Další krok k autonomnímu řízení. Volvo povede LiDAR

Už za dva roky pojedou nová Volva sama díky integrované senzorické jednotce LiDAR zabudované ve střeše.

Švédská automobilka díky partnerství s technologickou společností Luminar, z něhož vzešla percepční technologie LiDAR, uvede svou první technologii plně autonomního řízení určenou pro dálniční provoz, už s příští generací modulární platformy SPA2.

U vozů postavených na architektuře SPA2 budou aktualizace probíhat bezdrátově na dálku, přičemž bude možné na přání zákazníka tato vozidla vybavit systémem Highway Pilot, prostřednictvím něhož bude možné aktivovat plně autonomní řízení pro jízdu na dálnici.

Samozřejmě je předtím nutné ověřit, že je tento systém pro různé geografické regiony i podmínky naprosto bezpečný.

„Pokud bude autonomní řízení zavedeno zodpovědně a bezpečně, má potenciál zařadit se mezi technologie, které historicky zachránily nejvíce lidských životů,“ uvedl Henrik Green, technologický ředitel ve společnosti Volvo Cars.

„Na cestě tímto směrem je nesmírně důležité vybavit naše budoucí vozidla technologiemi zajišťujícími perfektní rozhled, který vozu umožní dělat bezpečná rozhodnutí.“

Kromě využití jednotky LiDAR v rámci systému Highway Pilot zkoumají společnosti Volvo Cars a Luminar možnosti jejího využití i s ohledem na vylepšení budoucích pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS).

Základ technologie Luminar tvoří vysoce výkonné senzory LiDAR, které emitují miliony pulzů laserového záření, jejichž úkolem je přesně určit, kde se ve 3D prostředí nacházejí objekty, a na základě získaných informací vytvářet v reálném čase dočasné mapy, aniž by systém potřeboval připojení k internetu.

Technologie LiDAR představuje klíč k výrobě vozidel schopných v režimu autonomního řízení bezpečné navigace, protože jim poskytne spolehlivý rozhled a umožní jim vnímat okolní prostředí tak zřetelně, jak to samotné kamery a radary nedokážou.

V zájmu zajištění bezpečného fungování systému Highway Pilot bude percepční technologie Luminaru kombinována se softwarem umožňujícím autonomní řízení a s kamerami, radary a záložními systémy podporujícími funkce, jako jsou řízení, brzdění a napájení akumulátoru, které budou součástí budoucích vozů Volvo vybavených systémy pro autonomní řízení.

To vše dohromady zajistí řidičům těchto vozidel, kteří o to budou stát, bezpečný systém plně autonomního řízení pro využití v dálničním prostředí.

„Již brzy bude možné nechat na dálnici řízení zcela na voze, což je podmíněno tím, že vůz vyhodnotí tuto možnost jako bezpečnou,“ uvedl Henrik Green. „V daném okamžiku přebere vaše volvo plnou odpovědnost za řízení, abyste mohli odpočívat, nemuseli sledovat dění na silnici a mohli pustit volant.“

Rubriky:  Auto-moto Technika
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce
reklama

Související články

Filmový unikát z ISS je dotočen: Ruský...

Ruský snímek Výzva režiséra Klima Šipenka je konečně dotočen. Unikátní projekt, jehož...

Muž, či žena?

Archeologický tým objevil ve Statenicích u Prahy hrob s lidskými pozůstatky z...

Zbořme mýtus MP3, můžete mít víc

Máme pocit, že mezi většinovým vzorkem populace se stále udržuje mýtus,...

Kanaďanka se probudila vedle...

„Nikdy v životě jsem se tak nebála,“ řekla Ruth Hamiltonová poté, co se v její...

Když si kráva odskočí: Vyměšováním...

Cesta od telete k mléku a steaku je velmi dlouhá a nákladná – a zatěžující...

42 snímků planetek přispěje k...

Pomocí dalekohledu ESO/VLT v Chile astronomové pořídili snímky 42 planetek...

Revoluční zjištění francouzských...

Navzdory našim mnohaletým snahám o rozkrývání záhad vesmíru je toho stále velká...

Osteoporóza přichází nenápadně

Denzitometrie neboli měření hustoty minerálů v kostech je jedním z...

Využití virtuální reality pro...

Unikátní systém, kombinující využití virtuální reality a výcvikové haly o...

Podivuhodný svět Jupiterových...

Sluneční soustava v malém. Tak občas astronomové přezdívají systému měsíců,...

Nenechte si ujít další zajímavé články

Nelehký život v protektorátu: Němci počítají českým sedlákům slepice

Nelehký život v protektorátu: Němci...

„Přestože protektorát byl obdobím dosti krvavým a nelehkým, v Čechách a na Moravě...
Costa Concordia: Velký malý Titanic

Costa Concordia: Velký malý Titanic

Costa Concordia, největší italská výletní loď, je na plavbě kolem pobřeží...
Výzkumy Velké čínské zdi: Obranný prvek ležel 10 km daleko

Výzkumy Velké čínské zdi: Obranný...

Při vykopávkách v újezdu Ťing-pien v čínském Jü-linu čínští vědci před...
Úřad mečníka na přemyslovském dvoře se stává pro cizince ctí

Úřad mečníka na přemyslovském dvoře...

Přemyslovský panovník funkci mečníka využívá v 11. století během církevních svátků, při...
Konstantynow: Co stálo za pádem nejvyššího rozhlasového vysílače na světě?

Konstantynow: Co stálo za pádem...

U malého městečka Gąbin vzdáleném více než 100 kilometrů od Varšavy, se...
Šíření pohlavní nemoci: Kdy syfilis dorazila do Evropy?

Šíření pohlavní nemoci: Kdy...

Cesty syfilis po světě jsou stále předmětem výzkumu vědců, kteří průběžně přidávají...
Lidový svátek: Chtěl císař Josef II. sebrat lidem posvícení?

Lidový svátek: Chtěl císař Josef...

„Vezměte koště a alespoň zameťte, holoto líná,“ napomíná hospodyně...
Analýzy DNA našich předků: Potomci Velkomoravanů žijí mezi námi, slovanské kořeny má jenom třetina Čechů

Analýzy DNA našich předků: Potomci...

Průzkumy DNA, které pátrají po potomcích velkomoravských velmožů i...
Jedno jméno nestačí! Proč máme příjmení?

Jedno jméno nestačí! Proč máme...

Křestních jmen je málo. Abychom se v tom ohromném počtu lidí na Zemi...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.