Domů     Zajímavosti
7 tipů, jak si získat a udržet důvěru klienta

komerční sdělení

Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu. A ve vztahu sklienty to platí dvojnásob.

Jenže získat si důvěru klientů, a hlavně si ji udržet, není úplně jednoduché. Sepsali jsme pro vás 7 tipů, které vám pomůžou sbudováním dlouhodobých vztahů s klienty. .

1. Poznejte své klienty a jejich hodnoty

Jak chcete klientovi nabídnout to nejlepší řešení, když ani neznáte jeho potřeby a problémy? Proto se hned od začátku ptejte klienta, jaké jsou jeho představy a očekávání.

2. Mluvte jazykem klienta

S prvním bodem úzce souvisí i způsob, jakým budete s klientem komunikovat. Někdo si potrpí na přesné výrazy a termíny, jiný s vámi bude mluvit jako s kamarádem u piva. Vaším úkolem je způsob mluvy klienta rozpoznat a přizpůsobit se.

Díky tomu bude komunikace pro zákazníka přirozenější a snadněji si s vámi vybuduje důvěru.

3. Buďte upřímní

Může to znít jako klišé, ale je to tak. Není nic horšího, než když za vidinou akvizice nového klienta odkýváte všechny jeho požadavky, i přesto, že nejsou reálné. Proto je důležité s klientem mluvit na rovinu, a to i vpřípadě, že to nebude vždy příjemné. Díky upřímnému jednání si k vám vybuduje důvěru.

4. Co slíbíte, splňte

Pokud klientovi řeknete, že podklady pošlete ve čtvrtek, tak je ve čtvrtek skutečně odešlete. Ukažte mu, že jste konzistentní a spolehliví vtom, co děláte.

Jestli chcete mít jistotu, že na žádný ze svých slibů nezapomenete, využijte projektový nástroj. Díky projektovému nástroji budete mít všechny své úkoly a projekty pod kontrolou.

Vyzkoušet můžete třeba Lamael, nástroj vám mohou výrobci upravit přesně na míru. 

5. Poskytněte skvělý zákaznický servis

Vysoká úroveň zákaznického servisu bezpochyby přispívá k budování vztahů s klienty. Dobrým zákaznickým servisem ukážete klientovi, že mu v případě potřeby poskytnete radu, budete reagovat na jeho potřeby a pomůžete mu vyřešit problém.

6. Komunikujte s klienty 

Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém, je otevřená komunikace s klienty způsob, jak předejít ztrátě důvěry. Buďte transparentní, poskytujte jasné a přesné informace a nevyhýbejte se konfrontaci.

7. Zveřejňujte reference 

Případové studie a reference od spokojených zákazníků jsou ideálním způsobem, jak získat důvěru potenciálních klientů a posílit důvěru těch stávajících.

Proč je důležité budovat s klienty důvěru?

Bez důvěry budete jen těžko budovat dlouhodobé vztahy. Navíc dobré vztahy založené na důvěře vám můžou v podnikání přinést celou řadu dalších výhod:

Loajalita klientů: Pokud vám zákazník důvěřuje, s největší pravděpodobností k vám bude loajální, bude u vás opakovaně nakupovat a nebude mít potřebu hledat jiné možnosti u konkurence.

Pozitivní reference a doporučení: Spokojení klienti, kteří důvěřují vašemu produktu nebo službě, vás s radostí doporučí dalším lidem.

Vyšší ochota platit za hodnotu: Klienti, kteří vám důvěřují, jsou ochotní za vaše produkty nebo služby zaplatit vyšší cenu.

Těchto 7 tipů vám pomůže s klienty vybudovat vztah, který bude založený na vzájemné důvěře a loajalitě. A přesně takové vztahy jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu v podnikání.

Zdroj foto: Dragana Gordic / Shutterstock.com

Související články
Společnosti MAN a Dettendorfer zavádějí v rámci pilotního projektu bezemisní noční logistiku na mezinárodní dopravní tepně vedoucí přes Brennerský průsmyk. Elektrické nákladní vozy mohou být důležitou součástí nákladní dopravy přes Alpy. Po čtyři týdny v červenci a srpnu testují společnosti MAN Truck & Bus a Spedition Dettendorfer v rámci pilotního projektu noční provoz plně elektrických nákladních vozidel na trase mezi bavorským […]
Vesmír Zajímavosti 13.8.2025
Když je řeč o energii, řadě lidí vytanou na mysli jaderné elektrárny. Ovšem pokud jde o jádro, je třeba zmínit i takzvanou jadernou fúzi, což je de facto opak známějšího štěpení. Jedná se o proces, jenž je hvězdám ve vesmíru zcela běžný a přirozený Jeho základem je slučování atomových jader lehčích prvků v jádra prvků těžších, […]
Sklo je hojně využívaný materiál, nejen v oknech domů, ale například i v solárních panelech, sklenících či automobilech. Problém však představují nánosy prachu. Jejich smývání z oken ve velkých výškách je nebezpečné a drahé, v pouštích zase může prach snížit výkon solárních panelů až na polovinu. Naštěstí do hry vstupuje novinka – sklo, které se […]
Jediná sršeň dokáže za den ulovit a sežrat 30 až 50 včel medonosných, proto je lidmi považována za závažného škůdce. Jako invazivní druh se navíc šíří Evropou. Nyní se ale blýská na lepší časy, vědci totiž zjistili, že bzučí na jedinečné frekvenci, což by mohlo být klíčem ke kontrole jejího šíření. Sršeň asijská (Vespa velutina) […]
Oceány a moře pokrývají přes 70% Země. Ne nadarmo se jí říká modrá planeta. Ovšem v oceánech jsou místa, která rozhodně modrá nejsou. Místo toho hrají všemi barvami. Jde totiž o plovoucí ostrovy odpadu Největší plastové monstrum představuje takzvaná Velká tichomořská odpadková skvrna, nalézající se mezi Kalifornií a Havají. Biliony plastů, a to je skutečně […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz