Je 20. prosince 1943. Svaz amerických bombardérů B-17 se právě vrací z útoku na Brémy. Mezi nimi je i stroj „Ye Olde Pub“, který byl při útoku těžce poškozen flakem. Zraněná posádka má co dělat, aby bez dvou motorů a s proděravělým trupem dokázala udržet letadlo ve vzduchu. Náhle se však vyskytl větší problém….
Za bombardérem se objevil německý Messerschmitt. Zdecimované americké posádce tak nezbývalo, než odevzdaně vyčkávat, až pilot Luftwaffe vypálí první a poslední dávku, která definitivně pošle jejich „létající pevnost“ k zemi.
Jenže střelba stále nepřicházela… Namísto toho se německý pilot zařadil vedle bombardéru a americkou posádku gestem pozdravil. Pak ji doprovodil až nad Severní moře, kde jim naposledy zamával a odlétl.
V německém kokpitu seděl Franz Stigler – německé eso, kterému zbýval jediný sestřel k získání Rytířského kříže. „Ta B-17 byla to nejpoškozenější letadlo, jaké jsem kdy ve vzduchu viděl“, prohlásil později Stiegler. „Kdybych vystřelil, byla by to vražda.“.
Za války se tento příběh nešířil. Americká posádka měla zákaz mluvit o „soucitném nepříteli“ a Stiglerovi by hrozilo dokonce zastřelení, kdyby vyšlo na povrch, že Američany ušetřil…
Po mnoha letech se německý pilot Franz Stigler a americký pilot poškozeného bombardéru Charles Brown sešli a velice se spřátelili. V roce 2008 do jejich kamarádství zasáhla smrt. Muži zemřeli jen půl roku od sebe.