Domů     .Top
Posvítili jsme si na technický vývoj automobilů ŠKODA
Pavel Šmejkal 20.11.2017

Petře, proč jste se rozhodl nastoupit právě do vývojového centra ve ŠKODA AUTO?

Za nabídku pracovat v oblasti vývoje jsem dodnes velmi vděčný. I když jsem byl tehdy ve Škodovce již třetím rokem, vývoj automobilů pro mě byl opravdu velkou výzvou a zároveň splněním tajného snu.

Vývoj, to je vlastně neustálé řešení nejrůznějších problémů, ale ty výsledky pak stojí za to.

Na které části vývoje automobilů se svým týmem podílíte?

V současné době jsme na našem oddělení zodpovědní za vývoj osvětlení a stíracích a omývacích systémů. Jednoduše řečeno, naším úkolem je skvěle „vidět“ a zároveň být „viděn“.

Jak byste popsal pracovní prostředí vašeho týmu?

Emoce každý den. Tvář, a hlavně oči jsou přece tím, co vás zaujme při prvním kontaktu s novou osobou. A právě prvky vnějšího osvětlení jsou „oči“ automobilů, které na našem oddělení vyvíjíme. Spojit krásu s technicky možným řešením, za dostupnou cenu, jsou naše úkoly, které nemají předem stanovený postup řešení.

V tom je právě to napětí a emoce, které hrají v našem týmu důležitou roli. Každý jeho člen má svůj názor a svoji pravdu. Sloučit vše tak, aby vznikl funkční celek, je mravenčí práce. Na všechny kolegy jsem ale neskutečně hrdý a jsem moc rád za to, jak jedinečný tým tvoříme!

V jaké z oblastí, kterými se zabýváte, podle vás zaznamenal automobilový průmysl největší pokrok a v jaké z těchto oblastí je podle vás největší potenciál pro inovace?

Důležité změny přicházejí v oblasti vývojových postupů a nástrojů. Musíme být schopni využívat nových možností a technologií, abychom zvládali rychleji a přesněji nové systémy definovat a vytvářet.

Příklady, které se už v dnešní době ve ŠKODA AUTO hojně využívají, jsou virtuální realita či optické výpočty a simulace. V technickém vývoji disponujeme také unikátním systémem pro simulované noční jízdy.

V maximální kvalitě, přesnosti a rozlišení dokážeme hodnotit kvalitu osvětlení před vozidlem na projekční stěně. Nemusíme tedy čekat na výrobu fyzických dílů a hodnocení během vlastní jízdy. To stejné platí i pro design, kde nové technologie také výrazně usnadňují a urychlují práci.

Bez kterého systému byste si vy osobně už nedovedl představit vůz, který řídíte?

Bezpečná jízda v noci vyžaduje maximální možné množství světla před vozidlem. To zároveň ale nesmí být nebezpečné pro okolí, aby nedošlo k nechtěnému oslnění. Proto vyvíjíme a zdokonalujeme systémy, kde distribuce trvalého dálkové světla zajistí právě tuto potřebu.

Multifunkční kamera identifikuje ty objekty, které nesmí být oslněny, a opticko-elektronické systémy v hlavním světlometu směřují světlo mimo ně. Říkáme tomu „maskované“ dálkové světlo, či Matrixbeam. Právě tento systém mi přijde skutečně důležitý a nedám na něj dopustit.

ŠKODA AUTO v současné době hledá posily pro oddělení technického vývoje. Jaké atributy by podle vás měl potenciální kandidát splňovat?

Musí být nejenom odborně kompetentní, ale musí být výrazně kreativní. Nesmí se bát sdělit svůj názor a umět ho obhájit. Správný vývojář nepracuje dle nějakého manuálu, on si ho vytváří a optimalizuje.

Právě takové kolegy hledáme, protože chceme naše týmy především posílit. Věřím, že dostatečnou odměnou pak může být smysluplná a zajímavá práce v kreativním kolektivu, který je plný skvělých lidí. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že práce v technickém vývoji automobilky rozhodně stojí za to!

Láká vás práce v technickém vývoji ŠKODA AUTO? Navštivte www.skoda-auto.cz/technicky-vývoj a dozvíte se víc!

Související články
Působivá kolekce slabých, ale barevných kosmických objektů na tomto snímku je známá jako mlhovina Racek, protože svým vzhledem připomíná ptáka v letu. Útvar tvoří oblaky prachu, vodíku, hélia a malého množství těžších chemických prvků. Celá oblast je místem zrodu nových hvězd. Mimořádné rozlišení tohoto záběru pořízeného pomocí přehlídkového teleskopu ESO/VST odhaluje detaily jednotlivých astronomických objektů, […]
Zřejmě největší druh papouška v historii objevili australští paleontologové. Podle všech indicií dosahoval výšky až jednoho metru, vážil asi 7 kilogramů, nelétal a mohl se chlubit skutečně silným zobákem. Pták dostal pojmenování Heracles inexpectatus a doba jeho života je datována přibližně před 19 miliony lety. „Nový Zéland je dobře známý svými velkými nelétavými ptáky. Dominantní […]
Čeští egyptologové mají v brzké době v plánu tříměsíční výpravu do lokality Abúsír, kde chtějí pokračovat v průzkumu údolního chrámu faraona Niuserrea a okolí hrobky hodnostáře Ceje. Lucie Jirásková z Českého egyptologického ústavu FF UK řekla, že je v plánu také zpracování vykopaných předmětů. „V průběhu výzkumů není moc času na zpracování nálezů. Necháváme si na to tedy měsíc, kdy […]
Protože elektrokola nebývají úplně levnou záležitostí, je pro každého majitele nejdůležitější ze všeho kvalitní ochrana před krádeží. Toho si je dobře vědom i nizozemský výrobce kol VanMoof, který bez mrknutí oka tvrdí, že má tu nejlepší ochranu na světě. Skutečně nepřehání? Pokud se podrobněji podíváme na ochranu jejich elektrokol Electrified S2 a X2, pak je […]
Kriticky ohrožený sýček obecný letos významně posílil populaci díky velkému množství hrabošů. Teď pro něj malý hlodavec může být hrozbou. Zemědělci dostali povolení trávit hraboše plošně rozhozeným jedem. Od 5. srpna jim to umožňuje rozhodnutí Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) podřízeného ministerstvu zemědělství. Ornitologové varují, že v ohrožení je mnoho živočichů a především […]
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz