Když jedna generace auta nahrazuje druhou, většinou jde o evoluci. Málokdo přistoupí k revolucí. Ale když už k ní přistoupí, tak má koukat, aby byla. A když už kouká, aby byla, tam má být něčím, co málokdy bývá – tedy něčím mimořádně „koukatelným“ a hospodárným, tak jako nový Peugeot 308 SW..
Nová „třistaosmička“ v kombíku nepředstavuje nic menšího než nádherné auto a nic víc než plug-in hybridní technologický koráb. Má vzezření mnohem dražšího auta – je prokazatelně pohledný, dokáže být překvapivě ekologický a reprezentativně noblesní.
Splývá jak se silnicí ve scenérii malebných zákrut pod kaligrafií z vrbových proutí, a polyká i stovky dálničních kilometrů, aniž byste poznali, že sedíte už hodiny na zadku.
Kufrovaná…
Má nezaměnitelný a výrazný design, elegantní profil a propracovanou záď. Je úsporný a moderní a nabízí hodnotu, která patří u kombíků, alespoň v Česku, k té nejzákladnější – objem zavazadelníku…
Rozměry odpovídají nárokům a požadavkům v tomto segmentu. Takže kromě prostornosti (objem 608 l) nabízí i dvoupolohovou podlahu, a pokud se sklopí všechna opěradla, objem naroste na 1634 litrů. Vznikne tak lavice, na kterou je možné naložit předmět delší než 185 cm.
Trh a zákazníci
Peugeot 308 SW patří do segmentu C kombi, tedy trhu, kde se značka cítí poměrně v kramflecích. A přestože přímo konkuruje vozům SUV, zůstává od roku 2010 stabilní a silná. V řeči čísel sáhne ze 100 zákazníků, kteří se rozhodují mezi hatchbackem a kombi, pro variantu SW až 35. Z toho je 70 % firemní a 30 % soukromé klientely.
A kdo je typicky průměrný zákazník? Nejmladší a zároveň nejdynamičtější člověk, typicky člen aktivní rodiny s dětmi, nebo bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají. Takoví, kteří jsou velmi nároční a mají vysoké požadavky z hlediska stylu, pocitu z jízdy a technologií, aniž by to bylo na úkor objemu a prostornosti vozu.
Benzin, nafta nebo hybrid?
To všechno nový Peugeot 308 SW splňuje díky koncepci založené na klíčových tématech: designu, efektivitě, technologii a modularitě. Právě ta je zásadní – vozy Peugeot jsou postavené na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu verzí:
benzin, diesel, plug-in hybrid. Cena spalovacích jednotek začíná na 555 000 korunách a roste až k milionu, nicméně vrcholem nabídky jsou právě dva plug-in hybridy (od 890 000 Kč), jeden 180koňový, druhý 225koňový.
Jde výhradně o předokolky s motory PureTech 150 nebo 180 koní (110 nebo 132 kW) spojenými s elektromotorem o výkonu dalších 81 kW. Elektrošťávu dodává klasická koncernová lithium-iontová baterie s kapacitou 12,4 kWh.
Až dosud je Peugeot 308 SW dokonalý, dokonce se i zvětšil za volantem pro vyšší lidi.
Co se ale moc nepovedlo, to je absence grafiky toku energie, což starší modely měly, stejně jako nemožnost s energií hospodařit – třeba ji uchovávat, nebo pomocí ikonky akumulátor dobíjet za jízdy (vyjme rekuperace).