To je otázka, kterou si klade řada motoristických příznivců. Existují již první šampionáty, kde zápolí elektrické monoposty po tratích závodních okruhů. Závody to sice nejsou nudné, nicméně chybí tomu jedno a to zvuk motorů. Přesto si ale tyto vozy zaslouží obdiv.
Jedním z takových je Cupra e-Racer, který má výkon jako devět tisíc smartphonů. Tak to tu opravdu ještě nebylo, již nebudeme říkat, že vůz má výkon 300 koní, ale výkon tisíců smartphonů. Co na plat. Na druhou stranu samotná technologie, použitá u tohoto modelu stojí jistě za pozornost.
Akumulátory s hmotností 450 kg jsou klíčovým prvkem. Tvoří třetinu pohotovostní hmotnosti elektromobilu. Určují celkovou konstrukci vozidla a umístění ostatních konstrukčních celků. Jsou umístěny v co nejnižší poloze.
Díky tomu je těžiště vozidla blíž k povrchu vozovky, což zvyšuje jízdní dynamiku. Akumulátory jsou složeny z 23 modulů, tvořených celkem 6072 akumulátorovými články.
Elektromotory jsou uloženy nad zadní nápravou a poskytují špičkový výkon 680 k. „Elektromotory jsou méně složité, účinnější a mají nižší nároky na údržbu,“říká Xavier Serra. CUPRA e-Racer má jednostupňovou převodovku, která „přispívá k vynikajícímu zrychlení, z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, a k nejvyšší rychlosti 270 km/h“, vysvětluje šéfkonstruktér značky Xavier Serra.
Závodní vůz je vybaven systémem rekuperace kinetické energie, který přeměňuje kinetickou energii při brzdění a zpomalování na elektrickou energii, jež se ukládá do akumulátorů. Jezdec může sledovat veškeré provozní údaje na displeji na volantu závodního vozu CUPRA e-Racer.
Všechna data jsou také v reálném čase přenášena do boxů pro jejich analýzu inženýry. To umožňuje další zvyšování efektivity při řízení toků energie.