Domů     .Top
Jak ovládat Mercedes-Benz třídy E?
Pavel Šmejkal 22.12.2015
E-Klasse Interieur E-Class Interior

Nový Mercedes-Benz třídy E přichází s vnitřními designovými inovacemi. Hlavní dominantou je nyní široký dvojitý displej nejnovější generace, který má v obou případech vysoké rozlišení a úhlopříčku 12,3“.

Displej je umístěn tak, aby vyvolával dojem, že se vznáší v prostoru. Kromě toho nalézají ve výbavě automobilu poprvé uplatnění tlačítka na volantu pro dotykové ovládání. Jejich prostřednictvím lze pohyby prstů ovládat veškeré funkce informačních a zábavních systémů, aniž by musel řidič pouštět volant.

Dominantou interiéru nové třídy E jsou dva displeje, každý s úhlopříčkou 31,2 centimetru (12,3 palce) a rozlišením 1920 x 720 pixelů. Oba displeje vizuálně splývají v jeden širokoúhlý přístrojový panel.

Ten zahrnuje velký displej s virtuálními ukazateli v přímém zorném poli řidiče a centrální displej nad středovou konzolou. Řidič má na výběr tři různé styly designu a může si přizpůsobit zobrazení na centrálním displeji svým potřebám.

Obsah zobrazení na centrálním displeji systému COMAND Online je s výjimkou navigační mapy (která vždy zabírá celou plochu displeje) rozdělen na hlavní plochu s informativními grafikami a animacemi (2/3 na pravé straně displeje) a doplňkovou plochu (1/3 na levé straně displeje).

Displej může být za tmy podsvícen vícebarevným dekoračním osvětlením – širokoúhlý přístrojový panel pak vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru.

Inovací jsou tlačítka pro dotykové ovládání, která jsou poprvé v automobilu integrována do ramen multifunkčního volantu. Stejně jako povrch displeje chytrého telefonu jsou citlivá na dotek a přesně reagují na horizontální či vertikální stírací pohyby prstů.

Řidič tak může jednoduše, logicky a intuitivně ovládat veškeré funkce a nemusí kvůli tomu pouštět volant. Stisknutím tlačítka pro dotykové ovládání je aktivována funkce, která byla vybrána stíracím pohybem prstu.

Dalším čtyřem tlačítkům v každém ovládacím panelu jsou přiřazeny známé funkce, jako například ovládání hlasitosti nebo telefonu.

Další možností pro zadávání je touchpad na středové konzole, známý z třídy C. Jeho prostřednictvím lze rovněž ovládat veškeré funkce jedním nebo více prsty (multidotyková funkce). Touchpad navíc umožňuje zadávání písmen, čísel a speciálních znaků ručním psaním.

Systém předčítá rozpoznané znaky psané rukou, aby bylo možné ovládání poslepu a řidič nemusel odvracet zrak od dění před vozem. Rozpoznávání položené ruky zvyšuje bezpečnost ovládání a brání chybnému zadání.

Za dotykovou plochou jsou uspořádána tři tlačítka citlivá na dotyk, jimiž lze rychle a přímo ovládat důležité funkce (funkce zpět, zobrazení oblíbeného menu, či zkrácené menu audiosystému). Kromě tlačítek pro dotykové ovládání a touchpadu může řidič používat ovládací prvek COMAND Controller a hlasové ovládání LINGUATRONIC pro ovládání informačního a zábavního systému. Řidič má kdykoli možnost svobodné volby způsobu zadávání.

Pro ovládání nové třídy E jsou navíc k dispozici přímá tlačítka, například pro ovládání klimatizace a poprvé i pro zjednodušené vypnutí a zapnutí určitých asistenčních systémů.

Cílem vývoje zcela nového konceptu ovládání a zobrazování bylo úzké propojení intuitivního používání s funkčně přehledným designem.

Související články
Vesmír 8.8.2019
Působivá kolekce slabých, ale barevných kosmických objektů na tomto snímku je známá jako mlhovina Racek, protože svým vzhledem připomíná ptáka v letu. Útvar tvoří oblaky prachu, vodíku, hélia a malého množství těžších chemických prvků. Celá oblast je místem zrodu nových hvězd. Mimořádné rozlišení tohoto záběru pořízeného pomocí přehlídkového teleskopu ESO/VST odhaluje detaily jednotlivých astronomických objektů, […]
Zřejmě největší druh papouška v historii objevili australští paleontologové. Podle všech indicií dosahoval výšky až jednoho metru, vážil asi 7 kilogramů, nelétal a mohl se chlubit skutečně silným zobákem. Pták dostal pojmenování Heracles inexpectatus a doba jeho života je datována přibližně před 19 miliony lety. „Nový Zéland je dobře známý svými velkými nelétavými ptáky. Dominantní […]
Čeští egyptologové mají v brzké době v plánu tříměsíční výpravu do lokality Abúsír, kde chtějí pokračovat v průzkumu údolního chrámu faraona Niuserrea a okolí hrobky hodnostáře Ceje. Lucie Jirásková z Českého egyptologického ústavu FF UK řekla, že je v plánu také zpracování vykopaných předmětů. „V průběhu výzkumů není moc času na zpracování nálezů. Necháváme si na to tedy měsíc, kdy […]
Protože elektrokola nebývají úplně levnou záležitostí, je pro každého majitele nejdůležitější ze všeho kvalitní ochrana před krádeží. Toho si je dobře vědom i nizozemský výrobce kol VanMoof, který bez mrknutí oka tvrdí, že má tu nejlepší ochranu na světě. Skutečně nepřehání? Pokud se podrobněji podíváme na ochranu jejich elektrokol Electrified S2 a X2, pak je […]
Příroda 7.8.2019
Kriticky ohrožený sýček obecný letos významně posílil populaci díky velkému množství hrabošů. Teď pro něj malý hlodavec může být hrozbou. Zemědělci dostali povolení trávit hraboše plošně rozhozeným jedem. Od 5. srpna jim to umožňuje rozhodnutí Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (ÚKZÚZ) podřízeného ministerstvu zemědělství. Ornitologové varují, že v ohrožení je mnoho živočichů a především […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz