Vyrostl z malého hatchbacku 208 do kompaktního SUV s jednou nulou navíc. Peugeot 2008 září designem, který obléká nejnovější technologie, a to nejlepší know-how značky. Otázka ale je, stačí na 1,3 tuny těžké SUV tříválec 1.2 PurTech?.
Je to jako kornout – stačí jenom vybrat příchuť zmrzliny. Peugeot 2008 má komplexní nabídku pohonů se třemi typy motorů. Můžete volit elektrickou variantu e-2008 s výkonem 136 k, být dieselovým staromilcem s jednotkou 1.5 (100 a 130 k), anebo konzervativec a vsadit na benzinové motory nejnovější generace 1.2 l PureTech Euro 6d s výkony 100, 130 a 155 k.
My otestovali právě poslední z nich v nejvyšší výbavě ve verzi GT za 650 000 Kč.
Nový Peugeot 2008 spolu s modelem 208 vyhrál dokonce Red Dot Design Award v kategorii „Product Design“. Značka Peugeot se prosadila v konkurenci 6 500 přihlášených výrobků
Moderní a technologické
Svět se mění. Nové podmínky vyžadují od automobilového průmyslu nové odpovědi a 2008 představuje vizi budoucnosti, která nenudí. Auto zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie).
Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl s robustním vzhledem i díky 18“ ráfkům, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola).
Přítomnou budoucností je i bohatá nabídka asistenčních systémů, převzatých z vyšších segmentů, které jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě a kombinuje aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu.
Asistent parkování zvládne zaparkovat a vyparkovat z místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi jinými vozy. Systém automatického nouzového brzdění ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty.
U volantu je čidlo sledující pozornost řidiče a v případě potřeby upozorní na vhodnost přestávky. Samozřejmá je konektivita. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej.
Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).
Slyšíte to?
3D on-line navigace TomTom® Traffic v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy. Řidič je rovněž informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Bude mít také k dispozici nové hlasové ovládání.
Peugeot už roky spolupracuje s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal. Špičkový systém se používá už ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v novém SUV Peugeot 2008. Jde o 10 reproduktorů, které jsou ve voze optimálně akusticky uspořádány – čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower s trojitou cívkou.
Reproduktory jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.
Tři válce stačí
Spalovací benzinové motory splňují nejnovější normy Euro 6. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Ve vyšších výbavách jsou jednotky spřaženy s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace.
Možná se zdá, že třílitrová 1.2 bude chudá na akceleraci a jízdní projev. Ale ty časy už minuly. Technologie je na takové úrovni, že nepoznáte, že neřídíte čtyřválec 2.0. A ani při vyšších rychlostech si nová 2008 nevezme víc než 7 litrů, což je kompaktní SUV velmi slušné.