Tuto zprávu neuslyší učitelé rádi. Několik britských psychologů nedávno napadlo otestovat, zda má učiteli tolik neoblíbené žvýkání během hodiny nějaký vliv na jejich schopnost koncentrace. Výsledky testů hovořily poměrně jednoznačně.
Studenti se žvýkačkou v ústech zkrátka skórovali lépe.
Psychologové pod vedením Kate Morganové z univerzity v Cardiffu ve Walesu pracovali se dvěma dvacetičlennými skupinami studentů. Obě měly za úkol poslouchat nikoliv výklad učitele, ale třicetiminutovou nahrávku výkladu, který zahrnoval i posloupnost čísel.
Pouze jedné skupině však povolili žvýkačku. Žvýkající skupina své konkurenty hravě porazila. Jejich výsledky byly nejen přesnější, ale reagovali také rychleji, než jejich nežvýkající konkurenti.
Jako možnou příčinu uvádějí vědci zvýšení přísunu kyslíku do těch oblastí mozku, které jsou spojeny s vědomou pozorností.