Jak tvrdý může být kop holou nohou? Jak rychlý byl ten úder? Jak může lidská ruka roztříštit pevný betonový blok? Tyto a další otázky se rozhodli zodpovědět tvůrci filmu Xtreme Martial Arts.
Technologie počítačové animace, neboli technika filmových triků se v poslední době neuvěřitelným tempem rozvíjí. Neuběhlo ještě ani pět let od uvedení prvního celovečerního filmu, kompletně zhotoveného počítačem a již je zastaralý, tedy z pohledu filmových triků.
Zatím poslední ohromující efekty v Pánovi prstenů, kdy byly Glumovy pohyby předtočeny hercem v kombinéze, která mapovala jeho pohyby pomocí senzorů, se dnes již jeví jako překonané.
S „kůží na trh“ jdou dnes tvůrci filmu Xtreme Martial Arts, kteří se rozhodli ukázat, jak pracuje tělo herce, specializovaného na bojové umění.
V ohromujících dokonale vizuálně zpracovaných detailech předvádějí, co se děje uvnitř těl zápasníků. K odhalení biomechanických procesů natočili souboje mistrů asijských bojových umění Mike Chata a Matthewa Mullina několika kamerami ze všech základních úhlů.
Tyto záběry potom použili k počítačovému animování trojrozměrně vykreslených těl „bez kůže“ s viditelným uspořádáním kostí a svalů. Později tak mohli libovolně kombinovat reálné záběry herců s počítačovými animovanými postavami.
Film a bojové sporty
Bojová umění ve svých původních podobách představovala ucelené souhrny chování, duševní rovnováhy, doplněné pohybovými cvičeními, která měla pomoci k udržení fyzické kondice. Teprve jako druhý cíl, mělo pomoci automatizovat sebeobranou techniku. Dnes asijská bojová umění známe především z filmů, a právě pro film se toto umění posunulo do dynamičtější podoby. Na plátnech kin se objevují výbušné, dynamické scény hraničící s akrobacií, které dokážou spolehlivě přitáhnout diváky. Hvězdy stříbrného plátna dnes nemusí dobře vypadat, zato musí mít natrénováno. Diváci pak musí věřit, že vše co vidí, je reálné.