Komplikací je už samotná velikost, která je mimořádná, protože je nezbytná pro bezpečný vzlet i přistání většiny letadel. Sice se jedná o délku podstatně kratší, než jakou disponují standardní přistávací dráhy na letištích, ale přesto je to pro konstrukterý výzva a pro pěněženky zátěž.
Ostatně, už samotné uskladnění všech těch letadel a vrtulníků vyžaduje obrovský prostor, takže i kdyby všechny stroje do jednoho uměly vzlétnout i přistát kolmo, stejně by letadlové lodě musely být velké.
Navíc musí být na palubě dostatek prostoru pro letecké palivo, náhradní motory, zbraně a další věci, díky kterým může letadlová loď zastávat roli plovoucího letiště se vším všudy. Proto není divu, že současná plavidla tohoto typu disponují výtlakem od 40 tisíc do 100 tisíc tun.
Když k tomu přičteme nároky na silný pohon, na dostatečný komfort pro tisíce členů posádky apod., pak není divu, že letadlové lodě představují mimořádnou technologickou výzvu i pro ty nejvyspělejší státy světa. Zvláště pak, pokud se jedná o jejich první projekt tohoto typu.