Nová originální a limitovaná edice ginu z destilérky Rudolf Jelínek upomíná na rok 1913, kdy vznikly vůbec první japonské náramkové hodinky pod jménem Laurel. Rok připomínají jak ručky hodin na etiketě, tak i číslo 913 ve spodní části. Před lomítkem je pak ručně vyznačeno pořadové číslo limitované série.
Nový český gin odkazuje na zemi vycházejícího slunce nejen připomínkou hodinek, ale i chutí. Vskutku originální chuť totiž zajišťuje spojení jalovce s překvapivými tóny citrusu yuzu, který je pro Japonsko typický.
„Slovácká borovička je nejstarší značkou destilované, poctivé borovičky na našem území, takže s jalovcem máme více než osmdesátileté zkušenosti. Bylo skvělé si rozšířit obzory až do Japonska a vyzkoušet si práci s exotickým yuzu“ uvedl obchodně-marketingový ředitel destilérky Miroslav Motyčka.
Byly to bary a atmosféra nejrušnější tokijské čtvrti Ginza, po níž byl gin pojmenován, které vnukly myšlenku vytvoření speciální edice českého ginu. Jedním ze symbolů této čtvrti jsou legendární hodiny na střeše luxusního obchodního domu Wako.
Pro autory nápadu mají speciální význam, kromě gastronomie se totiž do Japonska vydali zkoumat tamní hodinářství. Není tak překvapením, že hodiny byly jasnou volbou pro design etikety.
„Když jsme se po nocích toulali uličkami Ginzy a hledali v malých obchůdcích lahve, které jsme chtěli ochutnat, bylo nám líto, že nemůžeme všechno dovézt domů. Proto jsme se po návratu rozhodli, že si vytvoříme vzpomínku na Ginzu doma,“ řekl za autory nápadu Vojtěch Pospíšil.
Ginza Gin je v prodeji na eshopu rjelinek.cz, cena lahve o objemu 700 ml je 599 Kč.