Bezdrátové nabíjení elektroaut už není pouze sci-fi. Pokouší se o něj například BMW nebo WiTricity. O krok napřed je ale společnost Continental AG, která ukázala nejen indukční bezdrátové podložky pro elektrické vozy, ale také systém AllCharge, jenž dodává energii elektromobilu nezávisle na typu palubní nabíječky, dobíjecího kabelu nebo stanice..
AllCharge navíc dokáže elektromotor proměnit v mobilní powerbanku. Tento systém představuje univerzální nabíjecí řešení. Majitelé elektromobilů tak nemusí přemýšlet, jestli navštíví jedno nebo třífázové dobíjecí stanice a zda je jeho nabíjecí kabel kompatibilní se stanicí.
Continental tak připravil nabíječku z elektromotoru a inventoru, čímž odpadá potřeba konventoru, který převádí AC z nabíjecí stanice na DC pro baterii elektroauta.
AC dobíjecí stanice jsou totiž nejčastější variantou. Jejich maximální výkon je 43 kW. Za deset minut lze tak baterii dobít dojezd o dalších 50 kilometrů. Naopak DC stanice zvýší za stejný časový úsek dojezd o 150 km.
U prémiových vozů s vysokou kapacitou baterie by se za deset minut zvýšil až na 300 kilometrů.
A kdy by se mohl AllCharge objevit? Continental plánuje začátek výroby v roce 2022, kdy vše plně a dostatečně odzkouší.