Domů     Technika
Vůz, který nabízí miliony variant!
21.stoleti 17.11.2006

Malý legendární automobil MINI, přezdívaný též knedlík, se letos představil v novém hávu. Od svých starých bratříčků se ale liší nejen výkonem a výbavou, ale i neuvěřitelnou paletou modifikací.Malý legendární automobil MINI, přezdívaný též knedlík, se letos představil v novém hávu. Od svých starých bratříčků se ale liší nejen výkonem a výbavou, ale i  neuvěřitelnou paletou modifikací.

Vůz MINI se definitivně stal záležitostí image majitele. Proto přišly výrobci s neuvěřitelnou variabilitou vozu  na přání zákazníků. Jen pro interiér vozu existuje 372 různých kombinací, stejně jako 319 rozličných verzí vnějšku vozu. Znamená to, že teoreticky existuje 1,5 x 1016 různých variant vozu. Je tedy skoro jisté, že na výrobní lince se za sebou během roku nikdy neobjeví dva zcela identické.
Díky výpočetní technice a robotizaci ve výrobě, je možné, aby se každý zákazník stal spolutvůrcem svého originálního vozu. BMW Group k tomuto účelu vyvinula proces zvaný KOVP (Customer Oriented Sales and Production Process), který optimalizuje celý proces výroby vozu od přijetí objednávky až po finální montáž a dodávku zákazníkovi. Nejvýznamnější předností tohoto systému je, že zákazník může změnit barvu vozu, jeho motor i výbavu až do sedmi dnů před zahájením samotné montáže.
První vůz mini spatřil světlo světa v roce 1957, tedy v době, kdy neůnosně stoupala cena ropy a každá úspora byla dobrá. Jeho otcem je turecký konstruktér Alexander Arnold Constantin Issigonis. Největší popularitu vozu má na svědomí komik známý pod jménem Mr. Bean. Díky němu dnes není MINI vnímáno jako vozítko chudých, ale spíše jako drahý, poněkud roztomile působící designérský výstřelek.

Předchozí článek
Další článek
Související články
Latence v řádu mikrosekund, rychlost přenosu dat 1 terabit za sekundu, mobilní síť čtyřikrát rychlejší než úder blesku – zní to jako hudba budoucnosti? Zatím ano, technologie 6G je ale momentálně ve vývoji, aby změnila realitu bezdrátové komunikace. Kdy ji můžeme čekat a proč ji vůbec potřebujeme? Přibližně každých 10 let sledujeme nástup nové generace mobilních […]
Stavba rakety, která dopraví lidstvo zpět na Měsíc, je jedním z největších inženýrských výkonů moderní doby. Program Artemis, vedený NASA, připravuje start superrakety SLS (Space Launch System), která vynese kosmickou loď Orion na cestu kolem Měsíce. Podívejme se krok za krokem, jak se sestavuje tento obří nosič, který jednou dopraví astronauty nejen na Měsíc, ale […]
Toyota dokončila první fázi výstavby svého „Tkaného města“ Woven City, tedy testovacího hřiště pro mobilitu. Spuštění první fáze je plánováno na podzim 2025. Výstavba budov první fáze byla dokončena v říjnu 2024. Souběžně s tím probíhá renovace bývalého závodu TMEJ Higashi-Fuji na výrobní centrum pro Woven City a byly zahájeny přípravné práce pro fázi dvě. […]
ThinkOrbital, vesmírný startup spoluzaložený Vojtěchem Holubem, za pár dní vypustí experimentální satelit s revoluční vesmírnou stavební technologií. Cílem mise je otestovat sváření, řezání a rentgenovou inspekci pomocí elektronového paprsku. Satelit o váze 45 kilogramů dopraví na oběžnou dráhu Země raketa Falcon 9 společnosti SpaceX z Kalifornie. Letos v květnu ThinkOrbital provedl historicky první autonomní svařování […]
Češi za rok najedou téměř 76 miliard kilometrů. Ukázala to analýza, kterou pomocí dat z STK zpracoval odborný datový tým společnosti Cebia, která je známá především tím, že pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin prostřednictvím kontroly jejich historie. Hypoteticky se tak Češi ročně dostanou 515krát ke Slunci, 197 tisíc krát k Měsíci či […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz