Po dlouhé době své brány opět otevřelo Národní technické muzeum v Praze. Nově postavené expozice nabízejí pohled na fascinující vynálezy i předměty běžné spotřeby, bez nichž bychom si svůj život často již nedokázali ani představit.
Čerstvě zrekonstruovaná budova muzea je vlastně prvně po 70 letech od jejího postavení celá určena výhradně pro muzejní účely. V minulosti totiž kromě jiného sloužila i jako útočiště pro »nájemníky« z řad ministerstva vnitra či podniku Geodézie.
Teprve rekonstrukce, uskutečněná v posledních čtyřech letech, vrátila budově podobu i smysl, jaké do ní vložil její autor, architekt Milan Babuška (1884 – 1953).
Největším lákadlem se pro návštěvníky stane opět ústřední hala, v níž jsou vystaveny exponáty vyprávějící historii české, ale i světové historie automobilové, motocyklové, lodní, letecké či železniční dopravy.
Lze zde spatřit již legendární automobil Tatra 80 z roku 1935, v němž jezdil první prezident Československa T.G. Masaryk (1850–1937), nebo naopak vůz Škoda Superb, který vozil zatím poslední hlavu státu – Václava Klause.
Hale nově vévodí letoun Supermarine Spitfire LF Mk. IXE z roku 1945, který byl v uplynulých 40 letech technickým muzeem zapůjčen Leteckému muzeu Kbely. A pod prosklenou střechou se vznášejí dnes již klasické letouny, díky nimž se vzduch stal pro Čechy v minulosti jejich mořem.
Lidský důvtip a um je nově prezentován v pěti expozicích. Zmiňovanou dopravu doplňují fotografický ateliér, tiskařství, astronomie a architektura (spolu se stavitelstvím a designem).