Desetitisíce Pražanů spojuje každý den jedna věc. Při cestě do práce, do školy či za zábavou jezdí „zelenou linkou“ metra A. Trasa byla otevřena Dne 12. srpna 1978 byl otevřen úsek z dnáměstí Míru na Dejvickou, tedy před 39 lety a v sprnu tak oslavila své další výročí.
Samotný nápad vést podzemní dráhu z Vinohrad přes centrum do Dejvic je starší než pražské metro samo. Předchůdce trasy A se objevuje už v nejrůznějších projektech podpovrchové tramvaje z počátku 20. století.
Je to přeci jen logická úvaha, zástavbou Starého města s úzkými a klikatými uličkami se vždy špatně projíždělo.
Původní mapa pražského metra je opředena jednou velkou záhadou. K zahájení výstavby totiž došlo nedaleko nynější stanice Malostranská se již v roce 1952, tedy patnáct let před oficiálním datem zahájení výstavby.
Otázkou je, co se poblíž Úřadu vlády a Kramářovy vily, tradičního sídla premiérů, skutečně stavělo. Jízdní řády metra zde ale neplatí, protože metro tudy totiž nikdo neprojelo a nejspíš ani nikdy neprojede.
Údajně se jednalo o experimentálně stavěnou stanici ještě dle předválečných plánů. Stanice byla s nějvětší pravděpodobností budována v letech 1952 až 1959. Na dlouhých osm let kvůli tomu byla odkloněna tramvajová doprava mezi Klárovem a Čechovým mostem.
Co je zajímavé, celá záhada tajné stanice Klárov ještě dodnes podléhá utajení. Existují proto pouze 2 teorie. Buď se tu stavěl atomový kryt pro elitáře anebo se tu opravdu stavěla v předstihu stanice metra, která posloužila i jako kryt.
Stanici každopádně prostor připomíná. Jedná se o klasickou jednolodní stanici s eskalátorovým tunelem, ve kterém je položeno železné schodiště. Na obě strany dokonce vedou i traťové tunely ukončené po několika metrech.
Veškeré stopy dřívějšího záměru využití pravděpodobně smetly povodněv roce 2002, které spláchly i většinu plánů a dokumentů o stanici.
V šedesátých letech se uvažovalo o tom, že bude stanice začleněna do budoucí trasy A. Metro A začalo budovat v roce 1973 ražbou tunelu mezi stanicemi Hradčanská a Dejvická. Nakonec se však od toho projektu ustoupilo a linka A vede jen o pár desíte k metrů jinudy.
V nevyužité stanici je v současné době technické zázemí metra a s nedalekou trasou A ji spojují průchody.
O pět let později se otevřel úsek ze stanice Dejvická na náměstí Míru a v roce 1980 byla trasa prodloužena až na Želivského, o sedm let později pak až na Strašnickou. V roce 1990 byla dále prodloužena až na Skalku a v roce 2006 před šesti lety byla protažena až k Depu Hostivař.