Nový Mercedes-AMG GLE: Univerzální voják

Zatímco pro ostatní auta představuje den v garáži prostě jenom další den v garáži, pro třídu Mercedes-AMG GLE je to ztracený den v domácím vězení. Nový model ve vrcholné verzi je ještě výkonnější, hospodárnější a praktičtější než dosud.

Jak jen spojit dvě tak odlišná zaměření v jediném voze? Na jedné straně možnost zajet rychlý čas na ulízaném asfaltu, na té druhé extrém v podobě brouzdání po strupatých okreskách na nezpevněném povrchu s kapalným skupenstvím.

Pořád existují auta na všechno. Moderní SUV.

Pořád existují univerzální vozy, třebaže tohle slovo nevystihuje, co by mělo.

Třícípá závislost

Znáte Němce… Mají nároky na spolehlivost, chtějí smysluplný prostor a mají rádi pohodlí. Tohle všechno je dost nakažlivé a přesně to nabízejí jejich nové modely Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ a GLE 63 S 4MATIC+.

Tady jsou fakta: hliníkový blok V8 s objemem 4,0 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly a integrovaným zařízením EQ Boost s funkcemi generátoru a spouštěče a to v obou verzích (420 kW/571 k a 450 kW/612 k).

Obě turbodmychadla přitom nejsou uložena na vnější straně motoru, nýbrž mezi řadami válců. Výhodami „horkého vnitřního V“ jsou kompaktní rozměry motoru a spontánní reakce turbodmychadel. Ta používají konstrukci s dvěma oddělenými přívodními kanály, jež umožňuje optimálně využívat proudění výfukových plynů.

Výsledkem jsou ještě rychlejší reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu.

Schopnost jízdy v terénu není umění. To je vlastnost.

Geniální motor

EQ Boost je tvořen výkonným elektromotorem, který je uložen prostorově úsporně mezi motorem a převodovkou a zajišťuje funkce konvenčního spouštěče a alternátoru. Krátkodobě využitelný nejvyšší výkon 16 kW (22 k) a točivý moment 250 N.m umožňuje nejen spontánnější akceleraci při rozjezdu.

Inovativní komponent kromě toho napájí 48V elektrickou síť, je využíván jako elektrický generátor a plní také hybridní funkce. Mezi ně patří podpora spalovacího motoru při zrychlení, rekuperace kinetické energie, optimalizace zatížení spalovacího motoru, setrvačná jízda s vypnutým motorem a téměř neznatelné opětovné spuštění motoru u aktivované funkce start-stop.

Generátor a spouštěč EQ Boost zajišťuje poprvé také regulaci volnoběhu. Díky tomu jsou možné úspory paliva, které byly dosud realizovatelné pouze prostřednictvím vysokonapěťové hybridní techniky.

Vypínání, zapínání

Zachováno bylo nejen přímé vstřikování benzinu s piezoelektrickými vstřikovači, u něhož je tvorba směsi řízena rozprašováním paliva, ale také čtyřventilová technika s proměnným časováním natáčením vačkových hřídelů, chlazení stlačovaného vzduchu v chladičích vzduch-voda, elektronické řízení generátoru, funkce ECO Start Stop a režim setrvačné jízdy s vypnutým motorem.

A aby to vše bylo ještě smysluplnější a hospodárnější, je tu inteligentní deaktivace válců AMG Cylinder Management. V oblasti částečného zatížení jsou válce dva, tři, pět a osm deaktivovány, což zásadně snižuje spotřebu paliva.

Deaktivace válců je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1000 do 3250 min-1, pokud řidič zvolil provozní režim „Comfort“. Speciální ukazatel na panelu sdružených přístrojů informuje o tom, zda je systém deaktivace válců aktivní a motor aktuálně běží na čtyři nebo osm válců.

Přechody mezi oběma uvedenými provozními stavy jsou spontánní, rychlé a nezpůsobují změny točivého momentu. Cestující se tedy nemusejí obávat žádného snížení úrovně komfortu.

Ve výkonnější variantě S je osmiválec vybaven aktivními ložisky motoru, která řeší konflikt mezi požadavky na co nejměkčí uložení hnacího řetězce pro vysokou úroveň komfortu a maximálně tuhé uložení pro optimální jízdní dynamiku.

Tuhost aktivních ložisek motoru se přizpůsobuje příslušným provozním podmínkám ve dvou stupních.

Databox

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Motor: V8 Biturbo o objemu 4,0

Výkon: 450 kW (612 k) + 16 kW (22 k)

Max. rychlost: 280 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 3,8 s

Komb. spotřeba: 11,5 l/100 km

Rubriky:  Auto-moto
Publikováno:
Další články autora
Právě v prodeji
Tip redakce

Související články

Toyota vyvinula chladírenský vůz pro přepravu vakcín. Je to Land Cruiser

Toyota vyvinula chladírenský vůz...

Automobilka Toyota vyvinula chladírenské vozidlo pro bezpečnou...
Železné žihadlo v akci! Čím je výjimečný zbrusu nový izraelský minomet?

Železné žihadlo v akci! Čím je...

Je tomu sotva pár dní, co se izraelské ministerstvo obrany pochlubilo světu...
CEITEC přilákal špičkového zahraničního vědce na VUT

CEITEC přilákal špičkového...

Výzkum Erica D. Glowacki je přímo motivovaný aplikacemi v medicíně. Jeho...
FUTTEC i pro využití v extrémních zimních podmínkách

FUTTEC i pro využití v extrémních...

Nepříznivé klimatické podmínky, které v uplynulých týdnech potrápily...
Výzkumníci z FIT VUT vyvinuli novou metodu pro rozšířenou realitu

Výzkumníci z FIT VUT vyvinuli novou...

Chcete si v přírodě vyfotit hezký snímek mobilem. Namíříte kameru na...
Emirates otestuje mobilní aplikaci TrustOne

Emirates otestuje mobilní...

Společnost Emirates uzavřela partnerství s GE Digital a TE Food, aby...
Bidenův boj za ekologii: Prezident chce sestavit státní vozový park převážně z elektromobilů

Bidenův boj za ekologii: Prezident chce...

Po značně kontroverzních rozhodnutích v oblasti sportu či armády přichází...
Čeští vysokoškoláci jezdí na placenou praxi do Bentley, Audi a Porsche

Čeští vysokoškoláci jezdí na...

ŠKODA AUTO Vysoká škola je v naší novodobé historii jediná škola...
Česko umí monitorovat šíření britské varianty COVID-19

Česko umí monitorovat šíření...

PCR testy společnosti DIANA Biotechnologies díky originálnímu designu...
Analyze MyDrives Edge pro oblast pohonů

Analyze MyDrives Edge pro oblast...

Společnost Siemens uvádí na trh svou první edge aplikaci Analyze MyDrives...

Nenechte si ujít další zajímavé články

Žádné „bolení hlavy“, ale závažné neurologické onemocnění

Žádné „bolení hlavy“, ale závažné...

Už tě zase bolí hlava? Ne, mám migrénu! Urputná bolest hlavy, která...
Změna migrace ryb zlepší stav chráněných biotopů na Šumavě

Změna migrace ryb zlepší stav...

Nad Údolní nádrží Lipno vyroste mobilní konstrukce, která bude sloužit k omezení...
Proč se žraloci bojí delfínů?

Proč se žraloci bojí delfínů?

Již dlouho je známo, že žraloci se raději vyhýbají společnosti...
Pochutnávali si na lasagních labužníci už za císaře Tiberia?

Pochutnávali si na lasagních...

„Patolízalové,“ odfrkne nespokojeně římský patricij. Dnešní zasedání Senátu považuje za...
Nová technologie v léčbě Parkinsonovy nemoci

Nová technologie v léčbě...

Světový den Parkinsonovy nemoci si každoročně připomínáme 11. dubna. Jedná se...
Mlok jako potomek bájných draků

Mlok jako potomek bájných draků

V minulých stoletích obýval stránky bestiářů jako bájná příšera a údajně potomek...
Asanace Prahy: Při demolici našli rituální lázně i podivné kosti

Asanace Prahy: Při demolici našli...

Početná skupina zvědavců prochází po vratkých pavlačích z jednoho opuštěného domu...
Která země prosperuje nejvíce na světě?

Která země prosperuje nejvíce na...

Nachází se zde nejbohatší a nejrozmanitější příroda, obrovské zásoby...
Sopečné peklo jako zkáza dinosaurů? Možná

Sopečné peklo jako zkáza...

Scénář zániku dinosaurů, který dnes považujeme za nejpravděpodobnější, je dopad...
Poznejte své IQ

Poznejte své IQ

V našem profesionálně sestaveném testu ihned zjistíte přesné výsledky a obdržíte certifikát.