celková energie uložená od baterie bude 60 až 100 kWh. Čeká to i budoucí modely 508.

 

reklama
Související články
Pátrání po ztraceném miniaturním zdroji radioaktivního césia 137 dokázalo v uplynulých dnech vytížit úřady a záchranné složky v západní Austrálii. Zdroj nebezpečného beta a gama záření se po intenzivním nasazení záchranářů a hasičů a speciálních přístrojů nakonec našel, ale alarmující incident bude i nadále vzbuzovat řadu otázek. Na vývoji řešení, které by pomohlo záchranářům v […]
Svět nebude v blízké budoucnosti bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, ale zároveň se bude potýkat s nedostatkem lithia potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 poptávka podle analýzy Benchmark Minerals Intelligence několikanásobně vzroste a vytvoří se deficit 1,8 megatun ročně. Tomuto problému by se podle ředitele výzkumu Toyoty Motor Corporation Gilla […]
Pomocí malé skřínky byl schopen manévrovat modelem lodičky, a to bez jakéhokoliv viditelného spojení. Vědecké kouzlo, které Nikola Tesla předvedl v Madison Square Garden vyvolalo senzaci. Jeho bezdrátové ambice ale byly mnohem větší. Nadšený profesor představoval druhákům pokrokový přístroj. Grammovo dynamo, které si nechal na Polytechnickou školu ve Štýrském Hradci v Rakousku přivézt až z Paříže, bylo vybaveno […]
Společnost Honda podepsala smlouvu o výzkumu a vývoji s japonskou kosmickou agenturou Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) týkající se „systému oběhu obnovitelné energie“, který má dodávat elektřinu pro zachování funkčnosti životního prostoru a různých systémů lunárních vozítek. Na základě této smlouvy agentura JAXA pověří společnost Honda, aby nejprve provedla koncepční studie a poté do konce […]
Německo se opět přiblížilo k dlouhodobé ekologičtější náhradě za ruský zemní plyn a uhlí. Německá energetická společnost RWE s norskou státní energetickou firmou Equinor oznámily, že v příštích několika letech v Německu vybudují vodíkové elektrárny a velkokapacitní produktovod pro dodávku paliva, uvedla to CNN. Dohoda je součástí německé snahy do roku 2030 postupně vyřadit všechny […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz