Nový Mercedes-Benz GLE nabízí speciální inovace. Světovou novinkou je například aktivní podvozek E-Active Body Control založený na principu 48V elektrické sítě. Další inovací prošla i oblast asistenčních systémů, kam patří například aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně.
V novém modelu GLE debutuje nová generace vzájemně spolupracujících asistenčních systémů Mercedes-Benz. Tím byla zvýšena úroveň aktivní bezpečnosti nejen v porovnání s předchůdcem, ale řada funkcí Intelligent Drive je jedinečná i nad rámec segmentu SUV.
Mnozí řidiči se již jistě dostali na dálnici do nepříjemné situace, v níž na ně za zatáčkou čekal konec stojící kolony. Nový GLE podporuje řidiče tím, že již s předstihem přizpůsobí jízdu dopravní situaci, usnadní mu řízení v popojíždějící koloně a pokračuje v asistenci i po průjezdu úsekem s dopravním omezením.
Je-li zapnutý aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC s funkcí přizpůsobování rychlosti jízdy na základě projížděné trasy, dokáže nový GLE rozpoznat dopravní zácpu nebo popojíždějící kolonu a reagovat na ni na základě informační služby LiveTraffic ještě dřív, než ji řidič může spatřit.
DISTRONIC v tomto případě preventivně sníží rychlost jízdy na cca 100 km/h (pokud řidič nerozhodne aktivně jinak). Aktivní brzdový asistent tak získá dostatek času k tomu, aby mohl vozidlo včas zpomalit, případně i zastavit.
V samotné koloně na dálnici významně usnadní řidiči řízení aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně. Systém dokáže při přítomnosti podélného značení převzít dalekosáhle řízení a udržovat vozidlo v jízdním pruhu a v bezpečném odstupu od ostatních vozidel při jízdě rychlostí až cca 60 km/h.
Vozidlo automaticky pokračuje v jízdě, pokud nestojí déle než jednu minutu. Po průjezdu úsekem s dopravním omezením zrychlí GLE znovu na nastavenou rychlost. Systém navíc automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy podle rozpoznaných dopravních značek s rychlostními limity.
Aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně vyhodnocuje za účelem rozpoznání dopravní zácpy kategorii silnice, rychlosti jízdy a vzdálenosti vozidel jedoucích vpředu a v sousedních jízdních pruzích. Kromě víceúčelové stereokamery SMPC ( Stereo-Multi-Purpose-Camera) a radarového senzoru s dlouhým dosahem používá vícerežimové radarové senzory na rozích karoserie vpředu pro rozpoznávání vozidel, která se zařazují do jízdního pruhu.
Jsou-li aktivovány asistenční systémy pro aktivní řízení a aktivní udržování bezpečného odstupu, aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně se automaticky zapne v okamžiku, kdy systém rozpozná dopravní zácpu na dálnici. Řidič obdrží příslušné upozornění na panelu sdružených přístrojů.
Novinkou u asistenta pro aktivní řízení je podporování řidiče při vytváření uličky pro průjezd vozidel záchranných služeb na víceproudých silnicích. Vozidlo se orientuje v souladu s legislativními předpisy v závislosti na jízdním pruhu podle krajnice vozovky.
Při jízdě v dopravní koloně na dálnici rychlostí nižší než 60 km/hod. je vůz udržován u příslušného kraje jízdního pruhu, nikoli uprostřed. .
Vždy k službám: k dispozici je velký počet dalších asistentů
Mercedes-Benz Intelligent Drive v novém modelu GLE činí další velký krok směrem k autonomní jízdě nejen podporováním řidiče při jízdě v dopravní koloně. Činnost aktivního adaptivního tempomatu DISTRONIC a aktivního asistenta řízení je nyní ještě komfortnější.
Rychlost jízdy se automaticky přizpůsobuje v zatáčkách nebo před křižovatkami. Mezi další systémy patří asistent řízení při vyhýbacím manévru, výrazně vylepšený aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu a doplňkové funkce u aktivního asistenta pro nouzové zastavení.
Zcela nová je odbočovací funkce aktivního brzdového asistenta: Existuje-li při odbočování vlevo riziko kolize s protijedoucím vozidlem, GLE automaticky zastaví. K brzdnému zásahu dojde tehdy, pokud řidič signalizuje úmysl odbočit (zapnutým ukazatelem směru) a vozidlo může být zabrzděno před přejetím čáry vymezující jízdní pruh.
Protijedoucí vozidla jsou rozpoznávána radarovým senzorem s dlouhým dosahem na přídi a víceúčelovou stereokamerou.
Nový GLE, stejně jako nedávno uvedená třída A, kromě toho disponuje aktivním asistentem pro sledování slepého úhlu s upozorňováním na nebezpečí při vystupování. Tato funkce snižuje riziko kolize s účastníky silničního provozu, jako jsou např. kolem projíždějící cyklisté.
Aktivní asistent pro sledování slepého úhlu sleduje oblast slepého úhlu i u stojícího vozidla a při otvírání dveří upozorňuje řidiče na přibližující se vozidla, motocykly nebo cyklisty. Tato funkce je aktivní až tři minuty po vypnutí motoru.
Upozornění se objeví ve vnějších zpětných zrcátkách, na panelu sdružených přístrojů a má i akustickou podobu.
Asistent pro manévrování s přívěsem: podpora v náročných situacích
Asistent pro manévrování s přívěsem je novým prvkem výbavy na přání pro vozy Mercedes-Benz a model GLE v Evropě. Systém usnadňuje zejména méně zkušeným řidičům couvání s přívěsem. Asistent pro manévrování s přívěsem automatizovaně řídí tažné vozidlo při rychlosti jízdy omezené na maximálně 5 km/hod.
Nezbytné informace poskytuje senzor úhlu zalomení soupravy v hlavici tažného zařízení.
Nový podvozek
Ještě vyšší úroveň jízdního komfortu a dynamiky i zcela nové funkce, jako je režim vyproštění uvíznutého vozidla, nabízí na přání dodávaný podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, který je kombinován s nově vyvinutým vzduchovým odpružením AIRMATIC. Jedná se o jediný systém na trhu, u něhož lze individuálně regulovat pružicí a tlumicí síly na každém kole zvlášť.
Tím je možné zamezit nežádoucím pohybům karoserie ve všech směrech. E-ACTIVE BODY CONTROL umožňuje společně se systémem snímání povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN a funkcí náklonu karoserie v zatáčce CURVE zcela mimořádnou úroveň komfortu, a umocňuje tak ambici značky Mercedes-Benz vyrábět nejinteligentnější podvozek pro vozy kategorie SUV na světě.
E-ACTIVE BODY CONTROL pracuje s napětím 48 V a dodává se na přání pro verze poháněné motory s šesti nebo více válci. Na nerovných silnicích dokáže systém dokonce vyrábět elektrickou energii, takže spotřeba energie v porovnání s předchozím systémem ve třídě S klesla na polovinu.
Hydropneumatický systém vytváří dynamické síly, které jsou nadřazeny sílám vzduchových pružin a aktivně poskytují oporu karoserii vozidla, takže tlumí její pohyby, např. při podélném a příčném zrychlení nebo při jízdě na nerovné silnici.
Zcela novou terénní funkcí je režim pro vyproštění uvíznutého vozidla. Pokud GLE například zapadne do písku na duně, může tato funkce v mnoha situacích usnadnit vyproštění vozidla. Je-li to možné, dojde přitom několikrát k automatickému zvýšení a snížení světlé výšky vozidla, čímž se mění tlak pneumatik na povrch a zlepšuje trakce, nezbytná k vyproštění vozu GLE. Další novou funkcí pro terénní provoz je ovládání světlé výšky u jednotlivých kol na dotykovém multimediálním displeji.
Tím lze vylepšit polohu vozidla v terénu, pokud například uvízne jedno kolo v příkopu, nebo dojde-li k úplnému propružení kola.
E-ACTIVE BODY CONTROL v modelu GLE kromě toho disponuje funkcí náklonu v zatáčkách CURVE. GLE se v zatáčkách nakloní podobně jako motocykl, a umožňuje tak ve třech stupních při průjezdu zatáčkou téměř zcela eliminovat odstředivé příčné síly.
Je-li GLE navíc vybaveno víceúčelovou stereokamerou, může disponovat funkcí ROAD SURFACE SCAN. Kamera nepřetržitě snímá povrch vozovky a podvozek reaguje na její nerovnosti ještě dřív, než se dostanou do kontaktu s koly.
Kromě podvozku E-ACTIVE BODY CONTROL je pro nový GLE k dispozici rovněž nově vyvinutý podvozek s ocelovými pružinami a nově vyvinutý podvozek se vzduchovým odpružením AIRMATIC, doplněný systémem adaptivního tlumení ADS+.