Mezi Dánskem a Švédskem denně přepraví trajekty stovky automobilů, a tak se provozující společnost HH Ferries Group rozhodla, že nechá přestavit dva obří trajekty výhradně na elektrický pohon. O přestavbu se postarala švýcarská firma ABB.
V nejbližší době by měly být přestavěné trajekty Tycho Brahe a Aurora spuštěny na vodu a zároveň by se tak mělo jednat o dosud největší plně elektrické lodě na světě. Oba trajekty jsou 111 metrů dlouhé, 28,2 metru široké a mají tonáž 11 148. Společnost HH Ferries group vozí pasažéry a vozy mezi čtyři kilometry vzdálenými městy Helsingborg, ležící ve Švédsku a Helsingør (Dánsko). Každým rokem přepraví 7,4 milionu cestujících a 1,9 milionu aut.
Přestavba na elektřinu bude znamenat nejen velké úspory z hlediska pohonných hmot, ale také tyto lodě budou daleko šetrnější k životnímu prostředí. Trajekty jsou vybaveny 4,16 MWh bateriemi (640×6,5 kW) s možností rychlonabíjení.
Kromě toho mají velké chladiče, transformátory a konvertory. Čtyři nabíjecí konektory v doku jsou ovládány robotickou rukou IRB 7600. Dokovací a nabíjecí procedura je založena na laserovém 3D skenování a bezdrátové komunikaci.
Na palubě trajektu ale zůstanou i dosavadní čtyři dieselové motory, které budou sloužit pouze jako záložní zdroj pohonu. Co se týká baterií, ty jsou uzavřeny ve čtyřech kontejnerech přímo na palubě podél lodi. .