Odborníci z univerzity v Canterbury usilovně pracují na pokročilém typu baterie, který by měl být v mnoha ohledech lepší, než ty stávající. Nejvýraznější změnou má být skutečnost, že se nové baterie nebudou poškozovat a nebude u nich postupně ubývat na dostupné kapacitě. .
V současné době bychom mohli mezi nejpopulárnější baterie do všech možných zařízení, včetně stále oblíbenějších elektromobilů, zařadit Li-Ion, které zpravidla disponují dobrou kapacitou, velikostí i hmotností.
Jejich Achillovou patou je ovšem náchylnost k postupnému poškozování z důvodu nabíjecích cyklů. To nakonec vede k nevyhnutelné potřebě baterii vyměnit a recyklovat. Právě v této oblasti by mohly vynikat nové redoxní flow baterie.
U nich totiž nedochází ke změnám na elektrodách, které jsou postavené na páru nádrží s chemickou směsí na bázi kovu, která se postupně nabíjí a vybíjí.
Svět již má s redoxními flow bateriemi své zkušenosti. Zvláště pak v průmyslové oblasti – záložní zdroj napájení v jaderných elektrárnách apod. Momentálně jsou však velice drahé a také příliš velké, než aby se daly použít do menších zařízení. To jsou právě negativa, na kterých se vědci z Canterbury snaží zapracovat.
Pokud se projekt podaří, mohly by být takové baterie použitelné v celé řadě oblastí.