Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu. A ve vztahu s klienty to platí dvojnásob.
Jenže získat si důvěru klientů, a hlavně si ji udržet, není úplně jednoduché. Sepsali jsme pro vás 7 tipů, které vám pomůžou s budováním dlouhodobých vztahů s klienty. .
1. Poznejte své klienty a jejich hodnoty
Jak chcete klientovi nabídnout to nejlepší řešení, když ani neznáte jeho potřeby a problémy? Proto se hned od začátku ptejte klienta, jaké jsou jeho představy a očekávání.
2. Mluvte jazykem klienta
S prvním bodem úzce souvisí i způsob, jakým budete s klientem komunikovat. Někdo si potrpí na přesné výrazy a termíny, jiný s vámi bude mluvit jako s kamarádem u piva. Vaším úkolem je způsob mluvy klienta rozpoznat a přizpůsobit se.
Díky tomu bude komunikace pro zákazníka přirozenější a snadněji si s vámi vybuduje důvěru.
3. Buďte upřímní
Může to znít jako klišé, ale je to tak. Není nic horšího, než když za vidinou akvizice nového klienta odkýváte všechny jeho požadavky, i přesto, že nejsou reálné. Proto je důležité s klientem mluvit na rovinu, a to i v případě, že to nebude vždy příjemné. Díky upřímnému jednání si k vám vybuduje důvěru.
4. Co slíbíte, splňte
Pokud klientovi řeknete, že podklady pošlete ve čtvrtek, tak je ve čtvrtek skutečně odešlete. Ukažte mu, že jste konzistentní a spolehliví v tom, co děláte.
Jestli chcete mít jistotu, že na žádný ze svých slibů nezapomenete, využijte projektový nástroj. Díky projektovému nástroji budete mít všechny své úkoly a projekty pod kontrolou.
Vyzkoušet můžete třeba Lamael, nástroj vám mohou výrobci upravit přesně na míru.
5. Poskytněte skvělý zákaznický servis
Vysoká úroveň zákaznického servisu bezpochyby přispívá k budování vztahů s klienty. Dobrým zákaznickým servisem ukážete klientovi, že mu v případě potřeby poskytnete radu, budete reagovat na jeho potřeby a pomůžete mu vyřešit problém.
6. Komunikujte s klienty
Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém, je otevřená komunikace s klienty způsob, jak předejít ztrátě důvěry. Buďte transparentní, poskytujte jasné a přesné informace a nevyhýbejte se konfrontaci.
7. Zveřejňujte reference
Případové studie a reference od spokojených zákazníků jsou ideálním způsobem, jak získat důvěru potenciálních klientů a posílit důvěru těch stávajících.
Proč je důležité budovat s klienty důvěru?
Bez důvěry budete jen těžko budovat dlouhodobé vztahy. Navíc dobré vztahy založené na důvěře vám můžou v podnikání přinést celou řadu dalších výhod:
Loajalita klientů: Pokud vám zákazník důvěřuje, s největší pravděpodobností k vám bude loajální, bude u vás opakovaně nakupovat a nebude mít potřebu hledat jiné možnosti u konkurence.
Pozitivní reference a doporučení: Spokojení klienti, kteří důvěřují vašemu produktu nebo službě, vás s radostí doporučí dalším lidem.
Vyšší ochota platit za hodnotu: Klienti, kteří vám důvěřují, jsou ochotní za vaše produkty nebo služby zaplatit vyšší cenu.
Těchto 7 tipů vám pomůže s klienty vybudovat vztah, který bude založený na vzájemné důvěře a loajalitě. A přesně takové vztahy jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu v podnikání.
Zdroj foto: Dragana Gordic / Shutterstock.com