Italský renesanční malíř Michelangelo Buonarroti do svých děl vkládal symboly velice často. Znaky ženské anatomie vědci v jeho malbách identifikovali v Sixtinské kapli, nyní podobné obrazce našli i v Medicejské kapli..
Už dříve badatelé z Federální univerzity v brazilském Porto Alegre v čele s doktorem Deivisem de Camposem uvedli, že lebky skopců v Sixtinské kapli dokonale kopírují anatomii ženských pohlavních orgánů.
Nedávno stejný tým vědců identifikoval podobné znaky i dalším významném díle Michelangela, v Medicejské kapli.
Stejně jako v první kapli zdobí i stěny Medicejské kaple lebky skopců, proporcemi naprosto přesně napodobující ženskou dělohu a vaječníky.
„Jako jiní renesanční umělci jeho doby, také Michelangelo často začleňoval do svého díla anatomické figury, sexuální narážky a vulgární urážky vůči panstvu, které si toho ale vůbec nevšimlo. Pro něj nebylo křesťanství nadřazeno jiným náboženstvím.
Byl oddaný jednoduchosti a dokonalosti antického pohanského řecko-římského umění a idolizoval všechna tato učení související s posvátnou ženskostí. To proto, že síla žen a jejich schopnost prokukovat život byly velmi posvátné u antických pohanů a židovských učenců.
Ale naopak ohrožovány především patriarchální katolickou církví. Tvrdíme, že Michelangelo propašoval symboly související s ženskou anatomií do svého díla, protože věděl, že papež by nic takového nikdy neschválil,“ tvrdí de Campos, podle kterého má studium skrytých symbolů v práci renesančního umělce velký význam pro pochopení evropské historie.