Ač je ropa čím dál větší vzácností, automobiloví výrobci na ni zatím stále spoléhají nejvíce. Každý motorista ví, že jakmile mu na kontrolním panelu začne blikat výstražné světýlko, znamená to jediné – jeho miláčkovi dochází šťáva a je nutné urychleně navštívit benzinovou pumpu.
Historie benzinových pump se datuje od roku 1885. Tehdy dva Američané Sylvan F. Browser a Jake Gumper zkonstruovali první příruční benzinovou pumpu. Její princip byl jednoduchý – byla přidělána na sud, odkud se petrolej či benzin odčerpávaly. Bezpečnostní důvody vedly dalšího Američana Johna Tokheima k tomu, že nádrž s benzinem umístil pod zem. To stalo v roce 1898 a o tři roky později Tokheim založil i firmu, která se výrobou benzinových pump zabývala.
Tokheimovo zařízení bylo stále v mnoha ohledech velmi jednoduché. Nedalo se například přesně odhadnout, kolik benzinu pumpa vyčerpala. Až v roce 1916 se na čerpadlových stanicích objevuje odměrné zařízení. Ciferník, který dokázal počítat litry benzinu, se na pumpách objevuje v roce 1925. Zhruba v té době spatřují světlo světa pumpy na elektrický pohon. V roce 1934 přichází společnost Waine Pump Company s dalším zlepšením – motorista na ciferníku pumpy může sledovat nejen litry odčerpaného benzinu, ale i jeho cenu. První pokusy se samoobsluhou na čerpadlových stanicích proběhly ve 30. letech dvacátého století, ale k masovému rozšíření tohoto systému došlo až o čtyřicet let později.
Dnes jsou pumpy vybaveny elektronikou a ty nejmodernější, plně samoobslužné, přijímají nejen papírové peníze, ale i platební karty.