AMG je více jak čtyřicet let pojmem mezi sportovními a závodními úpravami vozů Mercedes-Benz. Největších úspěchů dosáhla zejména v šampionátu DTM, kde získala řadu prvenství a celkových titulů..
A tak snem řidičů bylo mít v garáži některý z vozů Mercedes-Benz v úpravě od AMG, ať již se jednalo o 300 SEL, 450 SLC, 500 SEC, 300E, CLK GTR, SL65, CLK DTM nebo CL63. Všechny zdobily dvě vlastnosti. Vysoký výkon a extrémní emoce během jízdy.
Nejsou to ale jen ryze sportovní vozy, které si příznivci automobilismu nechávají upravovat. Mezi stále oblíbenější patří kategorie SUV, kteroé dříve fandily převážně ženy. Robustnost vozu totiž vzbuzovala pocit bezpečí a řekněme si po pravdě, a pokud ráno maminka veze své dítko do školy, je dobré, aby ji chránilo co nejvíce „plechu“. A to je přesně případ vozů SUV.
Postupem času se tato kategorie zalíbila i mužské části populace. Ale ti nechtějí „obyčejné“ SUV, výbrž něco, co bude „trhat asfalt“. A k těmto účelům jsou jako stvořené Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ a GLC 63MATIC+ kupé.
Samo o sobě by nebyly nijak výjimečné, ale co každého sporťáka zaujme, to jsou motorové varianty.
Jako jediné modely ve svém segmentu mají k dispozici osmiválcové motory, které jsou navíc přeplňované dvěma turbodmychadly. Nabízejí se ve dvou variantách. Základem jsou AMG V8 4,0 litru s výkonem 350 kW (476 koní) a AMG V8 4,0 litru s výkonem 375 kW (510 koní).
Obě jsou dostupné u obou modelů. Díky nadměrnému výkonu není překvapením, že SUV dokáže z nuly na 100 km/h zrychlit za 3,8 sekundy. Například takové Ferrari F40, které mnoho mužů mělo v dětství jako model ve vitríně, měl zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny a přesto byl považován za supersport.
Ano, je to prakticky třicet let zpětně, ale i zde je patrné, jak se technologie vyvíjejí. Dříve supersport, v dnešní době má stejné parametry SUV. Kdo by si to před několika desítkami let dokázal představit, že za pár let budeme uhánět stejnou rychlostí v SUVéčku.
Modely AMG navíc mají k dispozici podvozek se vzduchovými pružinami a adaptivními tlumiči, pohonem všech kol AMG Performance 4 MATIC+ s variabilním rozdělováním točivého momentu a uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy.
Říkáte si, proč tohle všechno? Ale jděte. Vždyť tohle je snem každého chlapa. Moci si nastavit auto přesně podle sebe. Již nemusíte být jen profesionální závodník. Tohle vše si již u některých současných modelů můžete vyzkoušet samy.
Chce to sice hodiny učení a cviků, za to ale budete mít radost z každého ujetého kilometrů a zažijete emoce, které zažívají jen závodníci.