Domů     Technika
Kia Niro: pokušitel elektrického věku
Jan Zelenka
od Jan Zelenka 20.9.2019

Možná (ne)znáte ten pocit, když natankujete plnou nádrž, a dobijete baterky na 100 procent s celkovým dojezdem 780 km, a po ujetí 580 km vám palubní počítač ukazuje dojezd 500 km.

Možná (ne)znáte ten pocit, kdy jezdíte po Praze, pak si uděláte výlet do Liberce, na Ještěd, a spotřeba se „vydrásá“ na 3,2 litry.

Mluvíme o takovém pocitu, kdy jste přispěli životnímu prostředí. O skutečnosti, že když přijedete ke Kauflandu v Modřanech nebo ve Vysočanech, do OC Nisa v Liberci nebo k Burger Kingu, můžete strčit auto do zásuvky, zatímco vybíráte avokádo s kešu oříšky.

Takový pocit svobody dává nový crossover Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid) – auto téměř bez limitů.

To nejlepší z obou světů

Zatímco „běžný“ hybrid Niro HEV s benzinovým motorem 1,6 l využívá akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh vlastně jenom ke snížení spotřeby a dodání až 32 kW výkonu elektromotorem při zrychlení nebo rozjezdu, plug-in hybrid PHEV má baterky o poznání vetší s kapacitou 8,9 kWh  (24,7 Ah, 360 V).

reklama

Plug-in Hybrid je skvělou volbou, pokud chcete to nejlepší z obou světů, automobil, který v dokonalé harmonii snoubí pozoruhodné výkony s ekologií. Nejenže zanechá skvělý dojem svým nepřehlédnutelným exteriérem, ale také Vám umožní ujet až reálných 58 km čistě na elektřinu bez nabíjení.

KIA zapracovala na technice, je stejná jako u vlajkové lodi Optima. Vedle páky voliče převodovky můžete přepínat mezi režimem elektrického nebo hybridního pohonu. A je to návyková záležitost. V režimu EV, který je ideální volbou pro cestování po městě, používá systém pohonu výhradně elektrickou energii z LiPol (Lithium polymerového) akumulátoru.

Při nedostatečném nabití akumulátorů systém automaticky přejde do hybridního režimu. Tento režim používá oba zdroje hnací síly. Vůz je tak poháněn zážehovým motorem i elektromotorem s celkovým výkonem 104 kW.

Moderní interiér

Jízda v Niru nás příjemně překvapila. Ale ještě víc interiér kabiny. Po zkušenostech se starým infotainmentem u značek KIA a Hyundai působí displej navigačního systému a multimediální systém jako nebeská mana.

reklama

Posouvá individualizaci na novou úroveň. Díky vyspělé funkci děleného zobrazování můžete na jeho displeji sledovat až 3 různé aplikace. Například navigaci, informace o přehrávané hudbě a stav baterií – a to vše v nádherném 10,25“ designu bez rámečku. KIA podporuje přehrávání, aplikaci CarPlay od Applu a spoustu dalšího.

Nabíjení

Na veřejné nabíjecí stanici (240 V, 16 A) se akumulátory nového modelu Kia Niro Plug-in Hybrid nabijí na 100 % za cca 2 hodiny a 15 minut. Doma z konvenční 220V domácí zásuvky to trvá něco kolem 5 hodin, avšak s tím faktem, že noční tarif je za pár haléřů.

reklama

Navíc kabel na 220V má integrovaný ukazatel nabíjení, kdy barevný displej na kabelu zobrazuje stav nabití akumulátorů.

A teď malé srovnání:

Niro HEV stojí aktuálně po slevě 684 000 Kč.

Testované Niro PHEV vyjde na 999 980 Kč.

A za čistě elektrické e-Niro zaplatíte od 1 149 980 Kč.

DATABOX

Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid)

Cena:                          990 980 Kč

Motor:                                   R4 o objemu 1,6 l + elektromotor

Výkon systému:                     104 kW (77 kW spalovací motor + 44,5 elektromotor)

Kombinovaná spotřeba:        1,3 l /100 km

Dojezd na elektrický pohon (NEDC):  58 km

Max. rychlost:                       172 km/h

Zrychlení 0-100 km/h:           10,8 s

Hmotnost:                 1625 kg

reklama
Související články
Až se astronauti poprvé po více než 50 letech vrátí na Měsíc v rámci mise NASA Artemis III, budou mít na sobě skafandr nové generace. Lepší, flexibilnější, odolnější, pohodlnější. Pokročilý speciální oblek zajistí, že astronauti budou vybaveni vysoce výkonným a robustním vybavením a že se do něj vejde mnoho typů lidských postav. Nový skafandr Axiom […]
Automobilka, která vyvíjí a vyrábí první český hypersport Praga Bohema, uvádí na trh i výjimečnou jednostopou záležitost. Tahle motorka váží pouhých 142 kg, v rámu z chrom-molybdenové oceli je vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec o objemu 773 cm3 a vznikne jen 28 kusů. Praga ZS 800… Mrkněte na to. Ještě jednou. A pak na design ikonického modelu […]
Zapsal se do historie jako krotitel blesků z Helvíkovic, nicméně Prokopu Divišovi šlo o něco jiného a daleko významnějšího, než jen o neškodné svedení blesku… Trochu jiné bylo i jeho jméno, ve skutečnosti se narodil jako Václav Divíšek. Prokopem se stal v klášteře, také příjmení přizpůsobil církevní latině a z Divíška byl Diwish. Jinak si […]
Z malého Česka se stává kosmická laboratoř s velkým vesmírným potenciálem a talentem. Už více než 50 firem se podílí na vývoji a výrobě hardwarových a softwarových řešení nejen pro evropské kosmické programy, ale i pro americkou NASA. Roční příspěvek České republiky do Evropské kosmické agentury se od letošního roku zvýší na 1,6 miliardy korun ročně. […]
Hledání radioaktivní jehly v kupce sena. Tak by se dala popsat kuriózní akce, která nedávno zaměstnala záchranné složky v Západní Austrálii. Hasiči a další specialisté v poušti pátrali po miniaturní kapsli radioaktivního Cesia-137. Tableta o velikosti drobné mince zřejmě vypadla během transportu z nákladního vozu. Ležet mohla kdekoliv podél 1400 kilometrů dlouhého úseku silnice mezi […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz