Domů     Technika
Vůz, který nabízí miliony variant!
21.stoleti
od 21.stoleti 17.11.2006

Malý legendární automobil MINI, přezdívaný též knedlík, se letos představil v novém hávu. Od svých starých bratříčků se ale liší nejen výkonem a výbavou, ale i neuvěřitelnou paletou modifikací.Malý legendární automobil MINI, přezdívaný též knedlík, se letos představil v novém hávu. Od svých starých bratříčků se ale liší nejen výkonem a výbavou, ale i  neuvěřitelnou paletou modifikací.

Vůz MINI se definitivně stal záležitostí image majitele. Proto přišly výrobci s neuvěřitelnou variabilitou vozu  na přání zákazníků. Jen pro interiér vozu existuje 372 různých kombinací, stejně jako 319 rozličných verzí vnějšku vozu. Znamená to, že teoreticky existuje 1,5 x 1016 různých variant vozu. Je tedy skoro jisté, že na výrobní lince se za sebou během roku nikdy neobjeví dva zcela identické.
Díky výpočetní technice a robotizaci ve výrobě, je možné, aby se každý zákazník stal spolutvůrcem svého originálního vozu. BMW Group k tomuto účelu vyvinula proces zvaný KOVP (Customer Oriented Sales and Production Process), který optimalizuje celý proces výroby vozu od přijetí objednávky až po finální montáž a dodávku zákazníkovi. Nejvýznamnější předností tohoto systému je, že zákazník může změnit barvu vozu, jeho motor i výbavu až do sedmi dnů před zahájením samotné montáže.
První vůz mini spatřil světlo světa v roce 1957, tedy v době, kdy neůnosně stoupala cena ropy a každá úspora byla dobrá. Jeho otcem je turecký konstruktér Alexander Arnold Constantin Issigonis. Největší popularitu vozu má na svědomí komik známý pod jménem Mr. Bean. Díky němu dnes není MINI vnímáno jako vozítko chudých, ale spíše jako drahý, poněkud roztomile působící designérský výstřelek.

Předchozí článek
Další článek
reklama
Související články
Evropská vesmírná agentura (ESA) potvrdila pokračování mezinárodní mise Lunar Geology Orbiter (LUGO), tím se projekt přesouvá do další fáze, během které mezinárodní tým vedený brněnskou společností TRL Space detailně zpracuje přesný design celé mise. LUGO chce odpovědět na nejasnosti ohledně stáří měsíční vulkanické aktivity, a zároveň jako první zmapovat jeskynní systémy na Měsíci. Sonda bude vážit […]
Bouře, hurikány, extrémní sucha i přívalové deště. Klimatické změny si s lidskou civilizací pohrávají jak mořský příboj s papírovou loďkou. Tyto změny se zatím nedaří lidstvu zastavit, ale i za pomoci české družice bude možné je monitorovat. Jedním z hlavních úkolů české družicové mise SOVA bude zpřesnit klimatické modely a předpovědi extrémního počasí. Satelit bude zkoumat procesy ve […]
V roce 2028 by měla na oběžnou dráhu Země vystoupat česká družice SOVA. Zkoumat bude procesy ve středních a vyšších vrstvách atmosféry, které dosud nebyly dostatečně studovány, což by mělo pomoci přesněji předpovídat extrémní jevy počasí. S váhou okolo 100 kg bude SOVA (anglicky Satellite Observation of waVes in the Atmosphere) největším českým satelitem letícím […]
Až se astronauti poprvé po více než 50 letech vrátí na Měsíc v rámci mise NASA Artemis III, budou mít na sobě skafandr nové generace. Lepší, flexibilnější, odolnější, pohodlnější. Pokročilý speciální oblek zajistí, že astronauti budou vybaveni vysoce výkonným a robustním vybavením a že se do něj vejde mnoho typů lidských postav. Nový skafandr Axiom […]
Automobilka, která vyvíjí a vyrábí první český hypersport Praga Bohema, uvádí na trh i výjimečnou jednostopou záležitost. Tahle motorka váží pouhých 142 kg, v rámu z chrom-molybdenové oceli je vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec o objemu 773 cm3 a vznikne jen 28 kusů. Praga ZS 800… Mrkněte na to. Ještě jednou. A pak na design ikonického modelu […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz