Domů     Technika
Uhasit hořící Teslu? Není to žádná sranda!
Jan Martinec 18.11.2019

Minulý měsíc obletěla svět zpráva o nehodě Tesly v Rakousku. Vozidlo tehdy hořelo dlouhé hodiny a hasiči měli co dělat, aby ho vůbec zvládli. Není tedy divu, že Národní asociace požární ochrany vydala příručky pro hasiče, které je mají upozornit na možná úskalí při hašení těchto elektromobilů..

Problémem je především vysoké riziko opětovného vznícení, ke kterému může dojít třeba i tři dny po uhašení. Aby toho nebylo málo, práci hasičům neulehčí ani akumulátory namontované ve spodní části vozidla, které obsahují jedovaté chemikálie, představující během požáru značné riziko pro všechny v okolí.

Americká Národní asociace požární ochrany (National Fire Protection Association; NFPA) spolupracuje s Tesla Motors na programu školení o bezpečnosti vozidel na alternativní paliva. Cílem je připravit veškeré záchranné složky na rostoucí počet těchto specifických typů vozidel, ke kterým se musí přistupovat poněkud odlišně, než jsou hasiči, policisté a záchranáři zvyklí u těch klasických vozů.

Na webových stránkách asociace jsou již nyní ke stažení příručky pro vozy Tesla Model 3, Model S, Model X a Roadster, které jsou sice určeny hasičům a další profesionálům, ale pro zajímavost do nich může nahlédnout kdokoliv.

Rad je tam celá řada – zasahujícím hasičům se nejprve doporučuje určit typ vozidla a bližší údaje o komponentách s vysokým napětím. Dále tu je zajímavé doporučení, že by se baterie Tesly s vysokým napětím měly hasit výhradně vodou kvůli ochlazení nebo že by se měl uhašený vůz uskladnit do otevřeného prostranství, kde neohrozí žádné okolní objekty.

Samozřejmostí by měl být i kompletní ochranný oblek s dýchacím přístrojem pro zasahující hasiče nebo klíny na zajištění hořící Tesly proti pohybu.

Související články
Saúdská Arábie, země spojovaná především s ropou, učinila další významný krok směrem k budoucnosti. Tentokrát nejde jen o vodík, ale také o amoniak. Země plánuje výstavbu zařízení na výrobu zeleného vodíku s roční produkcí 400 000 tun. Hodnota se odhaduje na miliardy eur. Yanbu Green Hydrogen Hub s výkonem 4 gigawatty se má stát jedním […]
Peugeot opět dokazuje, že rodinný vůz nemusí být nudná krabice na kolech. Nový model 308 (a jeho prostornější sourozenec 308 SW) přináší do střední třídy pořádnou dávku stylu, technologií a inovací. Ať už dáváte přednost kompaktnímu hatchbacku, nebo kombi s velkým kufrem, oba vozy spojuje jedna myšlenka: radost z jízdy. Francouzský šarm se tu nezapře. […]
Objevy Technika Vesmír 28.8.2025
NASA zveřejnila nejdetailnější snímky Marsu, jaké kdy oko lidského stroje spatřilo. Rover Perseverance, operující v kráteru Jezero, poslal na Zemi fotografie, které berou dech. Ukazují krajinu tak jasně, že se zdá, jako byste stáli přímo na rudém písku – jen s trochou štěstí a hodně drahou vesmírnou letenkou. Mars je starý známý soused, který nás […]
Objevy Technika 27.8.2025
Plasty jdou do žlutého kontejneru, papír zase do modrého. Třídění odpadu je považováno za základ zdárné recyklace. Nicméně ta se netýká jen plastových lahví nebo hromady starých novin. Některé její formy mohou zásadním způsobem ovlivnit další technologický vývoj – směrem k větší ekologičnosti a udržitelnosti Neodymové magnety. Díky nim lze přeměňovat pohyb na elektrickou energii, […]
V našich domácnostech se nachází spousta drobných zařízení, jako jsou alarmy či senzory, ve kterých je třeba pravidelně vyměňovat baterie, aby fungovaly. Nově vyvinuté „solární“ panely by je mohly napájet energií získanou pouze z vnitřního osvětlení interiéru. „Miliardy zařízení, která vyžadují malé množství energie, se spoléhají na výměnu baterií – což je neudržitelná praxe. Toto […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz