Domů     Zajímavosti
7 tipů, jak si získat a udržet důvěru klienta

komerční sdělení

Důvěra je základním stavebním kamenem každého vztahu. A ve vztahu sklienty to platí dvojnásob.

Jenže získat si důvěru klientů, a hlavně si ji udržet, není úplně jednoduché. Sepsali jsme pro vás 7 tipů, které vám pomůžou sbudováním dlouhodobých vztahů s klienty. .

1. Poznejte své klienty a jejich hodnoty

Jak chcete klientovi nabídnout to nejlepší řešení, když ani neznáte jeho potřeby a problémy? Proto se hned od začátku ptejte klienta, jaké jsou jeho představy a očekávání.

2. Mluvte jazykem klienta

S prvním bodem úzce souvisí i způsob, jakým budete s klientem komunikovat. Někdo si potrpí na přesné výrazy a termíny, jiný s vámi bude mluvit jako s kamarádem u piva. Vaším úkolem je způsob mluvy klienta rozpoznat a přizpůsobit se.

Díky tomu bude komunikace pro zákazníka přirozenější a snadněji si s vámi vybuduje důvěru.

3. Buďte upřímní

Může to znít jako klišé, ale je to tak. Není nic horšího, než když za vidinou akvizice nového klienta odkýváte všechny jeho požadavky, i přesto, že nejsou reálné. Proto je důležité s klientem mluvit na rovinu, a to i vpřípadě, že to nebude vždy příjemné. Díky upřímnému jednání si k vám vybuduje důvěru.

4. Co slíbíte, splňte

Pokud klientovi řeknete, že podklady pošlete ve čtvrtek, tak je ve čtvrtek skutečně odešlete. Ukažte mu, že jste konzistentní a spolehliví vtom, co děláte.

Jestli chcete mít jistotu, že na žádný ze svých slibů nezapomenete, využijte projektový nástroj. Díky projektovému nástroji budete mít všechny své úkoly a projekty pod kontrolou.

Vyzkoušet můžete třeba Lamael, nástroj vám mohou výrobci upravit přesně na míru. 

5. Poskytněte skvělý zákaznický servis

Vysoká úroveň zákaznického servisu bezpochyby přispívá k budování vztahů s klienty. Dobrým zákaznickým servisem ukážete klientovi, že mu v případě potřeby poskytnete radu, budete reagovat na jeho potřeby a pomůžete mu vyřešit problém.

6. Komunikujte s klienty 

Ve chvíli, kdy se objeví nějaký problém, je otevřená komunikace s klienty způsob, jak předejít ztrátě důvěry. Buďte transparentní, poskytujte jasné a přesné informace a nevyhýbejte se konfrontaci.

7. Zveřejňujte reference 

Případové studie a reference od spokojených zákazníků jsou ideálním způsobem, jak získat důvěru potenciálních klientů a posílit důvěru těch stávajících.

Proč je důležité budovat s klienty důvěru?

Bez důvěry budete jen těžko budovat dlouhodobé vztahy. Navíc dobré vztahy založené na důvěře vám můžou v podnikání přinést celou řadu dalších výhod:

Loajalita klientů: Pokud vám zákazník důvěřuje, s největší pravděpodobností k vám bude loajální, bude u vás opakovaně nakupovat a nebude mít potřebu hledat jiné možnosti u konkurence.

Pozitivní reference a doporučení: Spokojení klienti, kteří důvěřují vašemu produktu nebo službě, vás s radostí doporučí dalším lidem.

Vyšší ochota platit za hodnotu: Klienti, kteří vám důvěřují, jsou ochotní za vaše produkty nebo služby zaplatit vyšší cenu.

Těchto 7 tipů vám pomůže s klienty vybudovat vztah, který bude založený na vzájemné důvěře a loajalitě. A přesně takové vztahy jsou klíčem k dlouhodobému úspěchu v podnikání.

Zdroj foto: Dragana Gordic / Shutterstock.com

Související články
Vědci z Biologického centra Akademie věd ČR našli během letoška čtyřicet nových sladkovodních virů, které napadají vodní mikroorganismy. První, který se jim podařilo izolovat a podrobně popsat, dostal jméno podle jihočeské metropole – Budvirus. Jedná se o takzvaný obří virus, který napadá jednobuněčné vodní řasy skrytěnky. Výzkumníci potvrdili, že tento virus má významnou roli v ekosystému, protože […]
Ostatní Zajímavosti 15.11.2024
Před objevem elektřiny trávili lidé noci ve tmě a potřebné činnosti vykonávali maximálně za svitu měsíce, ohně a později petrolejových lamp. Dnes je asi 80 % světové populace vystaveno večer vysoké úrovni umělé světelné záře. Podle vědců může mít toto nadměrné světelné znečištění negativní vliv na lidské zdraví, od špatného spánku po rakovinu prsu, mrtvici […]
Příroda Zajímavosti 14.11.2024
Díváte se na 10krát zvětšený zvláštní organismus, který se pohybuje na hranici mezi houbami, zvířaty a prvoky. Jde o rod Lamproderma a patří mezi pravé slizovky, obzvláště známé svými lesklými, kovově zbarvenými spory. Slizovky jsou záhadnými organismy, které překvapují nejen vědce, ale i amatérské biology. Patří do skupiny pravých slizovek, známé jako Myxomycetes, a rod […]
Byl prvním sériově vyráběným hybridem, který způsobil revoluci v automobilovém průmyslu. Který z Toyoty udělal lídra v oblasti elektrifikace a vlastně i největší automobilku na světě. Dodnes je to první legenda – Prius. Už více než čtvrt století zanechává Prius automobilový otisk jako první sériově vyráběný elektrifikovaný vůz. Každá další generace přinesla lepší hybridy, lepší […]
Zajímavosti 1.11.2024
Dlouhodobé sezení je podle lékařů pro organismus stejně škodlivé jako kouření. Zvyšuje riziko rozvoje kardiovaskulárních nemocí, obezity a s ní souvisejících potíží, stejně jako bolesti bederní či krční páteře. Jedním z navrhovaných řešení byla práce ve stoje u tomu přizpůsobenému stolu. Nyní se ukazuje, že ani ta riziko onemocnění srdce nesnižuje. Příliš dlouhé sezení u […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz