Automobilky Kia a Hyundai by měly začít vybavovat některé své modely technologií solárního nabíjení pomocí solárních panelů, které budou nainstalovány ve střeše nebo kapotě vozu. Do jaké míry bude tato metoda účinná, ukážou první testy..
Vzhledem k solárnímu nabíjecímu systému by měl být prodloužen dojezd elektromobilů nebo hybridů. Díky tomu by se tak mohla snížit spotřeba elektrické energie, která je zapotřebí k výrobě elektřiny. Hyundai aktuálně vyvíjí tři typy střešních solárních nabíjecích systémů.
První generace bude vyrobena na bázi křemíku, druhou tvoří částečně průhledný střešní solární systém a u třetí byly aplikovány lehké solární kapoty, které představují víka zavazadlového prostoru. Podle informací by kupříkladu střešní panely měly být schopny během dne akumulátory nabít na 30 až 60 procent kapacity. Záležet samozřejmě bude na povětrnostních podmínkách a okolním prostředí.
Pokud je vůz vybaven 100W solárním panelem, měl by tak vyrobit během letního poledne s intenzitou záření 1000 W/m2 za hodinu až 100 Wh elektrické energie. Kromě toho elektronická řídicí jednotka zajišťuje úlohu měniče a má funkcí MPPT (Maximum Power Point Tracking), regulující napětí a zvyšuje účinnost výroby elektrické energie solárním panelem.
Elektrický proud je měničem přeměňován na klasické napětí, které se ukládá do akumulátorů nebo se používá ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu elektromobilu.