Domů     Technika
Nejrychlejší silniční auta světa
21.stoleti 21.8.2004

Jsou nádherná, ďábelsky rychlá a především šíleně drahá. Zároveň jsou však i značně nepraktická – stačí jen malý výmol a hned můžete volat mechanika. Nicméně pokud nebudete vědět co s penězi, sestavil speciálně pro vás časopis 21. STOLETÍ žebříček těch nejrychlejších žihadel, se kterými se na světových dálnicích můžete v budoucnu setkat.Jsou nádherná, ďábelsky rychlá a především šíleně drahá. Zároveň jsou však i značně nepraktická – stačí jen malý výmol a hned můžete volat mechanika. Nicméně pokud nebudete vědět co s penězi, sestavil speciálně pro vás časopis 21. STOLETÍ žebříček těch nejrychlejších žihadel, se kterými se na světových dálnicích můžete v budoucnu setkat.

CHRYSLER ME412 – 400 km/h
Vůz, který se poprvé objevil na letošním autosalónu v Detroitu má pod kapotou dvanáctiválec o objemu 5999 kubických centimetrů, který dokáže podat výkon až 626 kW při 5750 otáčkách za minutu. Tento v současné době nejrychlejší silniční vůz na světě je osazen manuální sedmistupňovou převodovkou. Vyrobeno bude jen 100 kusů ročně.
Cena: nemá prý přesáhnout 20.000.000 Kč

KOENIGSEGG CCR – 396 km/h
Dvoumístný sportovní vůz s karosérií z uhlíkových vláken je extrémní verzí modelu CC8S. Přeplňovaný osmiválec o objemu 4700 kubických centimetrů disponuje výkonem 593 kW při 6900 otáčkách za minutu. Tento automobil je vybaven přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, kterou lze v rámci nadstandardní výbavy vyměnit za sekvenční.
Předpokládaná cena: 60.000.000 Kč

KOENIGSEGG CC8S – 390 km/h
Model CC8S představuje předchůdce modelu CCR, avšak v porovnání s ním se rozhodně nenechá zahambit. Pohonnou jednotku představuje osmiválcový motor Ford Cobra SVT V8  o objemu 4600 kubických centimetrů, dosahující výkonu 489 kW při 6500 otáčkách za minutu. Tento automobil je vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Přibližná cena: 32.000.000 Kč

McLAREN F1 – 389 km/h  
Tento vůz, který byl v letech 1993 – 1998 vyráběn ve Velké Británii je prvním sériově vyráběným vozem, jehož karoserie byla zhotovena z kompozitních uhlíkových materiálů. Osazen je dvanáctiválcovým motorem BMW S70/2 o objemu 6064 kubických centimetrů, s výkonem 467,7 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.
Přibližná cena: 32.500.000 Kč

FERRARI F50 GT – 380 km/h
Rudě zbarvený italský automobil vybavený dvanáctiválcovým motorem o objemu 4700 kubických centimetrů s výkonem 382kW při 8500 otáčkách za minutu má náhon na zadní  kola a je osazen šestistupňovou manuální převodovkou. Celkem byly vyrobeny pouze tři kusy.
Přibližná cena: 46.800.000 Kč

FORD GT90 – 378 km/h
Tento americký vůz má pohonnou jednotku o objemu 5927 kubických centimetrů, která dosahuje výkonu až 529 kW při 6600 otáčkách za minutu, která je vybavena čtyřstupňovým turbodmychadlem. Celohliníkový vidlicový dvanáctiválec uložený v podélné ose se v podstatě skládá ze dvou shodných osmiválcových motorů Lincoln Mark VIII za sebou. Ford GT90 je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou a náhonem na zadní nápravu.
Přibližná cena: 29.000.000 Kč

FERRARI 288 GTO EVOLUZIONE – 370 km/h
Druhý nejrychlejší italský vůz s charakteristickou rudou barvou a koněm ve znaku je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 2855 kubických centimetrů s výkonem 485 kW, který pohání zadní nápravu. Tento automobil byl vyráběn v letech 1985 – 1986 a po světě jezdí pouze šest exemplářů.
Přibližná cena: 24.000.000 Kč


B ENGINEERING EDONIS – 365 km/h
Další původem italský vůz je vybaven dvanáctiválcovým motorem o objemu necelých 3800 kubických centimetrů o výkonu 510 kW při 8000 otáčkách za minutu. Tento automobil má náhon na zadní kola a je osazen šestistupňovou manuální převodovkou.
Přibližná cena: 26.000.000 Kč

McLAREN F1 LE MANS – 362 km/h
Pravděpodobně jeden z nejexotičtějších vozů, se kterým se můžete na silnici setkat pochází z designerské dílny Petera Stevense. Je osazen motorem BMW W-12 o objemu 6064 kubických centimetrů, který má výkon 627 kW při 7400 otáčkách za minutu. Tento vůz s náhonem na zadní nápravu je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou. Doposud bylo vyrobeno jen 5 kusů tohoto vozu.
Přibližná cena: 42.000.000 Kč

BUGATTI EB 16.4 VEYRON – 345 km/h
Dvoudveřové dvoumístné kupé s karosérií z kompozitů a hliníku, motorem uprostřed a trvalým pohonem všech čtyř kol. Tento vůz je vybaven šestnáctiválcovým motorem VW/Bugatti W16 o objemu 7993 kubických centimetrů, který má výkon 736 kW při 6000 otáčkách za minutu a sedmistupňovou sekvenční převodovkou. Vyrábět by se mělo 50 až 100 vozů ročně s tím, že celkový počet vyrobených vozů pravděpodobně nepřekročí 300 kusů.
Přibližná cena: 40.000.000 Kč

Další článek
Související články
Potrubní či pneumatická pošta není zdaleka překonanou technologií. V moderní podobě ji využívá i Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem. Transport zásilek mezi jednotlivými odděleními díky ní dosahuje rychlosti pěti metrů za sekundu a nemá efektivnější alternativu. Kapsle s nosností do jednoho kilogramu přepravují například biologický materiál nebo originální zprávy.   Po celé nemocnici je rozmístěno 67 stanic, […]
Medicína Technika 21.4.2025
Vědecký tým z Kalifornské univerzity v Berkeley oznámil  objev, který poněkud rozčeřil vody optiky a neurovědy: badatelé údajně identifikovali zcela novou barvu, která se vymyká běžnému lidskému vnímání. Tento nový barevný vjem pojmenovali „olo“ a podle samotných autorů experimentu jej nelze reprodukovat ani zobrazit na žádné běžné obrazovce či tiskovině. Objev je výsledkem experimentu, při […]
Český národní pavilon na světové výstavě EXPO 2025 byl oficiálně otevřen veřejnosti a hned od začátku zaujal nejen svou architekturou, ale i pestrým programem. Významným bodem je účast středoškolského týmu LASAR, který představí inovativní řešení problematiky kosmického odpadu. Pavilon navržený studiem Apropos Architects je architektonickým skvostem, jehož dřevěná a skleněná konstrukce ve tvaru spirály symbolizuje […]
Technika 10.4.2025
V Brně vzniklo České polovodičové centrum, které propojí výzkum s průmyslem a pomůže nastartovat polovodičový ekosystém. Má ambici posílit nejen českou, ale i evropskou technologickou suverenitu. Nově otevřené České polovodičové centrum (Czech Semiconductor Centre – CSC) má za cíl propojit výzkumné instituce, univerzity a technologické firmy. Pomůže především malým podnikům a startupům s vývojem čipů, […]
Technika 10.4.2025
Společnost Toyota Engineering Society začala loni pracovat na sférickém mobilním zařízení, které bude schopné přepravovat lidi v průhledné kulaté kapsli. Po čtyřech měsících vývoje představila funkční prototyp. Připomíná mobilní kapsli, kterou se pohybovali návštěvníci parku dinosaurů ve filmu Jurský svět. Vozidlo funguje na stejném principu jako kolo pro křečky. Na vnitřní straně koule jsou položeny […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz