Chytré české nabíječky elektromobilů samy komunikují se sítí

Žďárský DEL během letošního dubna uvedl na trh novou generaci chytrých nabíjecích stanic elektromobilů. Mezi jejich hlavní přednosti patří modularita, možnost vytvářet nabíjecí clustery v kombinaci s dalšími stanicemi, ale také schopnost plánování času dobíjení.

Střídavá nabíjecí stanice DEL Tower může díky svému unikátnímu modulárnímu řešení nabíjet čtyři vozy najednou, každý výkonem až 22 kW a využívá střídavý proud (AC). Stejnosměrná (DC) „rychlonabíječka“ VECTOR DC65 může zase díky funkci DUAL rozdělit výkon 62,5 kW mezi dva vozy najednou.

Tato funkce umožňuje velkou míru flexibility v nabíjení a zvyšuje využitelnost dostupného výkonu. Nabíjecí stanice tak může fungovat stále „naplno“ a neomezují ji dobíjecí vlastnosti připojeného elektrovozu.

Nové stanice nabízejí pokročilé nabíjení nové generace dle standardu ISO 15118. „Díky tomu dokážou komunikovat se sítí a plánovat nabíjení podle její aktuální kapacity nebo vhodného tarifu. Umí rovněž navolit režim dobíjení dle aktuální potřeby nabití akumulátoru vozu v kombinaci s plánovaným dojezdem.

Tyto funkce jsou pro budoucnost elektromobility prakticky nezbytné. Bez nich bude využití nabíječek pro majitele elektromobilů velmi omezující,“ vysvětluje manažer Václav Dvořák, který má ve firmě elektromobilitu na starosti.

Ten připomíná, že součástí ISO je užitečná funkce Plug & Charge. Pokud totiž systém Plug & Charge podporuje také elektromobil, uživatel pouze připojí vůz kabelem. Autorizace, výběr nejvhodnějšího nabíjecího tarifu či fakturace dle odebrané energie je již realizována automaticky.

Proces nabíjení je tak uživatelsky výrazně komfortnější.

Nabíjecí stanice DEL naleznou uplatnění ve veřejných prostorách měst a obcí, například na sídlištích, ale i v komerčních objektech. Patří mezi ně parkoviště a parkovací domy, hotely, obchodní centra nebo sportoviště.

Využít je mohou i firmy pro flotily plug-in hybridních nebo elektrických vozů. Střídavá nabíjecí stanice DEL Tower je ideálním řešením tam, kde vozy zůstávají stát delší dobu. Nabíjecí stanice VECTOR zase nabízí komfort rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.

„Výkonovou část nám dodává dceřiná společnost NES ze Slovenska. Díky jejich špičkovým zařízením dovedeme nabíjet elektrovozy proudem až 160 ampér. Tím jsme schopni nabít 80 % kapacity baterie vozu za 20 až 30 minut,“ říká výkonný ředitel společnosti provozující stojany Jiří Kabelka. „S využitím těchto výkonných modulárních měničů jsme schopni realizovat nabíjecí clustery s desítkami nabíjecích stanic, se stovkami kilowattů výkonu a výstupním napětím až tisíc voltů,“ dodává.

Nabíjecí stanice DEL mohou být připojeny k různým systémům pro platbu a autorizaci (OCPP 1.5 a 1.6), a to včetně integrace bankovních platebních terminálů. Samozřejmostí je šifrovaná komunikace pro maximální bezpečnost transakcí.

Autorizace nabíjení je zajištěna pomocí karet nebo čipů s NFC nebo RDIF. Stanice také umožňují vytvořit WiFi hotspot pro nabídku veřejného internetového připojení. Ovládání stanic zajišťuje dotykový displej, který může sloužit i k reklamním účelům.

Rubriky:  Technika Zajímavosti
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce
reklama

Související články

Je libo garsonku, nebo 3+1?

3D tisk ušel za několik málo let skutečně dlouhou cestu,...

Návrat důležitého smyslu

Vědci ze Švédska sledovali čtyři lidi, kteří v průběhu 3 až 7 let...

Taxi nové generace

Sny o malých létajících strojích, které by představovaly taxislužbu, mají...

Na sklonku června to uteklo....

Naše domovská planeta si před pár týdny připsala nový světový rekord. 29....

Kde hledat dokonalý pigment?

Pigmenty jsou práškové barvy, jež jsou prakticky nerozpustitelné nejen ve...

Jak se těží sůl?

Sůl kamenná je český název pro minerál halit. V minulosti se využívala nejen...

Jak se žije astronautům?

Život ve vesmíru se ani vzdáleně nedá srovnávat s tím na Zemi. Přestože...

Země hicuje – oceány se...

Z nejnovější analýzy provedené v uplynulém roce vyplývá fakt, že je možné...

Pes dokáže odhalit pravou lidskou...

Podle nejčerstvější studie odborníků z Veterinární univerzity ve Vídni se psi...

Tesla na pranýři: Elektromobil měl...

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu se pouští do vyšetřování...

Nenechte si ujít další zajímavé články

Záhada velkého počtu dvojčat: Josef Mengele za jejich výskyt nemohl

Záhada velkého počtu dvojčat:...

Brazilské město Candido Godoi je zajímavé tím, že se zde vyskytuje velké...
První zvukovou nahrávku vynálezce vyryl do obyčejného papíru

První zvukovou nahrávku vynálezce...

Mechanické, magnetické či optické stopy zvukových vln, které...
Fibrilace síní – nová epidemie Evropy!

Fibrilace síní – nová epidemie...

V Evropě postihuje v současnosti fibrilace síní asi 11 milionů...
Co prozradily oštěpy neandertálců?

Co prozradily oštěpy neandertálců?

Poslední archeologické nálezy stojí za přehodnocením teorií o životě neandrtálců (Homo...
Jedna, nebo dvě hlavy? Německou orlici zhyzdil hákový kříž

Jedna, nebo dvě hlavy? Německou...

Už mince ze 12. století zdobí symbol orlice. Císaři Svaté říše římské se...
Donutil Ernest von Koerber TGM k odchodu do exilu?

Donutil Ernest von Koerber TGM k...

Jaké byly začátky první československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka...
Medvěd z Knihy džunglí

Medvěd z Knihy džunglí

Medvěd pyskatý (Melursus ursinus) je šelma patřící k menším druhům...
Svátek nejmenších: Dětem jako první vzdal hold turecký prezident Atatürk

Svátek nejmenších: Dětem jako...

„Vyhlašuji přestávku. Jednání bude pokračovat za půl hodiny,“ prohlásí předseda tureckého...
Museli jsme za svoji účast v bojích pod křídly RAF zaplatit?

Museli jsme za svoji účast v...

„Rudý kroužek s nápisem Fire výstražně září a v optickém zaměřovači před naším...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.