Dva a půl měsíce zavřených škol a následný „dojezd“ v omezeném režimu do letních prázdnin významně změnily výuku v České republice. Vedle rodičů a dětí se ocitli pod velkým tlakem i sami učitelé, kteří tak v mnohých případech využívali podporu ze strany projektu SYPO. .
Profesní podpora je určena pro všechny školy, od mateřských po vyšší odborné. V jejím rámci mají pedagogové možnost vyměňovat si zkušenosti ve speciálních metodických kabinetech, velmi využívané pak byly webináře, jejichž prostřednictvím odborníci nabízeli učitelům tipy a rady k výuce a které SYPO rozjelo de facto okamžitě po březnovém uzavření škol.
„Za tři měsíce mají přes 156 000 zhlédnutí a uživatelé u nich strávili 21 700 hodin,“ říká Jiří Nekola, hlavní manažer projektu. V prvních týdnech učitelé nejvíce vyhledávali informace k online výuce, následně se vyhledávaná témata začala měnit a mezi nejsledovanější webináře nyní patří například rady a tipy k tvorbě písemných prací.
Projekt SYPO, který patří pod Národní pedagogický institut a je spolufinancován Evropskou unií, nabídl pedagogům více než 50 webinářů, ale také desítky vzdělávacích akcí pro učitele i ředitele, bezplatnou podporu krajských ICT metodiků i online poradnu k ICT, pomoc pro školy se začínajícími učiteli nebo blog s příspěvky učitelů s příklady konkrétní praxe v českých školách.