Malovat se naučíme daleko dříve než psát. Kreslení je nejen prostředek naší seberealizace, ale může prozradit i mnohé o naší schopnosti vnímat své okolí a potažmo také naší inteligenci.
Angličtí vědci se zaměřili na studium kresby 7752 dvojčat v rozmezí věku čtyř a čtrnácti let. Zjistili, že inteligence a schopnost vyjadřovat se pomocí kresby spolu souvisejí. Test duševních schopností probíhal tak, že čtyřleté děti měly za úkol nakreslit lidskou postavu.
Vědci poté hodnotili realističnost jejich kresby a schopnost přisoudit jednotlivým částem těla, jako jsou například nos, ústa a oči správný účel. Úspěchy dětí následně bodovali podle předem stanovené stupnice.
Pokud dítě lidské postavě nakreslilo dvě nohy a dvě ruce, získalo celkem čtyři body. Další body byly za ústa, nos a správné umístění oči. Čím realističtější kresbu děti nakreslily, tím více bodů získaly.
Děti, kterým se podařilo získat velký počet bodů, měly při měření IQ lepší výsledky než ty, kterým se při kreslení tolik nedařilo. Vědci ten samý test provedli u stejných dětí ještě ve věku čtrnácti let. Výsledky byly podobné s jako u prvního testu.