Ruská společnost StartRocket vzbudila na počátku ledna velký rozruch oznámením, že plánuje pomocí satelitů umístěných ve výšce 400 – 500 kilometrů vytvořit mohutné vesmírné billboardy. Kritice se brání tím, že se prý jedná o další logický krok ve vývoji reklamy..
S požehnáním se však Rusové nesetkali ze strany laické veřejnosti ani odborníků. Zatímco veřejné diskuse se plní komentáři typu: „Žádné místo už není posvátné,“ nebo „Noční obloha musí být chráněna jako veřejný prostor, nejde o soukromý prostor pro generování příjmů,“ odborníci se k nim přidávají a podobné názory potvrzují.
Posvátnost vesmírného prostoru však není jediným důvodem, proč někteří lidé myšlenky na vesmírnou reklamu odmítají. Odborníky trápí i to, že by mohly billboardy odrážet světlo a komplikovat studium oblohy.
Ustojí-li vlnu kritiky, plánuje StartRocket svůj projekt zrealizovat nejpozději do roku 2021.