Mnohé překvapí, že se ale nebude jednat o japonské minibusy. Ty dodá čínský výrobce autobusů King Long, který se spojil kvůli této zakázce s největším čínským vyhledavačem Baidu a společností SB Drive. Autonomní minibusy by měly v Japonsku jezdit od roku 2019..
Dohodu podepsaly všechny strany na vývojářské konferenci Create Baidu. Zde bylo zároveň oznámeno, že dodávka minibusů Baidu Apolong proběhne začátkem příštího roku. Prozatím je ze strany Japonska objednáno deset autobusů.
Z bezpečnostních důvodů nebudou také nasazeny v centrech velkých měst. Minibusy by se tak měly objevit zejména v turistických destinacích, na letištích a v menších oblastech.
Platformu Apollo, která je podle stupnice SAE International schopna provozu na úrovni 4 bude zapotřebí nejdříve otestovat, než se Japonci rozhodnou s nasazením do zahuštěných oblastí s vysokým provozem.
Nutno podotknout, že nejvyšší možné číslo je 5, takže Číňané na tom jsou v tomto směru velmi dobře. Platforma zvládne sledovat okolí vozidla v širším okruhu a řidič může zapnout automatickou jízdu v případě, že jsou podmínky bezpečné.
Autonomní vozidla, potažmo i autobusy jsou budoucností dopravy. Číňané tuto platformu vyvíjejí několik let. Nicméně jejich cílem je nevyrábět kompletní automobily, ale pouze poskytovat software. Díky tomu by mu mohla i patřit přední příčka v oblasti výroby autonomních vozidel. Zájem o technologii má ale také kupříkladu Jaguar, Land Rover, byton, Volvo a další.