Peugeot v roce 2025 rozšířil svou elektrickou ofenzívu. Na jedné straně stojí majestátní E-5008 Dual Motor – SUV s nečekanou dynamikou, dlouhým dojezdem a technikou, která vás nenechá ve štychu.
Na druhé straně elegantní fastback E-408, jenž překvapí kultivovaností a radostí z jízdy. Oba modely dokazují, že elektrická auta už dávno nejsou kompromisem, ale plnohodnotným řešením pro náročné řidiče. Vyzkoušeli jsme je v okolí Konopiště….
E-5008 Dual Motor: Fantom mezi elektrickými SUV
E-5008 Dual Motor je technologická vlajková loď značky Peugeot. Dva elektromotory (213 k vpředu, 112 k vzadu) dávají dohromady výkon 325 koní a pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy u tak velkého SUV budí respekt.
V praxi vůz nabízí čtyři jízdní režimy – od úsporného Eco po 4WD, který rozděluje výkon 50:50 mezi nápravy. Baterie s využitelnou kapacitou 73 kWh zvládne dojezd až 465 km (WLTP). Nabíjení z 20 na 80 % trvá na rychlonabíječce kolem půl hodiny.
Díky rozvoru 2,90 m nabízí E-5008 velkorysý prostor pro sedm cestujících, kufr až 916 litrů (ve verzi 7 míst) a maximálně 2 310 litrů po sklopení zadních sedadel.

Technika v číslech
Peugeot E-5008 Dual Motor
Výkon: 325 k (239 kW)
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s
Dojezd WLTP: 465 km
Baterie: 73 kWh (využitelná)
Nabíjení 20–80 %: cca 30 min / 160 kW DC
Rozměry: 4,79 × 1,89 × 1,69 m, rozvor 2,90 m
Objem zavazadelníku: 748–916 l (7 míst), až 2310 l

Je libo 666 kilometrů?
Zatímco E-5008 Dual Motor má dva motory a baterku se 73 kWh, Peugeot nabízí ten samý model, ale jinými hodnotami pro jiné užívání: Peugeot E-5008 ve verzi Long Range. Auto, které je stvořeno pro řidiče, kteří chtějí maximum z hlediska dojezdu.
Pod kapotou – přesněji v útrobách podvozku – pracuje jediný synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 170 kW (230 koní) a točivém momentu 343 Nm, pohánějící přední nápravu. Zrychlení na stovku zvládne tento dvoutunový kolos za 9,6 sekundy, což na rodinné SUV s délkou téměř pět metrů stále není vůbec špatný výsledek.
Hlavním trumfem je však baterie o využitelné kapacitě 96,9 kWh, která díky optimalizované aerodynamice a účinné rekuperaci dovoluje ujet až 664 kilometrů podle cyklu WLTP – tedy hodnotu, která se blíží dálkovým dieselům.
Spotřeba se přitom pohybuje mezi 17,1 až 18,1 kWh/100 km, což je na tak velký vůz velmi solidní. Nabíjení probíhá buď přes 11kW palubní třífázovou nabíječku pro AC proud, nebo rychlým stejnosměrným nabíjením až 160 kW, kdy se z 20 na 80 % dostanete za přibližně půl hodiny.

E-408: Fastback, který se setsakra povedl
To Peugeot E-408 je jiný příběh – sportovně laděný fastback, jenž klade důraz na styl a kultivovanost. Elektromotor o výkonu 157 kW (210 k) a točivém momentu 345 Nm poskytuje svižnou akceleraci, zatímco baterie o kapacitě 60 kWh zaručí dojezd až 453 km (WLTP).
Rozměry 4,69 m na délku a 2,79 m rozvoru znamenají dostatek místa i pro cestující na zadních sedadlech. Díky nízkému těžišti a širokému rozchodu kol (159/160 cm) působí auto stabilně a jistě, a přitom si zachovává francouzsky pohodlný charakter.
Na silnici zaujme i-Cockpit® s kompaktním volantem, vynikající ergonomií a digitálním přístrojovým panelem. Peugeot E-408 se prostě povedl – není to jen elektrická verze 408, ale svébytný model, který nabízí nečekaný komfort a radost z řízení.


Technika v číslech
Peugeot E-408
Výkon: 210 k (157 kW)
Točivý moment: 345 Nm
Dojezd WLTP: 451–453 km
Baterie: 58–60 kWh (využitelná)
Nabíjení: max. 120 kW DC, 11 kW AC (třífázová)
Rozměry: 4,69 × 1,85 × 1,49 m, rozvor 2,79 m
Objem zavazadelníku: 536 l, až 1545 l

Peugeot E-5008 (ceník 2025)
E-5008 Electric 210 (73 kWh, 497 km) – od 1 070 000 Kč
E-5008 Electric 230 Long Range (96,9 kWh, 664 km) – od 1 175 000 Kč
E-5008 Dual Motor 325 (73 kWh, 465 km) – od 1 625 000 Kč
Peugeot E-408 (ceník 2025)
E-408 Allure Electric (210 k, 58 kWh, 453 km) – od 909 000 Kč
E-408 GT Electric (210 k, 58 kWh, 451 km) – od 969 000 Kč