Možná (ne)znáte ten pocit, když natankujete plnou nádrž, a dobijete baterky na 100 procent s celkovým dojezdem 780 km, a po ujetí 580 km vám palubní počítač ukazuje dojezd 500 km.
Možná (ne)znáte ten pocit, kdy jezdíte po Praze, pak si uděláte výlet do Liberce, na Ještěd, a spotřeba se „vydrásá“ na 3,2 litry.
Mluvíme o takovém pocitu, kdy jste přispěli životnímu prostředí. O skutečnosti, že když přijedete ke Kauflandu v Modřanech nebo ve Vysočanech, do OC Nisa v Liberci nebo k Burger Kingu, můžete strčit auto do zásuvky, zatímco vybíráte avokádo s kešu oříšky.
Takový pocit svobody dává nový crossover Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid) – auto téměř bez limitů.
To nejlepší z obou světů
Zatímco „běžný“ hybrid Niro HEV s benzinovým motorem 1,6 l využívá akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh vlastně jenom ke snížení spotřeby a dodání až 32 kW výkonu elektromotorem při zrychlení nebo rozjezdu, plug-in hybrid PHEV má baterky o poznání vetší s kapacitou 8,9 kWh (24,7 Ah, 360 V).
Plug-in Hybrid je skvělou volbou, pokud chcete to nejlepší z obou světů, automobil, který v dokonalé harmonii snoubí pozoruhodné výkony s ekologií. Nejenže zanechá skvělý dojem svým nepřehlédnutelným exteriérem, ale také Vám umožní ujet až reálných 58 km čistě na elektřinu bez nabíjení.
KIA zapracovala na technice, je stejná jako u vlajkové lodi Optima. Vedle páky voliče převodovky můžete přepínat mezi režimem elektrického nebo hybridního pohonu. A je to návyková záležitost. V režimu EV, který je ideální volbou pro cestování po městě, používá systém pohonu výhradně elektrickou energii z LiPol (Lithium polymerového) akumulátoru.
Při nedostatečném nabití akumulátorů systém automaticky přejde do hybridního režimu. Tento režim používá oba zdroje hnací síly. Vůz je tak poháněn zážehovým motorem i elektromotorem s celkovým výkonem 104 kW.
Moderní interiér
Jízda v Niru nás příjemně překvapila. Ale ještě víc interiér kabiny. Po zkušenostech se starým infotainmentem u značek KIA a Hyundai působí displej navigačního systému a multimediální systém jako nebeská mana.
Posouvá individualizaci na novou úroveň. Díky vyspělé funkci děleného zobrazování můžete na jeho displeji sledovat až 3 různé aplikace. Například navigaci, informace o přehrávané hudbě a stav baterií – a to vše v nádherném 10,25“ designu bez rámečku. KIA podporuje přehrávání, aplikaci CarPlay od Applu a spoustu dalšího.
Nabíjení
Na veřejné nabíjecí stanici (240 V, 16 A) se akumulátory nového modelu Kia Niro Plug-in Hybrid nabijí na 100 % za cca 2 hodiny a 15 minut. Doma z konvenční 220V domácí zásuvky to trvá něco kolem 5 hodin, avšak s tím faktem, že noční tarif je za pár haléřů.
Navíc kabel na 220V má integrovaný ukazatel nabíjení, kdy barevný displej na kabelu zobrazuje stav nabití akumulátorů.
A teď malé srovnání:
Niro HEV stojí aktuálně po slevě 684 000 Kč.
Testované Niro PHEV vyjde na 999 980 Kč.
A za čistě elektrické e-Niro zaplatíte od 1 149 980 Kč.
DATABOX
Kia Niro PHEV (Plug-in hybrid)
Cena: 990 980 Kč
Motor: R4 o objemu 1,6 l + elektromotor
Výkon systému: 104 kW (77 kW spalovací motor + 44,5 elektromotor)
Kombinovaná spotřeba: 1,3 l /100 km
Dojezd na elektrický pohon (NEDC): 58 km
Max. rychlost: 172 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Hmotnost: 1625 kg