Voda je ten nejcennější zdroj a nenahraditelná surovina. Nelze bez ní žít ani podnikat. Voda a rizika spojená s jejím nedostatkem rezonují mezi odborníky, ne už ale napříč celou společností. Letos se jedná o v pořadí 4. ročník konference, která probíhá každoročně u příležitosti Světového dne vody a kterou HEINEKEN posouvá znovu o kus dál. Pro zvýšení povědomí o vodě jako klíčové a vyčerpatelné surovině tak vzniká nová komunikační platforma Voda základ života pod patronátem Ministerstva životního prostředí, ve spolupráci s generálním partnerem – společností HEINEKEN, za podpory dalších komerčních i odborných partnerů.
Primárním cílem projektu je zvyšovat informovanost veřejnosti, sekundárním cílem je pak následná edukace. .
Konference nabídla témata v souvislostech voda a její vliv na firmy a zaměstnanost, a to pohledem velkých firem, tak i očima odborníků z VÚV TGM. Hostem i řečníkem byl mimo další i velvyslanec Izraele Gary Koren.
Diskuse firem včetně Ministra životního prostředí Richarda Brabce nebo tajemníka OSN Michala Broži se týkala především problematiky informovanosti o tématu sucha.
a vody. Na konferenci byla představena doposud největší komunikační platforma Voda základ života (www.vodazakladzivota.cz), která na webu i sociálních sítích informuje a vzdělává o tématu vody.
Konference dále ukázala řadu praktických poznatků, které mohou být v rámci komunikace nově vzniklé platformy využity.
„Voda je pro život ten nejcennější zdroj. Na to, jak je voda důležitou surovinou, nemá dobré PR. Společně s dalšími partnery chceme toto téma více popularizovat, poukázat na aktuální problémy,
a proto dáváme vzniknout této komunikační platformě,“ komentuje ředitel korporátní komunikace společnosti HEINEKEN ČR a spoluzakladatel platformy Voda základ života Jiří Hauptmann a dodává: „Společnou snahou chceme s tímto projektem šířit osvětu.
Dosavadní komunikace probíhá zatím především na odborné úrovni. Nicméně právě těchto odborných témat můžeme využít pro jejich tlumočení společnosti.“.
Společnost HEINEKEN soustředí svou pozornost na ochranu vodních zdrojů již několik let v rámci programu Brewing a Better World. Tak zní totiž název dlouhodobého přístupu odpovědného a udržitelného podnikání.
Ochrana vodních zdrojů je pro Heineken prioritou, například v loňském roce získal HEINEKEN v soutěži TOP Odpovědná firma cenu Environmentální projekt roku za kampaň Naše Mokřady. Jedná se o mapování mokřadů – nejohroženějších přírodních rezervoárů vody, který probíhá ve spolupráci s Českým svazem ochránců přírody.
Díky projektu se od začátku kampaně podařilo objevit a zmapovat a z velké části i zařadit do ochranného programu, přes 300 těchto unikátních ekosystémů. Spousta jich ale stále zůstává na okraji zájmu.
PR