Domů     Technika
Nový Peugeot 2008: Svůdný a chytrý
Jan Zelenka 8.6.2020

Vyrostl z malého hatchbacku 208 do kompaktního SUV s jednou nulou navíc. Peugeot 2008 září designem, který obléká nejnovější technologie, a to nejlepší know-how značky. Otázka ale je, stačí na 1,3 tuny těžké SUV tříválec 1.2 PurTech?.

Je to jako kornout – stačí jenom vybrat příchuť zmrzliny. Peugeot 2008 má komplexní nabídku pohonů se třemi typy motorů. Můžete volit elektrickou variantu e-2008 s výkonem 136 k, být dieselovým staromilcem s jednotkou 1.5 (100 a 130 k), anebo konzervativec a vsadit na benzinové motory nejnovější generace 1.2 l PureTech Euro 6d s výkony 100, 130 a 155 k.

My otestovali právě poslední z nich v nejvyšší výbavě ve verzi GT za 650 000 Kč.

Nový Peugeot 2008 spolu s modelem 208 vyhrál dokonce Red Dot Design Award v kategorii „Product Design“. Značka Peugeot se prosadila v konkurenci 6 500 přihlášených výrobků

Moderní a technologické

Svět se mění. Nové podmínky vyžadují od automobilového průmyslu nové odpovědi a 2008 představuje vizi budoucnosti, která nenudí. Auto zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie).

Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl s robustním vzhledem i díky 18“ ráfkům, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).

Přítomnou budoucností je i bohatá nabídka asistenčních systémů, převzatých z vyšších segmentů, které jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu.

Asistent parkování zvládne zaparkovat a vyparkovat z místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi jinými vozy. Systém automatického nouzového brzdění ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty.

U volantu je čidlo sledující pozornost řidiče a v případě potřeby upozorní na vhodnost přestávky. Samozřejmá je konektivita. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej.

Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).

Slyšíte to?

3D on-line navigace TomTom® Traffic v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.

Peugeot už roky spolupracuje s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal. Špičkový systém se používá už ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v novém SUV Peugeot 2008. Jde o 10 reproduktorů, které jsou ve voze optimálně akusticky uspořádány – čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower s trojitou cívkou.

Reproduktory jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.

Tři válce stačí

Spalovací benzinové motory splňují nejnovější normy Euro 6. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Ve vyšších výbavách jsou jednotky spřaženy s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.

Možná se zdá, že třílitrová 1.2 bude chudá na akceleraci a jízdní projev. Ale ty časy už minuly. Technologie je na takové úrovni, že nepoznáte, že neřídíte čtyřválec 2.0. A ani při vyšších rychlostech si nová 2008 nevezme víc než 7 litrů, což je kompaktní SUV velmi slušné.

Související články
NOVINKY Technika 13.3.2025
Společnost Zenobē, přední britský provozovatel velkokapacitních bateriových úložišť, uvedla do provozu největší bateriové úložiště v Evropě. Nachází se v Blackhillocku ve Skotsku. Úložiště, jehož první fáze je nyní uvedena do provozu, disponuje kapacitou 200 MW, přičemž se do roku 2026 počítá s jejím rozšířením na 300 MW/600 MWh. Taková kapacita by byla schopna napájet více […]
Technika 8.3.2025
Dlouhou dobu byla jaderná energie vzhledem ke zkušenostem z Černobylu a Fukušimy vnímána jako problém a nikoli jako řešení. Při stále rostoucím hladu civilizace po energii a v souvislosti s globálním oteplováním se však z Popelky opět stává vycházející hvězda Po mnoho let byla na světových klimatických summitech jaderná energie spíše tabu než součást diskuze. […]
Objevy Technika 7.3.2025
Vědcům z Texaské univerzity v Austinu se podařilo vyvinout novou metodu získávání vody, ke které je potřeba prakticky jen běžný organický odpad. A funguje dokonce i v suchém klimatu, což dává naději mnoha lidem, žijícím v oblastech s nedostatkem pitné vody. Jak se jim to podařilo a bude metoda využitelná ve velkém? V současnosti existuje […]
„Zločin století“ únosu Lindberghova syna roku 1935 a „soudní proces století“ O. J. Simpsona v roce 1995 – přibližně tak se dá ohraničit zlatá éra polygrafu. O vinně a nevině spolurozhoduje dodnes, navzdory neustálé kritice, odsouzení papežem i obecnému přesvědčení, že detektor lži lze oklamat. Lidský druh oplývá mimořádnou schopností udělovat světu řád a smysl, […]
Data. Informace. Soukromí. V digitálním věku nejcennější komodity současnosti. Otázka anonymity na internetu je aktuálnější než kdy dřív. Každý krok, který na internetu učiníme, zanechává digitální stopu, kterou mohou sledovat poskytovatelé internetových služeb, reklamní společnosti i další subjekty. Jak naše data ovlivňují naše soukromí a co na internetu sdílíme? Jestliže ještě ve 20. století byla […]
reklama
Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
reklama
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz